Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Porsche Panamera 4 E-Hybrid - ekologia ze Stuttgartu

Porsche Panamera 4 E-Hybrid z zewnątrz przypomina koncepcyjny model Mission E, a pod skorupą nadwozia skrywa technologię zapożyczoną z supersportowego 918 Spyder.

Bartosz Broński 2016-09-09
Porsche Panamera 4 E-Hybrid

W modelu Panamera 4 E-Hybrid zastosowano elektryczny silnik o mocy 100 kW (136 KM), który osiąga moment obrotowy 400 Nm. Motor wspomaga spalinową jednostkę napędową - 2.9 biturbo V6 o mocy 330 KM i 450 Nm. W aucie nie zabrakło nowych rozwiązań technicznych. Inżynierowie zastosowali sprzęgło rozłączne sterowane elektromechanicznie poprzez elektryczny siłownik (ECA). Pozwala to na szybszą reakcję układu napędowego. W poprzedniku znaleźć można było sprzęgło elektrohydrauliczne. Napęd w hybrydowej Panamerze kierowany jest na obie osie.

Porsche Panamera 4 E-Hybrid:

  • moc układu napędowego - 462 KM
  • moment obrotowy - 700 Nm
  • 0 do 100 km/h - 4,6 s
  • prędkość maks. - 278 km/h
  • średnie zużycie paliwa – 2,5 l/100 km

Za przeniesienie momentu napędowego na koła odpowiada 8-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia PDK, która zastępuje skrzynię automatyczną z przekładnią hyrdokinetyczną stosowaną w poprzedniej Panamerze. W aucie zastosowano chłodzony cieczą litowo-jonowy akumulator, który został ukryty pod podłogą bagażnika. W stosunku do poprzednika jego pojemność zwiększono z 9,4 do 14,1 kWh. Pełne ładowanie "baterii" z gniazdka 230 V trwa 5,8 godziny. Czas ten można skrócić do 3,6 godziny poprzez zastosowanie opcjonalnej ładowarki 7,2 kW.

Porsche Panamera 4 E-Hybrid w standardzie oferowane jest z pakietem Sport Chrono z przełącznikiem trybów jazdy umieszczonym przy kierownicy. Pozwala on wybrać jeden z czterech poziomów ustawień - E-Power, Hybrid Auto, E-Hold oraz E-Charge. Pierwszy z nich pozwala na jazdę w trybie elektrycznym na dystansie do 50 km z maksymalną prędkością 140 km/h.

W trybie E-Hold kierowca może zachować energię elektryczną w akumulatorach, aby później użyć jej np. w miejskich korkach. Z kolei E-Charge odpowiada za ładowanie akumulatorów podczas jazdy. Można również skorzystać z trybów Sport i Sport Plus, gdzie dostaje moc i moment z obu współpracujących ze sobą silników. Sport Plus pozwala nam również osiągnąć maksymalną prędkość 278 km/h. W tym trybie również ładowane są akumulatory.

Hybrydowa Panamera wyróżnia się zielonymi emblematami e-hybrid z boku i Panamera 4 na klapie bagażnika. W kabinie auto wyróżnia całkowicie nowe wnętrze z dwoma 7-calowymi ekranami po obu stronach analogowego obrotomierza. W centralnym punkcie deski rozdzielczej mamy do dysposycji ekran dotykowy o przekątnej 12,3-cala, którym obsługujemy multimedialny system PCM (Porsche Communication Management).

Porsche Panamera 4 E-Hybrid w Polsce kosztuje od 490 740 złotych. Samochód można już zamawiać, a do klientów pierwsze auta trafią w połowie kwietnia 2017. Wcześniej można będzie podziwiać samochód na targach Paryż Motor Show.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 746 190 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij