Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Plebiscyt Best Cars 2014: 30 wspaniałych

Jubileuszowy, 20. plebiscyt „Best cars” zakończony –  5 134 czytelników "auto motor i sport" w 12 krajach wybrało swoich faworytów. Poznaj najlepsze auta roku 2014.

2014-03-17

Wybieraliśmy tradycyjnie najlepsze samochody spośród produkowanych seryjnie i sprzedawanych w Polsce oraz w Europie. W 20. edycji plebiscytu było tych aut łącznie 384. Podzieliliśmy je na 10 klas, o zwycięstwie decydował procent głosów oddany na poszczególne modele. Na kolejnych stronach prezentujemy po trzy zwycięskie samochody w każdej klasie, wytypowane wyłącznie przez Czytelników naszego pisma.

Równolegle można było głosować na samochody przystępne cenowo – tę grupę wyodrębniliśmy spośród modeli każdej klasy. Poniżej przedstawiamy po jednym zwycięzcy w kategorii „dobra cena” z każdej grupy aut. Uczestnicy plebiscytu wskazywali także, które marki samochodowe cieszą się ich szczególnym uznaniem – typowali auta według nich dobrze wykonane, wyróżniające się najnowszą technologią, czy też niezawodne. I w tym wypadku o zwycięstwie decydował procent wskazań; procenty nie sumowały się do 100, bo można było głosować na kilka marek.

Plebiscyt „Najlepsze samochody roku” przeprowadzają równolegle pisma motoryzacyjne kilku krajów Europy, a nawet spoza niej. W Europie Czytelnicy mieli do wyboru ten sam zestaw modeli, dzięki czemu powstało interesujące studium upodobań motoryzacyjnych mieszkańców 12 państw naszego kontynentu. W sumie we wszystkich krajach oddano aż 170 535 głosów.


Kategoria: Samochody najmniejsze

Auta najmniejsze nie mają w Polsce łatwo. Chociaż powinny się cieszyć wzięciem jako najtańsze (przynajmniej niektóre), przegrywają z używanymi modelami wyższych klas. W pierwszej „50” aut najchętniej kupowanych w naszym kraju można znaleźć tylko trzech przedstawicieli tego gatunku – Skodę Citigo, VW Up!-a i Chevroleta Sparka. Żaden z nich nie stanął na plebiscytowym podium, na którym królują maluchy sportowe, stylowe, może nawet kultowe, ale na pewno nie najtańsze. Na Mini oddano 16,6% głosów, za nim, z wynikami ponad 10%, plasują się Abarth i Fiat 500.

Miejsce 1: Mini

Fani sportowego malucha mogą zacierać ręce – ich faworyt nie tylko po raz kolejny zdobył w swojej klasie pierwsze miejsce w plebiscycie, ale też debiutuje na rynku w nowej wersji. Jest o 10 cm dłuższy od poprzednika, obszerniejszy i ma o 30% większy bagażnik, ale najważniejsza jest jak zawsze frajda z jazdy. Mini, z pochodzenia „brytyjczyk”, od 2001 r. znajduje się pod skrzydłami BMW. W tym roku wygrał w 8. krajach, ale nie w Niemczech.

Miejsce 2: Abarth 500/595

Pozostaje wierny dewizie swego twórcy – od 1949 r. Carlo Abarth oferował „osiągi dla wszystkich”, przeistaczając małe tanie auta w demony mocy. Także dzisiaj mocy im nie brakuje (od 135 do 160 KM), za to przestały być tanie. Ceny startują od 71 tys. zł.

Miejsce 3: Fiat 500

Tylko o 0,2% głosów mniej niż Abarth 500 zebrał jego „cywilny” brat. „Pięćsetka” nawiązuje stylem do modelu z lat 50. i 60. i należy do jedynej rodziny Fiata, która dzisiaj wciąż się rozrasta. Maluch z Tychów kosztuje od 44 tys. zł.

Kategoria: Samochody małe

Od Abartha Punto po VW Polo – lista małych aut w plebiscycie obejmowała cały alfabet. Ale głosujący w 12 krajach skupili się na dwóch pierwszych literach, stawiając najczęściej na Alfę Mito, Audi A1 i BMW i3. Nasze upodobania nie odbiegają od tych europejskich, z jednym wyjątkiem – zamiast BMW doceniliśmy Renault Clio. Pierwsza trójka pokrywa się z tą sprzed roku, tylko kolejność na podium jest tym razem nieco inna. Małe auta są w Polsce chętnie kupowane, o czym świadczy obecność Fabii, Yarisa i Clio (8. miejsce) w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych modeli. Na samochód tej klasy wydajemy średnio 45 tysięcy złotych.

Miejsce 1: Alfa Romeo MiTo

Na pewno nie należy do samochodów, które często można spotkać na naszych ulicach, za to z pewnością wyróżnia się urodą – ma świetne proporcje i w udany sposób łączy styl retro z nowoczesnością. Trzydrzwiowy maluch jest produkowany od 2008 roku i dostępny aż z 9 silnikami do wyboru, z których najmocniejszy (1.4 MultiAir) osiąga 170 KM. W gronie małych aut klasy premium rzuca wyzwanie Mini Cooperowi, zapewniając podobną dawkę emocji. Kosztuje od 49 tys. zł.

 Miejsce 2: Audi A1

Podobnie jak Alfa Mito, jest autem-gadżetem, dość kosztownym, bo ceny startują od 71 tys. zł. A1 to najmniejszy model Audi (3,95 m), dostępny w wersjach 3- i 5-drzwiowej, jako kabriolet oraz sportowy S1. U nas, jak przed rokiem, na drugim miejscu.

Miejsce 3: Renault Clio

W tym roku Clio zamieniło się miejscem na podium z Alfą Mito. Jest jednym z najładniejszych modeli Renault i – obok Mégane – jednym z najchętniej kupowanych u nas samochodów tej marki.

Kategoria: Samochody kompaktowe

Wielki jest sentyment naszych Czytelników do Alfy Romeo, skoro po raz kolejny ten niszowy model znalazł się na podium (w zeszłym roku był 3.). Włoska marka nie ma w ostatnich latach dobrej passy, produkuje w zasadzie dwa modele i obydwa – Mito oraz Giulietta – zajęły u nas pierwsze miejsca w swoich klasach. Trzeci – Alfa 4C, wytwarzana w limitowanej liczbie, została uznana za najlepsze auto sportowe. Głosując na Mazdę 3 i Mercedesa CLA doceniliśmy nowości, bo obydwa modele pojawiły się na rynku w 2013 roku. Żaden z samochodów kompaktowych wybranych w naszym plebiscycie nie plasuje się w gronie 50 aut najchętniej kupowanych w zeszłym roku. Docenione więc zostały oryginalność, ekskluzywny charakter i tradycja marki.

Miejsce 1: Alfa Romeo Giulietta

Zadebiutowała w 2010 roku, a w plebiscycie 2011 już była u nas na pierwszym miejscu. W tegorocznej edycji Giuliettę doceniło 13,9% głosujących, co znowu zapewniło jej najwyższe miejsce na podium. Sportowego ducha widać i czuć w niej z daleka. Najmocniejszy silnik osiąga 235 KM, najtańszy model kosztuje 68 tys. zł.

Miejsce 2: Mazda 3

Najchętniej kupowany model Mazdy w nowej wersji pojawił się jesienią ubiegłego roku. W teście „auto motor i sport” „trójka” zebrała najlepsze oceny za napęd (silnik 2.0, 120 KM), właściwości jezdne i obszerne wnętrze. Ceny zaczynają się od 63 tys. zł.

Miejsce 3: Mercedes CLA

Zwolenników zyskał dzięki dynamicznej stylizacji. Wyglądem czterodrzwiowy CLA nawiązuje do luksusowego CLS-a, ale cenę ma trzykrotnie niższą (od 119 tys. zł). Został wyposażony w napęd na przednie koła i silniki o mocy 122-360 KM.

Kategoria: Auta klasy średniej

Duże wnętrze, prestiż, jaki gwarantują właścicielowi i bogate wyposażenie sprawiają, że samochody średniej klasy wciąż mają swoich zwolenników, chociaż o powodzenie kupujących walczą z oryginalniejszymi stylistycznie crossoverami i SUV-ami. W tej klasie najchętniej kupujemy Passaty, Superby, Avensisy i Mondeo – w plebiscycie poza podium.

Miejsce 1: Mazda 6

Japońska marka, nie bijąca na razie rekordów popularności, umieszcza drugi model na medalowym miejscu. Wygląda na to, że zwolenników przysparza jej właśnie ten niszowy charakter, więc sprzedaż Mazdy w Polsce pnie się ostro w górę. Kupujący doceniają też technologię SkyActiv obejmującą wiele nowoczesnych rozwiązań, w tym odzysk energii hamowania (i-Eloop). W teście publikowanym w tym numerze „auto motor i sport” Mazda „szóstka” wygrywa z popularniejszym od niej Oplem Insignią. Kosztuje od 89 tys. zł.

Miejsce 2: BMW 3

„Trójka” stanęła na podium w 11 krajach, nie spodobała się tylko Francuzom. Ostatnio do wersji sedan, kombi i cabrio dołączył hatchback GT z silnikami o mocy 143-306 KM i obszerniejszym wnętrzem. Ceny BMW 3 startują od 120 tys. zł.

Miejsce 3: BMW 4 Coupe

To absolutna nowość – „czwórka” wyłoniła się z rodziny BMW „trójek” jesienią 2013 r. Dostępna na razie jako coupé oraz kabriolet ma znacznie bardziej sportową linię i jest ekskluzywniej wyposażona. Ceny od 160 tys. zł.

Kategoria: Klasa wyższa średnia

W śród ekskluzywnych modeli monopol niemieckiej „trójcy” przełamuje nowe Maserati Ghibli, zwyciężając od razu w połowie krajów biorących udział w plebiscycie. Mocne silniki, napęd na cztery koła i nietuzinkowa stylistyka to recepta na sukces. Maserati, firma należąca do Fiata, ma bardzo ambitne plany – już niedługo chce produkować 50 tys. aut, ale w zeszłym roku sprzedała 15,4 tys. (18 sztuk w Polsce). Miejsce 2. nie zaskakuje – w zeszłym roku także należało do Audi A7. Na trzecim pojawia się Mercedes E, usuwając z medalowej pozycji Jaguara XF.

Miejsce 1: Maserati Ghibli

Maserati to marka stojąca z boku głównego nurtu w klasie zdominowanej przez produkty z Niemiec. Pięciometrowy sedan Ghibli jest najmniejszym modelem Maserati. Pojawił się w 2013 roku, z silnikami o mocy 275-410 KM i ceną około 350 000 zł. Zagłosowało na niego 17,9% czytelników.

Miejsce 2: Audi A7 Sportback

Jest jedną z najbardziej eleganckich limuzyn w klasie premium. Moc co najmniej 204 KM (w RS7 nawet 560 KM) zamknięto w nadwoziu typu coupé i opatrzono ceną od 240 tys. zł.

Miejsce 3: Mercedes klasy E

Dostępny jako sedan, kombi, coupé i kabriolet ma swoje stałe miejsce wśród aut za nieco większe pieniądze. Od zeszłego roku w nowej, mocno zmienionej wersji. Ceny od 176 tys. zł.

Kategoria: Samochody luksusowe

Luksus przez naprawdę duże L – tak można określić auta walczące o podium w tej klasie. Towarzystwo było doborowe – Rolls-Royce, Bentley, czy Jaguar mają w nim stałe miejsce. Ale w tym roku wygrywa Mercedes S nowej generacji, na którego oddano 15% głosów. Oprócz naszych Czytelników docenili go też (co oczywiste) Niemcy, a także Szwedzi i Czesi. W porównaniu z „Rollsem” Phantomem Coupé za dwa miliony zł, czy Bentleyem Mulsanne za 1,5 mln zł, Klasa S ma przystępną cenę – kosztuje 360 tysięcy złotych.

Miejsce 1: Mercedes klasy S

„Magic Body Control” rzeczywiście brzmi magicznie, ale jest tylko jednym z wynalazków w jakie można wyposażyć nowego Mercedesa S. Wbudowane kamery śledzą nawierzchnię przed autem namierzając dziury, by zawieszenie w porę mogło przygotować się na spotkanie z nimi. Takiego systemu nie mają inni. Każde pokolenie Klasy S w chwili debiutu jest nośnikiem nowych technologii i zapewne właśnie ten fakt zyskał uznanie głosujących.

Miejsce 2: Aston Martin Rapide S

Kosztuje nieco ponad milion złotych, ale ma silnik o mocy 557 KM, więc może warto się skusić? Rapide S to konkurent Porsche Panamery, który w zeszłym roku zajął u nas pierwsze miejsce wśród aut luksusowych.

Miejsce 3: Maserati Quattroporte

Po Ghibli to drugi nowy model włoskiej marki i drugi na medalowej pozycji w plebiscycie. Za osłoną chłodnicy z demonicznym trójzębem kryją się silniki o mocy 410-530 KM. Ceny startują od pół miliona złotych z okładem.

Kategoria: Samochody sportowe

Jeśli tylko w jakiejś plebiscytowej kategorii pojawia się Alfa Romeo – natychmiast wygrywa. Nie inaczej wśród aut sportowych, gdzie brylują tacy konkurenci jak Ferrari, Porsche, Aston Martin czy Lamborghini. Złoty medal zdobywa jednak Alfa Romeo 4C, na którą głosy oddało 10,2% Czytelników „auto motor i sport”. W sumie, w tej kategorii można było wybierać spośród 38 modeli. W 12 krajach docenione zostały jednak głównie cztery auta, zajmujące miejsca od 1. do 3. – były to właśnie Alfa 4C, Aston Martin Vanquish, Porsche 911 (wszystkie także u nas na medalowych pozycjach) oraz Ferrari LaFerrari (w Polsce poza podium).

Miejsce 1: Alfa Romeo 4C

W seryjnej postaci pojawiła się w 2013 r., tyle że słowo „seryjny” jest w jej wypadku na wyrost – Alfa 4C powstaje w limitowanej liczbie zaledwie 3500 egzemplarzy rocznie. Waży niecałe 900 kg, a jej silnik ma moc 240 KM – każdy z koni ma do pociągnięcia tylko 3,7 kg masy, do setki mała Alfa rozpędza się więc w zaledwie 4,5 s. Na drodze jest absolutnie wyjątkowa, dzięki napędowi na tylną oś, perfekcyjnemu rozłożeniu mas i dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Cena – tylko 220 tys. zł.

Miejsce 2: Porsche 911

Bez Carrery trudno sobie wyobrazić świat aut sportowych. W tym roku z trzeciego miejsca „911” awansowała u nas na drugie. W wersji Turbo S może mieć silnik o mocy 560 KM; najtańsza Carrera kosztuje 450 tys. zł.

Miejsce 3: Aston Martin Vanquish

Pod nadwoziem z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym pracuje silnik V12 osiągający 573 KM – setkę Aston robi w 4,1 s, a jego cena to 1 400 tys. zł.

Kategoria: Kabriolety

Ta klasa samochodów to w naszych warunkach pełna egzotyka i nie klimat jest temu winny skoro w Wielkiej Brytanii, równie chłodnej i bardziej deszczowej niż Polska, sprzedaje się najwięcej kabrioletów w Europie. Trudno uwierzyć, ale do tej niszowej grupy należy aż 48 modeli – od Bentleya Continentala GTC za 1 100 tys. zł po Renault Mégane Cabrio za mniej niż jedną dziesiątą tej kwoty. Można więc wyszukać coś na każdą kieszeń. Gdyby ktoś jednak wolał poszperać wśród modeli używanych, to ostatni dzwonek, bo zimą ceny na wtórnym rynku są najniższe. Plebiscyt wygrywają kabriolety najbardziej luksusowe – Ferrari o włos (0,1%) z Jaguarem.

Miejsce 1: Ferrari 458 Spider

Kosztujący milion 140 tys. złotych 458 Spider zdobył 7,4% głosów. Pierwsze dwie cyferki w jego nazwie oznaczają pojemność silnika, ostatnia – liczbę cylindrów. V-ósemka uzyskuje 570 KM i ma cechy nowoczesnych silników wyścigowych; potrafi rozpędzić Spidera do setki w 3,4 s. W tylnonapędowym aucie większa część masy przypada na tył, co jest jednym z czynników powodujących, że 458 świetnie trzyma się drogi i jest niezwykle zwinne. Nic tylko brać, bo zyskujesz dwa w jednym – auto sportowe i cabrio.

Miejsce 2: Jaguar F-Type

W sprzedaży pojawił się w 2013 r. Ma automatycznie składany dach z tkaniny, a pod nim miejsca dla dwóch osób. Pod względem urody i właściwości jezdnych wprowadza nowego ducha do świata kabrioletów. Kosztuje od 390 tys. zł.

Miejsce 3: Aston Martin Vanquish Volante

Cena wynosząca prawie 1,5 miliona złotych nie zraża, a silnik uzyskujący 573 KM zachęca do głosowania na egzotycznego Volante. Vanquish ma u czytelników szczególne względy, bo znalazł się na podium dwa razy – wśród aut sportowych i cabrio.

Kategoria: Samochody terenowe

Aż 69 modeli stanęło w tym roku do walki o miano najlepszego auta terenowego. Nic dziwnego, że jest ich tak wiele, skoro każdy z producentów oferuje wciąż nowe auta tego gatunku, bo ich popularność stale rośnie. Inna rzecz, że większość to SUV-y, czyli Sport Utility Vehicles, których terenowe umiejętności kończą się po pokonaniu szutrowej drogi do weekendowego domku nad jeziorem. Czytelnicy postawili jednak na prawdziwe terenówki kojarzące się z przeprawami przez pustynie, góry i sawanny, czyli na Range Rovera i Jeepa.

Miejsce 1: Range Rover

Jeśli sądzić po wynikach plebiscytu, Range to najpopularniejsza marka terenowych aut w Europie – jeden z trzech modeli znalazł się na pierwszym miejscu w 10 krajach na 12 biorących udział w wyborach. Range Rover, którego nowa generacja z aluminiowym nadwoziem pojawiła się w 2012 roku, wygrał w Polsce i trzech innych krajach. Pod maską silniki V6 i V8 o mocy od 258 do 510 KM; ceny od 480 tys. zł.

Miejsce 2: Range Rover Sport

Model mniejszy i lżejszy od „zwykłego” Range’a – waży tylko 2,2 tony, tj. o 420 kg mniej niż w poprzedniej wersji. Nowa pokazała się w sprzedaży w 2013 roku. To najbardziej sportowy SUV; cena 322 tys. zł.

Miejsce 3: Jeep Grand Cherokee

Zaledwie po trzech latach poddano go liftingowi. Każdy egzemplarz ma teraz ośmiostopniowy automat; silniki uzyskują moc od 190 do 468 KM. Marka Jeep należy do Fiata, który za Grand Cherokee żąda co najmniej 260 tys. zł.

Kategoria: Vany

Do wyboru w tegorocznym plebiscycie było 58 vanów, ale Czytelnicy złotymi medalami obdzielili przede wszystkim dwa – w pięciu krajach na pierwszym miejscu stanął Citroën C4 Picasso, a w pięciu innych VW Multivan. Trudno o większe przeciwieństwa – C4 wyróżnia się finezyjnym i nowoczesnym kształtem nadwozia, a Multivan to pudełko na kołach, za to do bólu praktyczne i pojemne. Pod względem sprzedaży vany znajdują się w odwrocie, bo pośród 50 najpopularniejszych w Polsce aut znalazły się tylko trzy – Kia Venga, Dacia Lodgy i Skoda Roomster.

Miejsce 1: Citroen C4 Picasso

Po raz pierwszy na drogi wyjechał w zeszłym roku. W teście Citroën C4 Picasso dał się poznać jako samochód rodzinny (stoliki, duży bagażnik, szklany dach, składane fotele), ale też dający frajdę kierowcy, który lubi depnąć na gaz i jest fanem elektronicznych nowinek. Ceny od 74 tys. zł.

Miejsce 2: Ford S-Max

Precyzyjny układ kierowniczy i zwinność na krętych drogach to cechy typowe dla Fordów, ale nie zawsze dla vanów – pewnie te cechy S-Maxa docenili głosujący. Ceny od 95 tys. zł.

Miejsce 3: VW Multivan

Prawie 5 metrów długości, 7 miejsc na pokładzie i wnętrze tak pojemne, że można je przekształcić w biuro (stół i obrotowe fotele) albo sypialnię. Produkowany od 11 lat; ceny od 117 tys. zł.

 

Samochody przystępne cenowo

Spośród modeli biorących udział w plebiscycie w każdej z 10 klas wyodrębniliśmy te, których cena jest atrakcyjniejsza niż modeli konkurencyjnych. Oczywiście, wśród aut luksusowych czy sportowych przystępność cenowa okazuje się dość względna – ale nawet w tych wypadkach 288 tys. zł za Mercedesa CLS to jednak sporo mniej niż ponad dwa miliony złotych za Rolls-Royce’a Phantoma Coupé. Podczas wyboru współpracują serce i rozum – wybieramy auta, które lubimy i które mają sensowną cenę. Zamiast trzech aut Kii, w tym roku jest tylko jedno, jak rok wcześniej nie ma żadnej Skody, zniknął Fiat Panda, za to pojawiły się Toyota Yaris i Hyundai i10.

Samochody najmniejsze
Hyundai i10
Małe jest piękne, zwłaszcza jeśli w miarę niewiele kosztuje i jest całkiem nowe. Hyundai i10 zadebiutował jesienią zeszłego roku z 6 airbagami w wyposażeniu i z trzycylindrowym silnikiem o mocy 69 KM.
Cena: od 35 900 zł

Samochody małe
Toyota Yaris
Niezmiennie jedno z najpopularniejszych aut w naszym kraju. W zeszłym roku sprzedano ponad 6800 Yarisów, co dało temu modelowi 7. pozycję w rankingu najczęściej kupowanych samochodów.
Cena: od 36 900 zł

Samochody kompaktowe
Seat Leon
Uwaga, niespodzianka. Bliski krewny VW Golfa i Skody Octavii wygrywa, bo okazuje się tańszy od czeskiego auta. I nie tylko dlatego – wygląda atrakcyjnie, a testy wygrywał nawet z BMW 1.
Cena: od 54 800 zł

Auta klasy średniej i vany
Ford Mondeo
Już drugi raz wyróżniony w tym miejscu – walkę o przychylność głosujących wygrał m.in. z Superbem i Avensisem, które sprzedają się nieco lepiej.
Cena: od 78 450 zł

Ford B-Max

10. wśród vanów pod względem sprzedaży, u nas na pierwszym miejscu. Rozsuwane drzwi z boku to jego znak rozpoznawczy i rzadkość wśród małych samochodów.
Cena: od 54 550 zł

Klasa wyższa średnia
BMW 5
Lifting wyszedł „piątce” na dobre, bo zdetronizowała Volvo S80, które królowało w tym miejscu w zeszłorocznym plebiscycie. BMW 5 można kupić jako sedana, kombi i GT o mocy do 450 KM.
Cena: od 173 900 zł

Samochody luksusowe
Audi A8
Od hybrydy po wersję z silnikiem W12 o mocy 500 KM – najelegantsze Audi zaspokaja wyrafinowane wymagania. Wersje po face liftingu rozpoznasz po reflektorach w technologii LED.
Cena: od 360 000 zł

Samochody sportowe
Nissan 370 Z
To już szóste pokolenie sportowych modeli Nissana opatrzonych literą Z. Napęd na tył, drapieżna stylizacja i silniki o mocy do 344 KM to jego atuty. Nowością jest ostra wersja Nismo.
Cena: od 179 900 zł

Kabriolety
Mazda MX-5
Kabriolet z automatycznie składanym dachem i o sportowych umiejętnościach. Jeśli kupisz – nie stracisz, bo nasz test (str. 72) wykazał, że używana Mazda MX-5 trzyma cenę.
Cena: od 107 900 zł

Samochody terenowe
Kia Sportage
To najczęściej kupowany SUV w Polsce, najlepiej schodzi wersja 1.6 GDI M za 73 800 zł. Ma zgrabne i dynamicznie stylizowane nadwozie, ale wymiary zewnętrzne jak w typowym kompakcie (4,44 m).
Cena: od 69 990 zł

Waszym zdaniem
Lubię tę markę
1. BMW 35%
2. Audi 32%
3. Alfa Romeo 30%

BMW i Audi zajmują wysokie pozycje także w mniej subiektywnych kategoriach, co widać poniżej. Alfę kochamy zaś bezkrytycznie za to, że po prostu jest, bo w innych konkurencjach nie przekracza 10%.

 

Dobrze wykonane
1. Audi 63%
2. BMW 57%
3. Mercedes 46%

Wysokie notowania Audi, BMW i Mercedesa to nie przypadek – nasz test jakości (str. 90) potwierdza opinię, jaką wyrazili Czytelnicy. Te same miejsca, w tej samej kolejności, marki te zajęły też przed rokiem.

 

Najnowsza technologia
1. BMW 55%
2. Mercedes 49%
3. Audi 48%

W ciągu 5 lat Audi wyda na badania i inwestycje 22 mld euro, polskie firmy w 2012 r. przeznaczyły na badania i rozwój łącznie 14,4 mld zł (wg GUS). W dziedzinie najnowszych technologii zestaw zwycięskich marek nie zmienia się od lat.

 

Stylowy wygląd
1. Alfa Romeo 55%
2. BMW 33%
3. Audi 29%

Nikt nie pokona w tej dziedzinie Alfy – uzyskała wynik lepszy o 11% niż przed rokiem. BMW trzyma ten sam poziom, za to w tym roku bardziej niż Jaguar spodobało się Audi.

 

Samochody niezawodne
1. Toyota 53%
2. Audi, Honda, Mazda po 30%

Toyoty „od zawsze” są uważane u nas za najbardziej niezawodne, Audi było na 2. miejscu już rok temu. Nowością są Honda i Mazda, które umacniają wizerunek japońskich aut jako najmniej awaryjnych.

 

Cena odpowiada wartości
1. Skoda 32%
2. Kia 28%
3. Dacia 23%

Ta kategoria przynosi odpowiedź na pytanie: czy Twoim zdaniem kupując samochód tej marki nie przepłacasz? Nie, mówią właściciele Skód, Kii i Dacii, warto dać te pieniądze. To duży komplement.

 

Dobra cena przy odsprzedaży
1. VW 46%
2. Audi 44%
3. Toyota 39%

Klienci są skłonni dobrze zapłacić za auto używane, jeśli wierzą, że ono się nie psuje. A właśnie Toyotę i Audi Czytelnicy uznali za niezawodne (patrz wyżej). Ale wygrywa VW – król samochodów z drugiej ręki.

 

Dobry serwis
1. Toyota 30%
2. Skoda 21%
3. Audi 17%

Jak widać, zadowolenie z serwisu nie musi mieć związku z ceną samochodu – Skoda i Audi uzyskują podobną liczbę wskazań. Po raz kolejny wygrywa Toyota, zdobywając o 2% więcej głosów niż przed rokiem.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij