Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Rajdowy Abarth 500

2009-09-28
Rajdowy Abarth 500 Rajdowy Abarth 500

Będzie to kolejny puchar, obok dwóch wyścigowych serii - europejskiej i włoskiej - w którym do rywalizacji wykorzystany zostanie Abarth 500. Dla firmy oznacza to powrót do tradycji zapoczątkowanej w 1977 roku, gdy Włosi zorganizowali pierwszą edycję mistrzostw Campionato Autobianchi A112 Abarth.

Rajdowa pięćsetka będzie homologowana w grupie R3T, w kategorii pojazdów o pojemności silnika do 1600cm3, wyposażonych w turbosprężarkę. Auto napędzane jest silnikiem o pojemności 1368 cm3, wspomaganym turbosprężarką firmy Garret, model GT 1446.

Dzięki niej, jednostka Abartha generuje moc 180 koni mechanicznych przy 5500 obr/min. Do współpracy z silnikiem zaprzęgnięto 6-stopniową przekładnię z prawdziwą, rajdową szperą. Moc na koła przenoszona jest zaś przez specjalne, wzmocnione półosie.

Abarth 500 zaopatrzony został w regulowane zawieszenie oraz porządny układ hamulcowy z wentylowanymi tarczami z przodu o średnicy 295 mm i z czterotłoczkowymi zaciskami. Z tyłu zaś zastosowano tarcze lite oraz hydrauliczny hamulec ręczny.

Oczywiście, auto posiada wszystkie niezbędne elementy bezpieczeństwa, a więc rozbudowaną, wspawaną klatkę, homologowane siedzenia, pasy sześciopunktowe oraz zestaw gaśniczy.

Producent osiągów rajdowego Abartha nie podał, ale 180 koni mechanicznych przy masie własnej wynoszącej 1080 kg oznacza, że będą one ponad przeciętne.

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 43 900 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, hatchback-3, van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Podczas 51. Rajdu San Remo firma Abarth zaprezentowała swoje najnowsze dziecko - rajdową odmianę "pięćsetki", zaś w przyszłym roku zadebiutuje rajdowy puchar z udziałem tego auta.
    auto motor i sport, 2009-09-28 09:58:42
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij