Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Porsche 911 - powstał egzemplarz nr 1 000 000

11 maja w fabryce Porsche w Zuffenhausen powstał milionowy egzemplarz kultowej 911-stki.

Milionowe Porsche 911 Milionowe Porsche 911

Jubileuszowy egzemplarz to wersja Carrera S z 3-litrowym silnikiem benzynowym B6 biturbo o mocy 420 KM. Samochód pomalowano na specjalny, ciemnozielony kolor Irish Green oraz wiele ekskluzywnych dodatków, nawiązujących do pierwszej generacji tego modelu. Wśród nich są srebrne obudowy lusterek, częściowo drewniana kierownica, złoty napis z nazwą auta oraz plakietka z numerem egzemplarza.

Historia jednego z najbardziej znanych samochodów sportowych na świecie zaczęła się w 1963 roku wraz z debiutem pierwszego wcielenia. Wyróżniało się ono umieszczonym za tylną osią silnikiem typu Boxer oraz niezależnym tylnym zawieszeniem. Miało napęd na tył i 130 KM mocy, uzyskiwane z 2-litrowego motoru benzynowego. Samochód osiągnął sukces dzięki zgrabnemu nadwoziu, dokonaniom w sporcie, dobrej dynamice oraz wysokiej jakości, która wręcz zyskała miano legendy.

Co ciekawe, ponad 70% wszystkich zbudowanych Porsche 911 nadal jest dziś gotowych do jazdy. Także obecny model trafia na szczyty rankingów niezawodności, takich jak TUV czy Quality Study. Przełomem w historii kultowego niemieckiego sportowca był debiut w 1974 roku 911 Turbo z 3-litrową turbodoładowaną jednostką B6 o mocy 260 KM. Auto miało świetne osiągi i zostało bardzo dobrze przyjęte przez rynek, stając się ikoną samochodu sportowego.

Do dzisiaj 911 jest wierne swoim pierwotnym założeniom, które są ciągle udoskonalane. Bryła nadwozia i charakterystyczne okrągłe reflektory przednie są podobne jak w pierwszym wcieleniu sprzed 54 lat. Obecna, szósta generacja, zadebiutowała w 2011 roku na targach we Frankfurcie i , podobnie jak poprzednie generacje, stała się bestsellerem. Ma świetne osiągi i bardzo dobre właściwości jezdne. Korzysta wyłącznie z wolnossących i turbodoładowanych silników benzynowych typu bokser. Występuje jako coupe i cabrio.

W niektórych wersjach jest możliwość wyboru między automatyczną, 7-stopniową skrzynią PDK a 6-biegową przekładnią manualną. W wersji po liftingu z 2015 roku osiąga moce od 370 w Carrerze do 580 KM w Turbo S. W topowej odmianie auto osiąga setkę w 2,9 s z pakietem Sport Chrono i rozpędza się do 330 km/h, co stawia go na równi z takimi pojazdami jak Nissan GT-R czy Ferrari 488 GTB. W 2016 roku klientów znalazło rekordowe 32 365 sztuk tego modelu.

Milionowa 911-stka najpierw pojedzie do Szkocji, objedzie Nurburgring, odwiedzi USA, Chiny oraz inne kraje, a następnie trafi do muzeum Porsche w Zuffenhausen.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 488 500 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij