Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Przyszłość wg Mazdy nazywa się SKYACTIV

2010-10-22
Skyactiv SKYACTIV-D

Nowe rozwiązania obejmują silniki, skrzynie biegów, nadwozia oraz podwozia, które będą wprowadzane do gamy Mazdy od 2011 r., przynosząc  zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla we wszystkich modelach. I to bez zastosowania układów hybrydowych. Celem jest obniżenie zużycia paliwa w samochodach Mazdy o 30% przed rokiem 2015 (w porównaniu z danymi z 2008 r.).

Według zapowiedzi producenta, silnik benzynowy SKYACTIV-G osiągnie poziom zużycia paliwa, który do tej pory był zarezerwowany dla rozwiązań hybrydowych. Współczynnik sprężania 14,0:1 ma sprawić, że silnik będzie zużywał o 15% mniej paliwa, a jednocześnie moment obrotowy zwiększy się o 15%. Wyższy moment obrotowy przy niskich i średnich prędkościach silnika przekłada się na większy komfort prowadzenia oraz mniejsze zużycie paliwa w codziennej eksploatacji.

Ten sam współczynnik sprężania ma również nowy silnik wysokoprężny SKYACTIV-D. Wynik ten zapowiada dwudziestoprocentowy spadek zużycia paliwa oraz wyjątkowo czysty proces spalania. Nowy silnik Mazdy SKYACTIV-D będzie spełniał przyszły standard emisyjny Euro 6 bez konieczności zastosowania kosztownych rozwiązań zmniejszających zawartość tlenków azotu w spalinach.

W ramach technologii SKYACTIV inżynierowie Mazdy stworzyli także nową automatyczną skrzynię biegów SKYACTIV-Drive, która łączy zalety standardowej automatycznej skrzyni biegów, skrzyni bezstopniowej i dwusprzęgłowej. Wpływa ona również na ograniczenie zużycia paliwa - ma być ono o 7% mniejsze niż w przypadku obecnie stosowanych automatycznych skrzyń biegów.

W gronie rozwiązań SKYACTIV pojawi się również SKYACTIV-MT - to lekka i kompaktowa ręczna skrzynia biegów o obniżonym współczynniku tarcia wewnętrznego, który również przekłada się na niższe zużycie paliwa. Jej kompaktowy rozmiar przyczynia się do efektywnego rozplanowania konstrukcji samochodu, zaś krótki skok dźwigni i łatwość zmiany biegu przywodzą na myśl samochód sportowy.

Istotne znaczenie dla zmniejszenia zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla staje się także ograniczenie masy pojazdu. Główną rolę w tym procesie odgrywać będzie nowa konstrukcja SKYACTIV-Body oraz rama pojazdu SKYACTIV-Chassis. Nowe nadwozie o dużej wytrzymałości jest o 8% lżejsze oraz o 30% sztywniejsze. Niewielką masę pojazdu osiągnięto przede wszystkim dzięki zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie oraz optymalnych materiałów spajających. Nowe podwozie SKYACTIV-Chassis wyposażono także w nowoczesne zawieszenie, które jest o 14% lżejsze niż obecnie stosowane.

Pierwszym modelem, w którym zobaczymy rozwiązania SKYACTIV będzie nowa Mazda2.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 54 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Pięknie to wszystko brzmi i oby Mazda wcieliła to w życie. Gdyby to zdało egzamin to hybrydy naprawdę nie miałyby racji bytu, a Mazda zostanie pionierem w tym przypadku.
    ~Samuraj002, 2010-10-22 14:20:02
  • avatar
    zgłoś
    Mazda opublikowała szczegóły dotyczące najnowszej generacji układów napędowych SKYACTIV.
    auto motor i sport, 2010-10-22 10:12:09
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij