Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Renault Espace: Efekt ewolucji

Renault Espace zadebiutował w 1984 roku i był jednym z pierwszych vanów. 30 lat później wjeżdża na scenę w piątej odsłonie, już jako crossover. Czy to oznacza, że Espace odcina się od swoich poprzedników? Niezupełnie. 

Szymon Piaskowski 2014-11-17
Nowe Renault Espace Mimo że Espace jest dłuższy od poprzednika, dzięki niżej poprowadzonej linii dachu wygląda od niego smuklej. 16-centymetrowy prześwit jest mniejszy niż w Citroënie C4 Cactusie

Kombi, vany, klasyczne limuzyny – w dzisiejszych realiach motoryzacyjnych te auta są w odwrocie. Na fali, której szybkiego końca nie widać, płyną natomiast crossovery. Producenci stylizują więc swoje modele właśnie na crossoverową modłę albo kreują zupełnie nowe podklasy. Pierwszą metodę obrało Renault, które na rodzimym gruncie wystawy w Paryżu pokazało nową generację modelu Espace. Kiedyś vana z krwi i kości, dziś – vana w przebraniu crossovera.

Espace to potężny samochód – ma 4,85 m długości, 1,87 m szerokości i 1,68 m wysokości (63 mm mniej niż poprzednik). Prawie 2,9-metrowy rozstaw osi pozwala przypuszczać, że wnętrze tego, hmm, crossovera będzie bardzo przestronne. Nadzwyczaj niski jest też współczynnik oporu powietrza – zaledwie 0,30 Cx – co pozwoli zmniejszyć spalanie i zachować ciszę w kabinie.

Znakomitą widoczność z wnętrza powinna zapewnić przednia szyba o powierzchni aż 2,8 m2. Crossover czy van, Espace ze swoją wysoko poprowadzoną linią okien, krótkimi zwisami, masywnym, chromowanym grillem i przetłoczeniami z boku nadwozia wygląda jak milion dolarów. Czy kosmiczny wygląd przyciągnie doń klientów, okaże się już wkrótce. Mimo że w informacjach serwowanych przez Renault wciąż pada słowo „crossover”, akapit o liczbie i pojemności schowków potraktowano zupełnie jakby pisano o rodzinnym vanie.

Espace to pierwszy van/crossover z systemem czterech skrętnych kół.

A więc – szuflada przed pasażerem ma 12 litrów pojemności, 7,4 litra jest dostępne w podłokietniku, a 0,3-litrowy schowek znajduje się po lewej stronie kierownicy. Do tego półlitrowy schowek u góry tablicy rozdzielczej, litrowa półka z dwoma miejscami na kubek oraz schowki w drzwiach – te z przodu po 2,5 litra, z tyłu po 0,85 litra każdy. Na deser zostaje 660-litrowy bagażnik, którego pojemność można powiększyć do 2040 litrów. Tylne fotele będzie można złożyć zarówno z miejsca kierowcy (korzystając z opcji w menu systemu R-Link 2), jak i przy użyciu przycisków w bagażniku. Kabina Espace’a będzie mieniła się, uwaga, oświetleniem ambientowym, którego zabarwienie ma zmieniać się zależnie od wybranego trybu jazdy.  

Tryby kierowca będzie ustawiał poprzez system Multi Sense, który steruje również charakterystyką zawieszenia, tłumienia amortyzatorów, reakcjami układu kierowniczego, skrzyni biegów i gazu oraz dźwiękiem silnika.

Raz wciskasz guzik, a oparcia foteli składają się jedno po drugim Pojemną szufladę przed pasażerem znamy już z Renault Captura Kolorowy wyświetlacz typu head-up pokazuje m.in. wskazania nawigacji

 

Szczególnie ciekawi jesteśmy, jak Espace poradzi sobie na drodze. Renault wyposażyło go przecież w system czterech kół skrętnych 4Control znany m.in. z Laguny, który w teorii ma zwiększać zwrotność przy niskich prędkościach (tylne koła skręcają w przeciwną stronę niż przednie) i zwiększać precyzję przy dynamicznym wchodzeniu w zakręty (wtedy tylne koła skręcają w tę samą stronę, co przednie).

Na wejściu dostępne będą dwa silniki Diesla (w zasadzie jeden w dwóch wariantach mocy) i jeden benzynowy. 1,6-litrowy silnik Energy dCi może mieć 130 KM (i 320 Nm) lub 160 KM (i 380 Nm). Mocniejszy standardowo jest połączony z 6-biegową skrzynią dwusprzęgłową EDC. Podobnie zresztą jak wersja benzynowa (tyle że tu EDC ma siedem biegów), która z silnika 1.6 turbo wyciąga 200 KM i 260 Nm momentu obrotowego. Renault Espace będzie dostępny w czterech odmianach wyposażenia – Life, Zen, Intense i Initiale Paris oraz w wersji 5- lub 7-miejscowej.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 120 900 PLN
Dostępne nadwozia: van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Już nie jako van, ale crossover. Renault Espace zmienia imaż na bardziej stylowy, ale zachowuje przy tym cechy auta praktycznego i rodzinnego.Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2014-11-17 14:58:35
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij