Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Renault powraca do F1!

Renault w latach 2002-2009 rywalizowało w Formule 1, zdobywając dwa tytuły mistrzowskie razem z Fernando Alonso. Teraz francuski producent odkupi jeden z zespołów i w przyszłym sezonie stanie do walki z czołówką.

Bartosz Broński 2015-12-04
Renault F1

O przyszłości Renault w F1 plotkowało się już od dawna. A wpłynął na to konflikt Renault z Red Bullem, dla którego Francuzi są dostawcą jednostek napędowych. "Czerwony Byk" przez cały sezon 2015 narzekał na osiągi i trwałość silników napędowych. To sprawiło, że zespół należący do producenta napojów energetycznych w przyszłym sezonie nie będzie korzystał z jednostek napędowych z Francji.

"Renault miało dwie opcje: powrócić w 100 procentach, albo odejść całkowicie. Po dokładnej analizie zdecydowaliśmy, że Renault będzie obecne w F1, począwszy od 2016 roku. Ostateczne szczegóły, które przedstawili nam udziałowcy Formuły 1 upewniły nas w podjęciu  tego wyzwania. Nasze ambicje to wygrywać, nawet jeśli będzie to wymagać czasu" - czytamy w oficjalnym stanowisku prezesa Renault, Carlosa Ghosna.

Renault wraca jako fabryczny zespół "na stare śmiecie", do Enstone, gdzie mieściła się poprzednia siedziba zespołu, a od 2009 roku ulokowany był tam Team Lotusa. Francuski producent sprzedał swoją infrastrukturę Gerardowi Lopezowi, który odpowiedzialny był za współczesne wcielenie Lotusa w Formule 1. Teraz Renault odkupiło w całości zespół, a cała transakcja ma wynosić 100 mln euro. W ciągu całego, minionego sezonu pojawiały się plotki, że Renault wykupi inny zespół. Mówiło się o przejęciu Toro Rosso lub Force India.

Sezon 2015 dla Renault nie był udany, jeśli patrzeć pod kątem dostawcy silników. W przyszłym roku Francuzi będą musieli odbudować swoją reputację. Choć tak naprawdę rok 2016 może być sezonem budowania i rozwijania bolidu, by przypuścić poważny atak w 2017 roku. Nie mniej jednak powrót do F1 Renault cieszy, gdyż to kolejny poważny konstruktor w stawce. Przypomnijmy, że Renault wycofało się z Formuły 1 w 2009 roku po aferze Crashgate i zostało jedynie dostawcą silników.

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij