Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Powstanie tylko 30 sztuk – Veritas RS III

2009-10-26
Veritas RS III Veritas RS III

Prototyp tego samochodu został zaprezentowany publiczności pół roku temu w Londynie i z miejsca zdobył tytuł "Najlepszego supersamochodu roku 2009". Wkrótce 15 pracowników Vermont AG będzie uczestniczyło w krótkoseryjnej, ręcznej produkcji auta, ograniczonej do 30 sztuk.

Mimo że nadal w siedzibie firmy trwają prace, mające na celu przygotowanie produkcji Veritasa, to 5 z 30 samochodów zostało już sprzedanych. Każde z nich będzie jeździło po drogach innego państwa. I tak po egzemplarzu trafiło do Monako, Australii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Szwajcarii. Co ważniejsze, 8 następnych zostało zarezerwowanych, natomiast pierwsi właściciele otrzymają swoje cacka w styczniu przyszłego roku.

Produkcja jednego samochodu ma trwać 2 miesiące, a jednocześnie powstawać mają 3 egzemplarze. Vermont AG zapowiada, że jakość auta będzie typowa dla wszystkiego, co nosi plakietkę "Made in Germany" i że spełni ono wszystkie standardy obowiązujące w Unii Europejskiej.

Auto charakteryzuje się ekstrawagancką, dynamiczną karoserią o wysokości zaledwie 97 cm, co oznacza znacznie obniżony środek ciężkości oraz świetne właściwości jezdne, szlifowane na słynnym Nurburgringu. Veritas RS III posiada zawieszenie o regulowanej sile tłumienia oraz układy ABS i kontroli trakcji, oferowane co ostrożniejszym kierowcom na ich życzenie.

Do napędu Veritasa służy 5-litrowy, 10-cylindrowy silnik V10 o mocy 507 koni mechanicznych, znany z obecnego BMW M5. Jednakże, w odróżnieniu od bawarskiego samochodu może on współpracować opcjonalnie z 6-stopniową przekładnią ręczną, zamiast 7-biegowej zautomatyzowanej skrzyni mechanicznej typu SMG.

Osiągi? Te są fantastyczne. Rozpędzanie do 100 km/h zajmuje jedyne 3,2 sekundy, natomiast prędkość maksymalna to 347 km/h. O tym, że Veritas RS III potrafi wbić kierowcę w fotel świadczy to, że stosunek jego masy do mocy wynosi 2,9 kg/KM.

Auto potrafi też świetnie hamować, dzięki sześciotłoczkowym zaciskom hamulcowym z przodu i czterotłoczkowym z tyłu, które to "wgryzają" się w tarcze hamulcowe o średnicy, odpowiednio, 380 i 355 mm.

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij