Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.7

Ranking niezawodności DEKRA 2010

Najbardziej niezawodne. Po sprawdzeniu 15 milionów aut Dekra opracowała raport usterkowości 2010. Czy samochody niemieckie i japońskie są rzeczywiście tak dobre jak chciałaby wierzyć większość ich właścicieli?

2010-02-23

 

Coroczny raport usterkowości sporządzany przez Dekrę, niemiecką organizację rzeczoznawców, klasyfikuje badane samochody w trzech grupach, zależnie od przebiegu. W zestawieniu na 2010 r. wśród pierwszej dziesiątki najmniej awaryjnych modeli (niezależnie od liczby przejechanych kilometrów) królują europejskie marki. Mistrzem niezawodności zostało Audi A6 - aż 88,1% wszystkich przebadanych egzemplarzy było wolnych od wad. Za nim uplasowały się BMW X3 oraz BMW 3. Pierwszym samochodem japońskim w zestawieniu jest Toyota Avensis na miejscu 16., przed np. Mercedesem klasy E, który jest 18.

Gdy przyjrzeć się liderom poszczególnych klas samochodów, wyniki nie są już tak jednoznaczne. Wśród aut mini i małych najmniej zawodny okazał się (w grupie do 50 000 km) Opel Corsa, ale już wśród modeli z przebiegiem od 50 000 do 100 000 km liderem została Toyota Yaris, a w grupie 100 000 do 150 000 km - Honda Jazz. Jeśli dodać do nich Mazdę 2, też wysoko notowaną - etos niezawodnych "japończyków" zostanie podtrzymany. Wśród najmniej usterkowych maluchów znalazły się również francuskie: Peugeot 207 i Renault Clio.

 

 

Liderzy rankingu

Liderzy rankingu

1. Audi A6 88,1*
2. BMW X387,0
3. BMW serii 386,8
4. Volvo S40/V5086,0
5. VW Passat85,3
6. BMW serii 784,9
7. BMW serii 584,8
8. VW Golf V, Jetta, Golf Plus84,6
9. Skoda Octavia84,5
10. Ford Focus 84,0
...
Fiat Seicento43,1

Drugi pod względem popularności model na polskim rynku - Skoda Fabia - zdaje się być jak wino: im starszy, tym lepszy. Ponad połowa egzemplarzy o przebiegu większym niż 100 000 km wolna jest od wad. Dobrą opinię o czesko-niemieckiej marce potwierdza Octavia - model cieszący się w 2009 r. największym wzięciem w Polsce. Aż 76,8% Octavii o przebiegu od 100 000 do 150 000 km okazało się bezusterkowe. Tym wynikiem czeskie auto niższej klasy średniej wyprzedziło nawet nieznacznie swego koncernowego pobratymca VW Golfa. W klasie niższej średniej dzięki Golfowi, Mercedesom A i B, Fordowi Focusowi oraz Audi A3 zaznacza się coraz mocniejsza obecność aut niemieckich. W klasie średniej zajmują one czołowe miejsca, jedynie w grupie o przebiegu powyżej 100 000 km robiąc wyjątek dla Volvo S40/V50. Z kolei niechlubne miejsce samochodu o największej liczbie usterek w klasie średniej zajmuje Alfa Romeo 156, i to niezależnie od przebiegu danego egzemplarza.

Wśród samochodów wyższej klasy rządzi Audi w postaci modeli A6 i A8. Wraz z BMW i Mercedesem niemieckie marki dominują na najlepszych pozycjach, dopuszczając tylko jeden wyjątek w postaci Volvo V70/XC70. Zadziwia, że wśród samochodów najgorszych w tej klasie znalazł się inny model Volvo - S80. Wygląda więc na to, że chcąc kupić niezawodny samochód nie należy kierować się samą tylko marką, ale trzeba brać pod uwagę konkretny model.

 

Wśród terenówek widać niemiecko-japoński przekładaniec. Na punktowanych pozycjach znalazły się modele ośmiu marek, które podium podzieliły po połowie. Przegranymi są Mercedes klasy M pierwszej generacji (najgorszy wśród aut o przebiegu do 50 000 km) oraz Jeep Grand Cherokee.

Ranking 2010 pokazuje, że i samochody niemieckie, i japońskie w różnych proporcjach tworzą elitę najbardziej niezawodnych. Nie zostawiają one pola (z małymi wyjątkami) ani samochodom francuskim, ani włoskim, do których porzekadło o starym winie zdecydowanie się nie stosuje. Może ten stan zmienią nowe generacje aut z Francji i Włoch? Zobaczymy.

Tekst: Roman Skąpski

Auta mini i małe

 Auta kompaktowe
 Klasa średnia
Przebieg 0–50 000 km
%*
 Przebieg 0–50 000 km %*
 Przebieg 0–50 000 km
%*
1.
Opel Corsa
97,6
 1.
Toyota Prius
95,8
 1.
Audi A4
97,3
2.
Smart Fortwo
95,3
 2.
Seat Leon
94,2
 2.
Mercedes C
96,0
3.
Toyota Yaris
94,6
 3.
Mazda 3
93,5
 3.
BMW serii 3
93,8
4.
Peugeot 207
93,6
 4.
Ford Focus
93,5
 4.
VW Passat
93,2
5.
Mazda 2
93,3
 5.
Honda Civic
93,4
 5.
Volvo S40/V50
92,8
...
   ...
   ...
  
 Ford Ka**
51,1
  Chrysler PT Cruiser**
41,2
  Alfa Romeo 156**
75,1
Przebieg 50 000–100 000 km
%
 Przebieg 50 000–100 000 km %
 Przebieg 50 000–100 000 km 
%
1.
Toyota Yaris
84,0
 1.
Mercedes B
84,7
 1.
BMW serii 3
87,1
2.
Renault Clio
83,5
 2.
VW Golf V, Jetta, Golf Plus
84,6
 2.
Volvo S40/V50
85,6
3.
Mazda 2
81,7
 3.
Skoda Octavia
84,4
 3.
VW Passat
84,9
4.
Toyota Aygo
81,5
 4.
Mercedes A
84,2
 4.
Audi A4
82,9
5.
Honda Jazz
80,7
 5.
Seat Leon
83,4
 5.
Saab 9-3
82,9
...
   ...
   ...
  
 Fiat Seicento
39,1
  Chrysler PT Cruiser
53,8
  Alfa Romeo 156
57,8
Przebieg 100 000–150 000 km
%
 Przebieg 100 000–150 000 km
%
 Przebieg 100 000–150 000 km 
%
1.
Honda Jazz
64,9 1.
Skoda Octavia
76,8
 1.
Volvo S40/V50
79,6
2.
Audi A2
62,1
 2.
VW Golf V, Jetta, Golf Plus
76,1
 2.
BMW serii 3
79,4
3.
Ford Fiesta
60,1
 3.
Ford Focus
75,5
 3.
VW Passat
77,8
4.
Seat Ibiza/Cordoba
57,3
 4.
Mercedes B
74,3
 4.
Toyota Avensis
73,9
5.
Skoda Fabia
53,6
 5.
Audi A3
74,2
 5.
Audi A4
72,8
...
   ...
   ...
  
 Fiat Seicento
29,6
  Chrysler PT Cruiser
41,2
  Alfa Romeo 156

42,7

 Źródło: Dekra; * – udział samochodów bez znaczących usterek, w procentach; ** – najwięcej usterek w danej klasie przebiegu km

 

Auta luksusowe

 Sportowe i kabriolety
 Auta terenowe
Przebieg 0–50 000 km
%*
 Przebieg 0–50 000 km %*
 Przebieg 0–50 000 km
%*
1.
Audi A6
93,8
 1.
Mazda MX-5
95,4
 1.
BMW X3
93,0
2.
Mercedes klasy S
93,3
 2.
VW Eos
94,3
 2.
Toyota Rav492,9
3.
BMW serii 5
93,0
 3.
BMW serii 6
93,4
 3.
Porsche Cayenne
92,4
4.
BMW serii 7
92,6
 4.
Porsche 911
92,8
 4.
Mercedes M
91,6
5.
Volvo V70/XC70
90,6
 5.
Mercedes SLK
92,2
 5.
Subaru Forester
90,9
...
   ...
   ...
  
 Skoda Superb**
89,2
  Fiat Barchetta**
68,3
  Mercedes M (1. gen)**
78,6
Przebieg 50 000–100 000 km
%
 Przebieg 50 000–100 000 km %
 Przebieg 50 000–100 000 km 
%
1.
Audi A6
87,8
 1.
Mercedes SLK
83,6
 1.
Porsche Cayenne
88,5
2.
Audi A8
87,6
 2.
Opel Tigra TwinTop
81,6
 2.
BMW X3
87,3
3.
Mercedesy klasy S
86,5
 3.
BMW Z4
79,8
 3.
Royota Rav4
87,2
4.
BMW serii 7
85,9
 4.
Mercedes SL79,5
 4.
VW Touareg
84,2
5.
BMW serii 5 84,9
 5.
Porsche 911
78,8
 5.
Subaru Forester
83,8
...
   ...
   ...
  
 Volvo S80
72,5
  Fiat Barchetta
47,7
  Jeep Grand Cherokee
62,3
Przebieg 100 000–150 000 km
%
 Przebieg 100 000–150 000 km
%
 Przebieg 100 000–150 000 km 
%
1.
Audi A8
84,7
 1.
Porshe 911 (996)
70,3
 1.
BMW X3
80,7
2.
Audi A6
82,6
 2.
Mercedes SLK
67,8
 2.
VW Touareg
74,4
3.
BMW serii 5
76,5
 3.
Mazda MX-5
57,6
 3.
BMW X5
66,4
4.
BMW serii 7
76,2
 4.
Mercedes SL
56,4
 4.
Mitsubishi Pajero
64,2
5.
Mercedes klasy E
73,7
 5.
Mercedes CLK
55,8
 5.
Nissan X-trail
61,9
...
   ...
   ...
  
 Volvo S80
56,4  Fiat Barchetta
35,3
  Jeep Grand Cherokee
49,9

 Źródło: Dekra; * – udział samochodów bez znaczących usterek, w procentach; ** – najwięcej usterek w danej klasie przebiegu km

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Najbardziej niezawodne. Po sprawdzeniu 15 milionów aut Dekra opracowała raport usterkowości 2010. Czy samochody niemieckie i japońskie są rzeczywiście tak dobre jak chciałaby wierzyć większość ich właścicieli?
    auto motor i sport, 2010-02-22 10:33:34
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij