Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Porsche Cayman GT4: Nowy radykał ze Stuttgartu

Porsche postawiło krok, który może już dawno powinno zrobić. Oto Cayman dołącza do wyczynowej rodziny GT. Cieszy fakt, że Cayman GT4 jest potwierdzeniem dalszych chęci niemców w budowaniu radykalnych wersji swoich sportowych coupe. 

2015-02-04

By stworzyć Caymana GT4 ludzie z Porsche udali się do swoich magazynów w celu zapożyczenia kilku elementów z 911. I tak, efektem transplantacji podzespołów  ze „starszego brata” jest ta hardcorowa wersja Caymana. Mamy tutaj między innymi silnik z Carrery S, czyli dobrze znany, 3,8-litrowy boxer rozwijający 385 KM. W połączeniu z 6-biegowym „manualem” pierwszą setkę osiągnie już po 4,4 s i w dzikim tempie przyspieszał będzie aż do 295 km/h. Deklarowane spalanie? 10.3l na każde przejechane 100 km.

Żeby jak najefektywniej wykorzystać całą moc, układ hamulcowy oraz wiele podzespołów pochodzi wprost z 911 GT3. Chyba zgodzicie się, że to niezły rodowód. Dzięki niemu Porsche Cayman GT4 był w stanie na północnej pętli toru Nürburgring wykręcić czas na poziomie 7 minut 40 sekund, a to znaczy, że w swoim segmencie jest nowym, niekwestionowanym liderem.

Z zewnątrz trudno będzie pomylić Caymana GT4 z innymi, „grzecznymi” wersjami. Trzy ogromne wloty powietrza z przodu auta oraz pokaźnych rozmiarów tylne „skrzydło” wieńczące to piękne nadwozie to elementy, które niełatwo przeoczyć.Całość zawieszona jest o 30 mm niżej niż standardowe coupe, po którym GT4 odziedziczyło swoją funkcjonalność.

   

Wnętrze jadowitego Caymana zaprojektowano tak, żeby kierowca w pełni mógł czerpać przyjemność z jazdy. Kiedy już znajdzie idealną pozycję w sportowych, wykończonych skórą oraz alcantarą fotelach może wziąć w ręce małą kierownicę wykończoną tymi samymi materiałami, która zapewni mu idealną kontrolę nad autem.

Porsche Cayman GT4 swoją światową premierę będzie miało w marcu podczas Genewskiego salonu samochodowego. Auto można już zamawiać, a przyjemność jego konfiguracji będą mieli ci, którzy są gotowi wyłożyć za niego 85,779 euro (cena w Niemczech). 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 257 908 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij