Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Porsche Cayenne Turbo - rasowy SUV

Na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie Porsche zaprezentowało nową generację Cayenne w topowej wersji Turbo.

Porsche Cayenne Turbo Porsche Cayenne Turbo

Topowy wariant trzeciej generacji Cayenne podnosi poprzeczkę osiągów w swoim segmencie. Jego 4-litrowy silnik V8 biturbo osiąga moc 550 KM. Lepsza niż w poprzedniku dynamika jazdy opiera się na połączeniu rozwiązań, takich jak aktywna aerodynamika obejmująca spojler dachowy, aktywne trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, mieszane ogumienie oraz nowe, wysokowydajne hamulce.

Z opcjami takimi jak skrętna tylna oś czy elektryczny system stabilizacji przechyłów, korzystający z 48 woltowej instalacji elektrycznej nowy Cayenne Turbo oferuje charakterystykę prowadzenia na poziomie rasowego auta sportowego. SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s (3,9 s z pakietem Sport Chrono), a jego prędkość maksymalna wynosi 286 km/h.

Porsche Cayenne Turbo Porsche Cayenne Turbo

Dla wersji Turbo charakterystyczny jest przedni pas i diodowe reflektory z układem Porsche Dynamic Light System (PDLS). Nocą na tle innych wariantów wyróżniają go też podwójne moduły przednich świateł. W profilu z kolei uwagę zwracają seryjne 21-calowe obręcze Turbo, również zarezerwowane specjalnie dla topowej odmiany, oraz poszerzone nadkola z lakierowanymi osłonami.

Porsche Cayenne Turbo Porsche Cayenne Turbo

Sercem nowego Cayenne Turbo jest nowy, 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 550 KM i 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To o 30 KM oraz o 20 Nm więcej niż w poprzedniku. Nowa 8-stopniowa przekładnia Tiptronic S łączy się z aktywnym napędem na obie osie Porsche Traction Management (PTM). Najnowsze Cayenne Turbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s (3,9 s z pakietem Sport Chrono), a jego prędkość maksymalna wynosi 286 km/h.

Porsche Cayenne Turbo Porsche Cayenne Turbo

Charakterystyczną cechą nowych generacji jednostek są turbosprężarki umieszczone pomiędzy rozwidlonymi głowicami (tzw. centralny układ turbo). Skrócenie odległości dzielącej komory spalania i turbosprężarki oznacza, że silnik wyjątkowo spontanicznie reaguje na gaz, a centralny układ turbo pozwala generować znacznie wyższą moc. Jednocześnie umożliwia niższe zamocowanie silnika i obniżenie środka ciężkości, a to pozytywnie wpływa na dynamikę jazdy.

Porsche Cayenne Turbo Porsche Cayenne Turbo

Nowe Cayenne Turbo to również pierwszy SUV z adaptacyjnym spojlerem dachowym, należącym do pakietu aktywnej aerodynamiki. Zależnie od swojej pozycji, spojler zwiększa siłę docisku tylnej osi albo, w pozycji hamulca aerodynamicznego, skraca drogę hamowania ze znacznych prędkości. Efekt: przy pełnym hamowaniu z 250 km/h SUV zatrzymuje się na dystansie nawet o 2 m krótszym.

Porsche Cayenne Turbo Porsche Cayenne Turbo

Nowe Cayenne Turbo można już zamawiać. Jego rynkową premierę w Europie zaplanowano na koniec 2017 roku. W Polsce topowy wariant w gamie Cayenne kosztuje od 676 920 zł.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 356 430 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij