Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Premiera po premierze – Saab 9-5

2009-08-28
Saab 9-5 Saab 9-5

Bez krzty przesady można powiedzieć, że przed nowym Saabem 9-5 stoi arcytrudne zadanie - to na jego barkach spoczywa los szwedzkiej marki. Dlatego też można spodziewać się samochodu dopracowanego w najmniejszym detalu.

Pod względem stylistycznym nowe auto bazuje na koncepcyjnym Aero X i wnosi spory powiew świeżości do samochodowego świata. 9-5 ma ciekawe proporcje, zwartą sylwetkę i swój własny niepowtarzalny charakter.

Nowy Saab wyróżnia się bogatym wyposażeniem, obejmującym biksenonowe, skrętne lampy przednie, system head-up display, wyświetlający informacje na przedniej szybie, aktywny układ zawieszenia, czy też stały napęd na cztery koła XWD z mechanizmem różnicowym o ograniczonym tarciu przy tylnej osi.

Do napędu 9-5 na początku posłużą trzy jednostki napędowe do wyboru. Najsłabsza z nich to 2-litrowy, czterocylindrowy turbodiesel o mocy 160 koni mechanicznych. Ponad nim, pod względem mocy, w ofercie znajdują się 2-litrowy turbodoładowany, 220-konny, czterocylindrowy silnik benzynowy oraz 2,8-litrowa jednostka V6, produkująca moc 300 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 400 Nm.

Niedługo do oferty dołączą 1,6-litrowy silnik z turbosprężarką o mocy 180 koni mechanicznych oraz także benzynowy silnik 2.0, ale zasilany na bioetanol E85. Wszystkie silniki współpracują z przekładniami sześciostopniowymi.

9-5 ma rozpieszczać uszy swoich pasażerów, dzięki porządnemu sprzętowi audio firmy Harman Kardon. Ma on mieć dysk twardy o pojemności 10 GB oraz możliwość podłączenia dodatkowego źródła muzyki przez port USB. Dla pasażerów tylnej kanapy przewidziano odtwarzać DVD z monitorami w zagłówkach.

Sprzedaż nowego samochodu rozpocznie się w przyszłym roku.

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij