Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.2

Porsche 911PD3 – nowy pakiet tuningowy

Niemiecki tuner - firma Prior Design - zaprezentował swój pomysł na poprawę aerodynamiki Porsche 911 GT3.

2008-06-05
Porsche, 911 GT3, Prior-Design Porsche 911 GT3 Prior Design

 Na pakiet składa się m.in. przedni zderzak, który mocno rozciąga auto w dół i na boki, a zmiany te mają przyczynić się do zwiększenia docisku auta do podłoża i poprawić obieg powietrza. W tym samym celu zaprojektowane nowe listwy progowe oraz tylny zderzak, w który wbudowano dyfuzor. Inżynierowie Priori Design proponują również obniżenie zawieszenia o 30 mm, ręcznie robiony wydech ze stali nierdzewnej oraz felgi aluminiowe, w kilku rozmiarach.

 

W aucie powtarzają się uszkodzenia zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów i zacierające się piasty wycieraczek szyb. Umieszczony pod dźwignią zmiany biegów mechanizm początkowo wykonywany był z tworzywa sztucznego - uszkodzenie uniemożliwiało zmianę przełożenia. Wymiana mechanizmu kosztuje 451 zł (w tym metalowy mechanizm - 323 zł); z czasem plastikowy mechanizm zastąpiono metalowym. Natomiast zatarcia osi wycieraczek w skrajnym przypadku prowadzą do spalenia silnika ich napędu. W układzie wydechowym korozja atakuje tłumik końcowy, ale nie wcześniej niż po 4 latach. Jego koszt (z wymianą) to 329 zł dla wersji benzynowych i 399 zł dla diesli. W sprzęgłach jednostkowo ulegał rozszczelnieniu umieszczony centralnie na docisku sprzęgła siłownik; próba dalszej jazdy często prowadziła do spalenia sprzęgła.

Czasami pęka łącznik stabilizatora (koszt 84 zł + 48 zł za wymianę). Końcówki drążków nawet na naszych drogach wytrzymują przynajmniej 100 000 km. Jednostkowe uszkodzenia układu wspomagania kierownicy usuwa się wymieniając cały agregat. Dużą trwałością odznaczają się hamulce, klocki w przednich zaciskach wymienia się najczęściej co 40 000-60 000 km (299 zł z wymianą), tarcze wytrzymują przebiegi dwa razy większe (lite + klocki + wymiana - 569 zł). W układzie elektrycznym, oprócz wspomnianych wycieraczek, psują się alternatory.

Od strony mechanicznej jak i właściwości użytkowych Corsa C to nowa jakość wśród Opli. Niestety, ma mało atrakcyjne, mocno już opatrzone nadwozie.

Tekst: Bogdan Czajkowski
Zdjęcia: archiwum, autor

Ocena
plus Prosta obsługa, przyzwoity komfort, przestronne, modyfikowalne wnętrze, pewne właściwości jezdne, niskie zużycie paliwa
minus Mało wygodne fotele, niezbyt skuteczne hamulce, słabe światła mijania, nieprecyzyjny układ kierowniczy, słaby i o niskiej kulturze pracy trzycylindrowy silnik 1.0

Polecane silniki
1.2 16V - benzynowy, 4-cyl., rzędowy, poj. skok. 1199 (1229) cm3, moc maks. 55 (59) kW [75(80) KM] przy 5600 obr/min, maks. moment obr. 110 Nm przy 4000 obr/min, śr. zużycie paliwa 6,3 (5,8) l/100 km
1.4 16V - benzynowy, 4-cylindrowy, rzędowy, poj. skok. 1389 cm3, moc maks. 66 kW (90 KM) przy 6000 (5600) obr/min, maks. moment obr. 125 Nm przy 4000 obr/min, śr. zużycie paliwa 7,2 (5,9) l/100 km
1.3 CDTI - wysokoprężny, 4-cylindrowy, rzędowy, poj. skok. 1248 cm3, moc maks. 51 kW (70 KM) przy 4000 obr/min, maks. moment obr. 170 Nm przy 1750 obr/min, śr. zużycie paliwa 4,5 l/100 km

Historia modelu
2000: jesień - premiera modelu III generacji w wersjach trzy- i pięciodrzwiowej; benzynowce 1.0 (58 KM), 1.2 (75 KM), 1.4 (90 KM), 1.8 (125 KM), diesle 1.7 (65 i 75 KM)
2001: wiosna - wersja 1.2 ze zautomatyzowaną przekładnią Easytronic
2003: modernizacja; nowy przód, w opcji ksenony i ESP, nowy diesel 1.3 (70 KM) z układem wtryskowym typu common-rail
2004: silnik 1.2 o mocy 80 KM
2005: wersja Edition Sport ze sztywniejszym zawieszeniem
2006: jesień - Corsa IV generacji

Opel Corsa C w auto motor i sport
10/00 - prezentacja
1/01 - test (1.4 16V Sport)
1/02 - porównanie (1.2 16V Base)
7/02 - test porówn. (1.2 16V Comfort)
1/04 - porównanie (1.3 CDTI Cosmo)
4/04 - test porówn. (1.3 CDTI Cosmo)
7/04 - test porównawczy (1.2 16V Cosmo)

Ceny części zamiennych
1. Filtr powietrza 49 zł
2. Filtr oleju 22 zł
3. Błotnik przedni 400 zł
4. Zderzak przedni 1192 zł
5. Zderzak tylny 890 zł
6. Reflektor przedni 580 zł
7. Lampa tylna 311 zł

SYTUACJA RYNKOWA
Duża popularność modelu przekłada się na sporą podaż, ale głównie aut z silnikiem 1.0, sporo jest też wersji 1.2 oraz z dieslami 1.7 i 1.3. Auta z krajowych salonów są słabo wyposażone. Dobra opinia Corsy C rzutuje na jej ceny. Najstarsze 1.0 3-drzw. z 2001 roku kosztują od 12 900 zł do 16 500 zł za diesle, o rok młodsze od 14 000 zł do 21 000 zł. Egzemplarze z rocznika 2003 - od 14 500 do 25 500 zł, a z roku 2004 od 15 900 zł do 26 500 zł. Rzadziej oferowane, z lat 2005 i 2006, kosztują od 18 500 do 30 500 zł.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 482 030 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    POSIADAM CORSE Z 2004 ROKU SILNIK 1.7 CDTI JEST TO AUTO PRAKTYCZNIE JAK DO TEJ PORY BEZAWARYJNE WYMIENIAM OLEJ FILTRY ORAZ ROZRZĄD LEJE DO BAKU I ŚMIGAM POLECAM JA NIE MAM PROBLEMÓW
    ~ROBERT, 2008-11-17 23:10:38
  • avatar
    zgłoś
    Ja nabyłem Corsę z 2005r po liftingu 1.2 (80 KM) i nie narzekam. Potem okazało się jeszcze że autko jeździlo jako L czyli w szkółce jazdy chociaż o tyle dobrze że tylko 4 miesiące.Jednak po przegladzie wszystko OK, amortyzatory sprawne (68%) itd...Jedyne co wymieniłem to tylni tlumik który miał dziurkę.Ogólnie autko super, bogato wyposażone (takie akurat mam) i jeździ jak nówka
    ~Janusz, 2008-10-09 22:19:03
  • avatar
    zgłoś
    Ja nabyłem Corsę z 2005r po liftingu 1.2 (80 KM) i nie narzekam. Potem okazało się jeszcze że autko jeździlo jako L czyli w szkółce jazdy chociaż o tyle dobrze że tylko 4 miesiące.Jednak po przegladzie wszystko OK, amortyzatory sprawne (68%) itd...Jedyne co wymieniłem to tylni tlumik który miał dziurkę.Ogólnie autko super, bogato wyposażone (takie akurat mam) i jeździ jak nówka
    ~Janusz, 2008-10-09 22:18:10
  • avatar
    zgłoś
    Co ty za brednie piszesz!Kupiłem corse 3 msc. temu,używaną('04) i już zdążyłem wsadzić w nią ponad 4 tysiące.Najpierw EGR póznej alternator ,teraz kable .... i niestety już wystawiłem ten czteroletni złom do komisu.Nie polecam ,szkoda nerwów i czasu !!!No i te wasze komputery w serwisach ,szkoda słów.
    ~Rafał ze Śląska, 2008-07-14 06:25:51
  • avatar
    zgłoś
    Opel Corsa C stylistyką nadwozia mocno nawiązuje do swojego poprzednika. I tylko nią. Duże zmiany, zwłaszcza jakościowe, kryją się pod karoserią.
    auto motor i sport, 2008-06-05 13:19:09
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij