Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Przeciętny Polak wybiera Skodę

W 2013 roku Skoda była numerem jeden w Polsce. Do klientów trafiło łącznie 36.410 modeli tej marki, co dało jej udział w rynku na poziomie 12,63%. Warto jednak zwrócić uwagę na bezkonkurencyjnie wysoką sprzedaż wśród klientów indywidualnych.

2014-01-27
Skoda logo

W 2013 roku do osób fizycznych trafiło w sumie 13.375 sztuk egzemplarzy Skody. Tak dobry zeszłoroczny wynik sprzedaży wśród tej grupy klientów zapewniły Skodzie modele Citigo (1.746 sztuk), Fabia (3.466 sztuk) i Superb (1.025 sztuk), które zdobyły przy okazji tytuły numeru 1 w swoich segmentach.

Imponująca jest przewaga Skody nad pozostałymi markami, oferowanymi na polskim rynku. W stosunku do drugiej w rankingu Toyoty, Skoda sprzedała blisko 3 tys. więcej samochodów. Barierę 10 tys. sprzedanych aut do osób fizycznych udało się jeszcze przekroczyć tylko Volkswagenowi.

  marka 2013 2012 zmiana (%) udział w rynku (%)
1. Skoda 13.375 13.115 1,98 11,06
2. Toyota 10.620 9.262 14,66 8,78
3. Volkswagen 10.213 8.752 16,69 8,45
4. Kia 9.838 9.642 2,03 8,14
5. Opel 8.702 8.463 2,82 7,20
6. Hyundai 7.725 8.764 -11,86 6,39
7. Chevrolet 6.880 7.426 -7,35 5,69
8. Renault 6.103 5.393 13,17 5,05
9. Ford 6.063 5.504 10,16 5,01
10. Nissan 5.707 5.953 -4,15 4,72
  ...        
  Razem 120.918 119.317 1,34 100
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 40 380 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Myślę, że teraz nie będzie tak łatwo. W 2013 skoda przed wprowadzeniem O3 wyprzedawała Octavie 2 FL, Superby -  dawała dobre ceny. To "Kowalskiego" interesowało. A O3 na starcie miała nieciekawe ceny.co wyhamowało teraz sprzedaż wg mnie. 
    Dziś już nie jest tak wesoło. Wg samaru za styczeń 2014 klienci indywidualni:
    Toyota Auris - 642 szt. Opel Corsa - 638 szt. Volkswagen Polo - 574 szt. Skoda Fabia - 573 szt. Skoda Octavia - 497 szt. Toyota Yaris - 446 szt. Skoda Rapid - 434 szt. Opel Astra - 340 szt. Renault Clio - 324 szt. Toyota Corolla - 296 szt. 
     
    Ogólnie :
    1. Skoda Octavia - 1167 
    2. Toyota Auris  - 11043. Skoda Fabia - 1029 4. Opel Corsa - 817 5. VW Passat - 802 6. VW Polo - 716 7. Skoda Rapid - 696 8. Toyota Yaris - 668 9. Opel Astra - 612 10. Ford Focus - 558 
     
    Także wygląda, że indywidualni lekko odpuścili skodę. Jej sprzedaż windują floty. 
    Zobaczymy co z ofertą/ceną i czy wróci na pudło. 

    i40, 2014-02-27 15:01:52
  • avatar
    zgłoś
    Skoda rośnie w siłę. Polacy teoretycznie sie bogadzą :)

    sisolar, 2014-02-25 13:09:39
  • avatar
    zgłoś
    Ostatnio kombinacja walorów użytkowych z ceną w czeskiej marce zyskała nowy wygląd kolejnych generacji Rapidów i Octavii i wciąż rynkowo jest trudna do pobicia. Jednak różnica w kosztach nie jest aż tak wielka wobec Volkswagena po ostatecznej konfiguracji, więc wielu przemogło się na zakup np. Golfa VII. Trochę znaków zapytania postawiła nad sobą polityka wizerunkowa Skody - nieporywający wygląd aut, wyraźnie gorszy niż samochodów z Wolfsburga - i przede wszystkim przeproszenie się z silnikami, które dawały opcję przerobienia na gaz lub dawały gwarancję dużej żywotności. W tym względzie lepiej wypada Toyota, która trzyma konsekwentnie swoje trwałe, benzynowe silniki (do Yarisa 1.0 i 1.3, do Aurisa 1.3 i 1.6, w Avensisie 1.6 i 2.0) oraz nie odstaje w temacie designu. Gdyby tylko zainwestować w multimedia - francuskie samochody konkurencji PSA i Renault od jakiegoś czasu stosują dotykowe ekrany i interfejs podobny do tego ze smartfonów. Wynalazki z ciekłokrystalicznym dziadostwem bez polskich znaków to anachronizm lat 90. XX wieku

    airmatic, 2014-02-01 12:41:24
  • avatar
    zgłoś
    Dla osób fizycznych Toyota jest druga dla floty VW a w ogólnym rozrachunku równiez VW okazał się lepszy, ale i VW i Toyta szybko zbliżaja się do Skody

    wasyl, 2014-01-30 19:29:14
  • avatar
    zgłoś
    Niby tak, ale trudniej uzyskać takie wzrosty mając niezłe wyniki rok temu, VW i Toyota miały słabszy 2012 rok, stąd w zeszłym te wzrosty wyglądają tak imponująco

    Pastuch, 2014-01-28 08:55:26
  • avatar
    zgłoś
    Ja bym raczej powiedział jak imponujący wzrost ma Toyota i VW. To pokazuje pewien trend. Skoda coraz więcej modeli ma zbliżonej cenie jak VW. Zobaczymy jak na to zareaguje klient. Ktoś powie, że ma rabaty. W Toyocie i VW również są, również wysokie.

    garfield, 2014-01-27 18:56:08
  • avatar
    zgłoś
    W 2013 roku Skoda była numerem jeden w Polsce. Do klientów trafiło łącznie 36.410 modeli tej marki, co dało jej udział w rynku na poziomie 12,63%. Warto jednak zwrócić uwagę na bezkonkurencyjnie wysoką sprzedaż wśród klientów indywidualnych.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-01-27 11:42:22
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij