Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
5.0

Porsche 718 Boxster (2016) oficjalnie

Nowe wcielenia Porsche Boxstera noszą nazwę 718 Boxster oraz 718 Boxster S. Auto jest teraz mocniejsze, mimo mniejszej jednostki napędowej. Nowy 718 Boxster debiutuje oficjalnie.

Konrad Maruszczak 2016-01-26

Porsche 718 Boxster składa hołd sportowemu Porsche 718 z 4-cylindrowymi jednostkami umieszczonymi centralnie, które w latach 60. odniosło szereg sukcesów na torach wyścigowych.

Sercem nowego auta jest nowo opracowany, 4-cylindrowy silnik typu bokser z turbodoładowaniem. Porsche 718 Boxster dysponuje 2-litrową jednostką o mocy 220 kW (300 KM), a 718 Boxster S – 2,5-litrową, o mocy 257 kW (350 KM). Ta druga wyróżnia się turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Względem poprzedniego Boxstera przyrost mocy w obu modelach wynosi 35 KM). Zużycie paliwa spadło tu nawet o 13%.

Standardowo obie „718” wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną. Na życzenie dostępna jest dwusprzęgłowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK), teraz wyposażona w funkcję oszczędzającą paliwo.

Jak to jest z osiągami? Po raz pierwszy zawitało tutaj turbo, podobnie jak w odświeżonej "911", ale większą ciekawostką jest silnik, z którego zniknęły dwa cylindry i teraz jest ich cztery.

Porsche 718 Boxster

  • 300 KM,
  • 380 Nm (1950-4500 obr./min),
  • 0-100 km/h 4,7 s (PDK + Spor Chrono),
  • prędkość maks. 275 km/h,
  • zużycie paliwa  6,9 l/100 km.

Porsche 718 Boxster S

  • 350 KM,
  • 420 Nm (1900-4500 obr./min.),
  • 0-100 km/h 4,2 s (PDK + Spor Chrono),
  • prędkość maks. 285 km/h,
  • zużycie paliwa  7,3 l/100 km.

Pomijając pokrywy bagażników, przednią szybą i dach, karoseria jest całkiem nowa. Przód ma bardziej muskularny design, nowe są także bi-ksenonowe reflektory ze światłami LED do jazdy dziennej. Pozostałymi elementami są zmienione lusterka, czy progi. W standardzie otrzymujemy 19-calowe obręcze, za dopłatą mogą stać się większe - 20 cali.

Jak obiecuje Porsche, przeprojektowane podwozie ma sprawiać, że 718 Boxster ma prowadzić się jeszcze lepiej niż poprzednik. To dzięki elektromechanicznemu wspomaganiu, które ma o 10% bardziej bezpośrednie przełożenie.

Za dopłatą oferowane jest obniżone o 10 mm zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM). Po raz pierwszy 718 Boxster S dostępny jest też ze sportowym zawieszeniem PASM z prześwitem obniżonym o 20 mm.

Tak jak w przypadku 911, opcjonalny pakiet Sport Chrono, poza ustawieniami Normal, Sport i Sport Plus, dodatkowo obejmuje teraz program Individual. W modelach z przekładnią PDK pojawił się też przycisk Sport Response, zlokalizowany pośrodku przełącznika trybów jazdy. Podobnie jak w wyścigach, umożliwia on załączenie wyjątkowo spontanicznej charakterystyki silnika i skrzyni.

Porsche 718 Boxster w polskich salonach pojawią się 30 kwietnia 2016 roku. Ceny startują od 230 510 zł. Auto będzie można oglądać na targach motoryzacyjnych w Genewie.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 230 510 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij