Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Porsche 918 RSR – najfajniejsze Porsche ever? wideo

2011-01-10
Porsche, 918 RSR Porsche 918 RSR

Inżynierowie poprawili koncepcyjne 918 Spyder prezentowane podczas ubiegłorocznego Salonu w Genewie, założyli mu dach i wystawili na światło dzienne. Teraz silnik V8 produkuje 555 KM mocy, która przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni z manetkami przy kierownicy. Na przednie koła w tym samym czasie wbiega 201 KM produkowane przez silniki elektryczne. W sumie więc auto legitymuje się mocą 756 KM.

Układ napędowy zbudowany jest przy wykorzystaniu dotychczasowych rozwiązań Porsche przygotowanych przy współpracy z teamem F1 Williamsa i zastosowanych w modelu 911 GT3 R Hybrid.

Jednym z założeń przy powstawaniu 918 RSR było ograniczenie do minimum masy auta. By je zrealizować przygotowano monocoque z tworzywa wzmacnianego włóknami węglowymi i w przeciwieństwie do pierwszego 918, RSR posiada dach i drzwi otwierane jak w Mercedesie SLS AMG.

Podobno nadwozie modelu który możemy oglądać na zdjęciach w galerii przedstawia już model produkcyjny. Poza wielkim spoilerem nad tylną klapą, który przygotowano specjalnie dla wersji wyścigowej.

Produkcyjnej wersji gotowej do sprzedaży możemy się spodziewać na początku przyszłego roku. Zapewne nie pojawi się już w 2011 bo na jesień zaplanowano premierę kolejnej generacji modelu 911 i nie wypada, by 918 przyćmiło je swoim blaskiem. W kwestii cen - nieoficjalnie mówi się, że 918 będzie kosztować około 500 tysięcy euro, ale producent nie potwierdza tej informacji.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 230 510 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Uuuu ła. Czekam, żeby to zobaczyć w akcji i usłyszeć silnik. PS. Drzwi się chyba nie otwierają jak w Mercu. Podobnie, ale nie tak samo.Edit:Oglądajta pany: .
    ~Samuraj, 2011-01-10 19:52:55
  • avatar
    zgłoś
    W Detroit pokazano najciekawsze Porsche ostatnich lat, a niektórzy twierdzą, że najciekawsze w całej historii niemieckiej marki. Oto 918 RSR.
    auto motor i sport, 2011-01-10 13:15:51
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij