Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Porsche Panamera - mamy zdjęcia i wiemy już wszystko

Mówiąc krótko - druga generacja Panamery jest lepsza od poprzedniczki w każdym aspekcie. Styliści dopracowali sylwetkę auta, a inżynierowie korzystając z najnowszych dostępnych technik udoskonalili auto pod względem konstrukcyjnym.

Bartosz Broński 2016-06-27
Porsche Panamera 2017

Porsche Panamarę w nowej odsłonie musiała nadążyć za flagowym 911, który przeszedł facelifting. Stąd projektanci obniżyli linię dachu w tylnej części o 20 mm. Auto jest większe od poprzednika:

  • długość -  5049 mm (+34 mm)
  • szerokość - 1937 mm (+6 mm)
  • wysokość - 1423 mm (+5 mm)
  • rozstaw osi - 2950 mm (+30 mm)

Naszym zdaniem Panamera drugiej generacji ma teraz ładniejsze proporcje, przy jednoczesnym zachowaniu koncepcji czterodrzwiowego samochodu. Gran turismo z Zuffenhausen w przedniej części dostało nowe reflektory, wyglądające na większe niż u poprzedniczki. Nowością są opcjonalne lampy matrycowe z diodami LED (84 punktami świetlnymi). Z tyłu samochód ma "trójwymiarowe" klosze idealnie komponujące się z przetłoczeniami i napisem "Porsche". Wysuwany spojler w kolorze nadwozia w wersji Panamera Turbo nie tylko wysuwa się, ale rozkłada się zwiększając swoją powierzchnię. W zwykłym wariancie samochód ma dwie podwójne końcówki wydechu, w modelu Panamera 4S i 4S Diesel są one okrągłe, zaś w Panamerze Turbo - trapezoidalne.

Udoskonalone serce

Inżynierowie przekonstruowali silnik Panamery oraz skrzynie biegów. Turbosprężarki w silnikach V6 i V8 zamontowano centralnie pomiędzy głowicami cylindrów. Dzięki temu jednostki napędowe mają bardzie zwartą budowę oraz można obniżyć środek ciężkości auta poprzez umieszczenie silnika niż.

Panamera dostał znany z 918 Spyder przełącznik Mode Switch, który pozwala wybrać jeden z czterech (Normal, Sport, Sport Plus lub Individual) trybów jazdy. Zaś przycisk Sport Response pozwala na maksymalne wykorzystanie potencjału Panamery. Początkowo w ofercie topową wersją będzie Panamera Turbo. Samochód będzie miał o 30 M większą moc i o 70 Nm wyższy moment obrotowy w porównaniu do poprzednika.

Porsche Panamera Turbo:

  • silnik - 4.0 V8 bitrubo
  • moc - 550 KM przy 5750 obr/min
  • moment obrotowy - 770 Nm w zakresie od 1960 do 5750
  • 0 do 100 km/h - 3,8 s (z pakietem Sport Chrono - 3,6 s)
  • v maks. - 306 km/h
  • zużycie paliwa - 9,3-9,4 l/100 km

Panamera Turbo będzie pierwszym modelem Porsche z nowym system "adaptacyjnego sterowania spalaniem w poszczególnych cylindrach". Czyli, przy niski obciążeniu silnik będzie zachowywał się jak jednostka czterocylindrowa (odłączanie cylindrów).

Porsche Panamera 4S

  • silnik - 2.9 V6
  • moc - 440 KM przy 5650 obr/min
  • moment obrotowy - 550 Nm w zakresie od 1750 do 5500
  • 0 do 100 km/h - 4,4 s (z pakietem Sport Chrono - 4,2 s)
  • v maks. - 289 km/h
  • zużycie paliwa - 8,1-8,2 l/100 km

Porsche Panamera drugiej generacji na rynku pojawi się również z silnikiem wysokoprężnym, po raz pierwszy współpracującym z napędem przekazywanym na obie osie. To najmocniejszy jak dotąd diesel jaki trafił pod maskę samochodu Porsche.

Porsche Panamera 4S Diesel

  • silnik - V8 biturbo
  • moc - 422 KM przy 3500 obr/min
  • moment obrotowy - 850 Nm w zakresie od 1000 do 3250 obr/min
  • 0 do 100 km/h - 4,5 s (z pakietem Sport Chrono - 4,3 s)
  • v maks. - 285 km/h
  • zużycie paliwa - 6,7-6,8 l/100 km

Wysokoprężna jednostka ma sekwencyjne turbodoładowanie - w zależności od obciążenia może pracować w trybie monoturbo lub biturbo. Cały strumień spalin kierowany jest tylko przez jedną z dwóch turbosprężarek przy niskich i średnich prędkościach obrotowych. Drugie turbo włącza się przy 2700 obr/min.

Wsparcie, nowoczesność i bezpieczeństwo

W nowej Panamerze zrezygnowany z charakterystycznych dla Porsche przycisków. Teraz za obsługę odpowiadają „powierzchnie dotykowe” i ekran o przekątnej 12,3-cala. To najnowsza generacja systemu Porsche Communication Management PCM. System oferuje pełną integrację ze smartfonem poprzez Apple Car Play. Najciekawsze jednak jest to, że łopatki centralnych otworów wentylacyjnych regulujemy elektrycznie, dotykowymi suwakami.

Panamera będzie oferowana z nowym systemem bezpieczeństwa - asystentem jazdy nocnej. Ten za pomocą kamery termowizyjnej będzie wykrywał ludzi i duże zwierzęta oraz wyświetlał odpowiednie ostrzeżenia na desce rozdzielczej. Z kolei Porsche InnoDrive korzystając z nawigacji, radarów i sensorów będzie wyliczał i dopierał optymalne przyspieszenia i ew. opóźnienia analizując najbliższe 3 km. Oczywiście "inteligentny tempomat" będzie uwzględniał zakręty, natężenie ruchu oraz ograniczenia prędkości.Gdy komputer dostanie informacje, że np. za 2 km jest korek, to wtedy odpowiednio wcześniej zwolni. 

Porsche nawiązuje do klasyki w wśród zegarów centralnym pozostaje obrotomierz (analogowy), jednak po jego bokach tradycyjne wskaźniki zastąpiono cyfrowymi.

W aucie nie zabraknie adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego z elektroniczną kontrolą tłumienia PASM, poprawionego układu Porsche Dynamic Chassis Control Sport, aktywnej stabilizacji przechyłów oraz nowego, elektromechanicznego układu kierowniczego. Ludzie z Zuffenhausen postanowili przeszczepić do Panamery system skrętnych tylnych kół.

Porsche Panamera drugiej generacji w Polsce będzie dostępna od 523 620 zł. Auto już można zamawiać u dilerów. Auto będzie również pokazywane na targach w Paryżu.

  • Porsche Panmera 4S – od 523 620 złotych
  • Porsche Panamera 4S Diesel – 543 540 złotych
  • Porsche Panamera Turbo od 746 190 złotych.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 746 190 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij