Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ

1


OCEŃ
2.0

Range Rover Sport: 3x naj

Na salonie w Nowym Jorku miała miejsca jedna z najważniejszych premier tego wydarzenia – oto nowy Range Rover Sport, który potrafi czytać głębokość zanurzenia a pod maską ma same mocarne silniki.

2013-03-27
Range Rover Sport

Generalnie druga generacja auta ma teraz więcej genów sportu niż dotychczas. Samochód stracił na wadze aż 420 kg (w przypadku wersji TDV6). Wg firmy nowy Sport jest najszybszym, najbardziej zwinnym i najlepiej reagującym autem marki wszech czasów.

Sport urósł w każdym z kierunków – jest teraz o 62 mm dłuższy i 55 mm szerszy. Najwięcej zyskał rozstaw osi, który zwiększył się aż o 178 mm. Dzięki temu nie tylko można spodziewać się więcej miejsca wewnątrz, ale też udało się zamontować dwa dodatkowe fotele w bagażniku (opcja). O 8 % poprawiono aerodynamikę auta, którego współczynnik oporu powietrza wynosi teraz 0,34 Cx. Porównując jeszcze wymiary Sporta z nowym Range Roverem, którego platformę wykorzystano, ten pierwszy jest o 149 mm krótszy i o 55 mm niższy a do tego o 45 kg lżejszy.

Zawieszenie wykonano z aluminium i ma 115 mm zakres regulacji. Do tego dodać trzeba automatyczną umiejętność przystosowywania zawieszenia co daje kolejne 35 mm, w sumie 185 mm. Amortyzatory mają system tłumienia nierówności o zmiennej sile, układ Terrain Response II generacji ma opcję Dynamic. Range Rover oferuje dwa rodzaje systemu 4x4. Pierwszy ma opcję całkowitego zblokowania dyferencjałów lub rozdział napędu 50/50. Drugi, lżejszy i mniej skomplikowany, wykorzystuje układ typu Torsen.

Techniczne nowinki na pokładzie to wyświetlacz HUD (pokazujący informacje na szybie), system kamer ostrzegających np. o zmianie pasa czy „czytających” znaki drogowe, a także urządzenie informujące o głębokości zanurzenia w wodzie, o ile właściciel zdecyduje się na taki manewr.

W ofercie silnikowej nie ma słabych punktów. W Europie Range będzie na początku dostępny z dwoma silnikami: 5-litrowym doładowanym V8 o mocy 510 KM a także 292-konnym, 3-litrowym dieslem V6. W 2014 roku do oferty wskoczą dwa kolejne diesle: 258-konny 3.0 V6 i 339-konny 4.4 V8. Do tego firma obiecuje hybrydę bazującą na jednej z wersji wysokoprężnych. Wszystkie silniki są sparowane z 8-biegowym automatem firmy ZF.  

Oglądnijcie potężną galerię bardzo ładnych zdjęć nowego Sporta.

amis

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    O chol**a :)

    airmatic, 2013-03-27 20:43:19
  • avatar
    zgłoś
    Nie wiem, ale popuściłem w gacie ...

    Samuraj, 2013-03-27 19:36:08
  • avatar
    zgłoś

     
    Samuraj, kiedy jazdy próbne? :P

    airmatic, 2013-03-27 11:12:48
  • avatar
    zgłoś
    Na salonie w Nowym Jorku miała miejsca jedna z najważniejszych premier tego wydarzenia – oto nowy Range Rover Sport, który potrafi czytać głębokość zanurzenia a pod maską ma same mocarne silniki.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2013-03-27 09:10:18
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij