Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Pierwszy taki silnik zadebiutuje w Mito

2009-06-16
Alfa Romeo Mito Alfa Romeo Mito

Alfa Romeo może mówić o sporym sukcesie. W ciągu pierwszego roku sprzedaży swojego najmniejszego modelu, zamówienie na niego złożyło ponad 60 tysięcy osób z 34 krajów rozsianych na pięciu kontynentach.

Aby jeszcze zwiększyć sprzedaż, Włosi zamierzają wprowadzić do oferty turbodoładowany silnik MultiAir, łączący ze sobą technologię silników wysokoprężnych typu Common Rail z benzynowymi.

W przypadku Common-Raila, a więc przy silnikach wysokoprężnych, kluczowe jest sterowanie paliwem wtryskiwanym do cylindrów - późniejsze spalanie, emisja CO2 czy charakterystyka silnika są od tego zależne. Jeśli chodzi o jednostki benzynowe, to najważniejszą rolę gra ilość oraz charakterystyka powietrza wtłaczanego do komór spalania.

Tym właśnie "zajmuje się" system Multiair - decyduje on o otwarciu lub zamknięciu zaworów, przez co optymalizuje przepływ powietrza w silniku. Korzyści z zastosowania systemu Multiair są następujące: moc większa nawet o 10 %, więcej momentu przy niskich obrotach (nawet o 15 %), mniejsze spalanie (nawet do 20 %), a także emisja spalin. Poza tym znacząco polepsza się elastyczność.

Alfa Romeo Mito 1.4 MultiAir dostępna będzie w trzech wariantach mocy - od 105 przez 135 do 170 koni mechanicznych. Jednostki napędowe łączone będą z mechanicznymi przekładniami 5- lub 6-stopniowymi.

Pierwsze dwie jednostki oferowane będą we wszystkich wariantach wyposażenia, natomiast ta najmocniejsza jedynie w specjalnej, zwanej Quadrifoglio Verde. Mito z silnikiem MultiAir wyposażone będzie w system start-stop.

Alfa Romeo Mito z nowymi silnikami ma zadebiutować we wrześniu bieżącego roku.

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    W niecały rok po premierze Mito, Alfa Romeo planuje wprowadzić do sprzedaży model z 1,4-litrowym silnikiem typu MultiAir.
    auto motor i sport, 2009-06-16 14:33:02
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij