Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Porsche 911 RSR 2017 - podbić Le Mans

Dwa egzemplarze 911 RSR pojawią się na 24-godzinnym wyścigu Le Mans i w mistrzostwach IMSA w USA. 

Porsche 911 RSR Porsche 911 RSR 2017

Poprzednim Porsche 911 RSR jeździliśmy w zeszłym roku. Ten samochód oferował kierowcy moc 480 KM. Teraz producent z Zuffenhasuen przygotował całkowicie nowy prototyp o mocy ok. 510 KM, zaprojektowany od zera.

RSR to wyścigowy model przypominający GT3 Cup. Jednak to tylko pozory, gdyż RSR ma silnik umieszczony centralnie. W konstrukcji auta Porsche stosuje m.in. podwójne wahacze poprzeczne z przodu i także po dwie sprężyny na każde koło (główna i pomocnicza). Materiały użyte w konstrukcji auta to włókno węglowe, stal i magnez.

Porsche 911 RSR Porsche 911 RSR 2017

W środku są tylko niezbędne przyrządy i elementy, które mają zapewnić kierowcy maksymalny poziom bezpieczeństwa:

  • spawana klatka bezpieczeństwa,
  • siedzenie zgodzie z FIA 8862-2009 na sztywno mocowane do podwozia
  • sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa
  • wzdłużna regulacja modułu pedałów

911 RSR charakteryzuje masa własna ok. 1243 kg (podstawowa masa własna, w zależności od przepisów).

Porsche 911 RSR Porsche 911 RSR 2017

Silnik Porsche 911 RSR 2017: 

  • Chłodzony cieczą, 6-cylindrowy bokser, umieszczony centralnie
  • Pojemność skokowa - 4000 cm3
  • Skok tłoka - 81,5 mm
  • Średnica cylindra - 102 mm
  • Moc - ok. 375 kw (510 KM)
  • Skrzynia biegów - sekwencyjna, 6-stopniowa sterowana łopatkami przy kierownicy
Porsche 911 RSR Porsche 911 RSR 2017

Nadwozie RSR zostało wykonane z kompozytów wzmacnianych włóknem węglowym (CRFP). Panele poszycia posiadają specjalne złączki, które pozwalają na szybką wymianę elementów podczas wizyty w pit stopie. Do tego ogromny dyfuzor i spojler z tyłu z prototypowego Porsche 919 Hybrid klasy LMP1. Skrzydło ma mocowania typu "łabędzia szyja". 

Porsche 911 RSR Porsche 911 RSR 2017

Auto ma czterokolumnowy podnośnik pneumatyczny z ciśnieniowym zaworem bezpieczeństwa, który unosi samochód po wjeździe na stanowisko serwisowe. Zbiornik paliwa FT3 umieszczony jest z przodu auta, a system gaśniczy jest uruchamiany elektronicznie. Ciekawostka, przednia szyba jest podgrzewana. 

Porsche 911 RSR Porsche 911 RSR 2017

Nowością w 911 RSR klasy LM-GTE jest „Collision Avoid System”. To system, który korzysta z radarów i ma ostrzegać kierowcę przed zbliżającym się, szybszym prototypem LMP1. Zmniejsza to ryzyko kolizji. 

Tylne opony mają szerokość 31 cm!

Porsche 911 RSR Porsche 911 RSR 2017

Porsche rozpoczęło testy 911 RSR w marcu na torze Weissach i w sumie auto przejechało aż 35 tys. km po torach m.in. w Europie. Nowy prototyp z Zuffenhausen w przyszłym roku wystartuje w 19 wyścigach, z czego dwa samochody wezmą udział w 24 h Le Mans.

Będą również rywalizować w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC) i nie zabraknie ich w amerykańskich mistrzostwach aut sportowych IMSA Weathertech Championship.

Porsche 911 RSR przejdzie chrzest bojowy w dniach 28-29 stycznia 2017, podczas inaugurującego wyścigu IMSA na torze Daytona.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 482 030 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Najpierw piszecie, że silnik z tyłu jak w GT3 Cup, a potem w danych, że przed tylną osią, czyli innymi słowy centralnie.
    ~Hrumol, 2016-11-20 13:18:56
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij