Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

SUV-ów przybywa

2012-07-23

 Wyżej siedzisz - lepiej widzisz. I czujesz się bezpieczniej. Te względy, bliskie szczególnie kierowcom płci pięknej, zdecydowały o popularności niewielkich aut udających z wyglądu terenówki. O napędzie na cztery koła, czy blokadzie mechanizmu różnicowego w przypadku samochodów tego typu mówi się bardzo rzadko. Częściej za to zwraca się uwagę na plastikowe osłony karoserii oraz zwiększony prześwit. I przyciągającą oko stylistykę. Nowość w tej materii szykuje m.in. Chevrolet - jesienią podczas wystawy samochodowej w Paryżu zaprezentuje Traxa. Amerykanie podążyli drogą wyznaczoną przez Malibu - wzięli model Opla (w tamtym przypadku Insignię, a teraz Mokkę), opakowali go w bardziej amerykański (czytaj - ociężały), muskularny design i proponują klientom, dla których niemiecka stylizacja jest zbyt delikatna. Model od początku przyszłego roku ma sukcesywnie pojawiać się na 140 rynkach całego świata. Co ciekawe, Chevrolet nie zamierza sprzedawać go w Stanach Zjednoczonych. Inne nowości, jakie "w temacie" SUV-ów i crossoverów przyniosą kolejne lata, znajdziesz w galerii.

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 70 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jawohl!
    airmatic, 2012-07-27 00:04:11
  • avatar
    zgłoś
    Za 90 tysięcy można mieć kompakt w full wypasieWypasiony SUV swoje też kosztować musi. Kwestia gustu - jeden woli takiego Tiguana, inny Passata i szlus.
    ~Samuraj, 2012-07-26 22:47:25
  • avatar
    zgłoś
    esper - na takie wakacje w górach to wymyślili takiego Allroad czy Alltrack.
    garfield, 2012-07-25 20:40:57
  • avatar
    zgłoś
    CX-5 tak, ale żeby w rozsądnej cenie... Za 90 tysięcy można mieć kompakt w full wypasie, na przykład Mazdę 3 lub rozglądać się za Mazdą 6, Mondeo czy Paskiem. Sportage dałoby się skonfigurować w 85 tysiącach "pod klucz", ale "tuż za rogiem" czai się Optima. Albo... dwa cee'dy I nadal mamy auto z podwyższonym środkiem ciężkości, które za nic w świecie nie będzie chciało być zwinne jak Ford Focus albo... BMW X6
    airmatic, 2012-07-25 14:48:36
  • avatar
    zgłoś
    'airmatic' napisał(-a):Pokażcie mi SUV-a w rozsądnej cenie (Cayenne i X6 się nie liczą), którymi można się "zajarać" Może CX - 5, Sportage? Ja wiem, że prowadzenie będzie nie to, pojemność może nie taka, ale radość z użytkowania niezła przy czym słowo "radość" ma tutaj odrobinę inny wymiar.
    ~Samuraj, 2012-07-25 13:50:02
  • avatar
    zgłoś
    Okey, zabierz ją na odcinek drogi "tysiąca zakrętów" w Beskidy, a zobaczysz czysty fun (to będzie lepsze niż siłownia)
    airmatic, 2012-07-25 11:43:02
  • avatar
    zgłoś
    np. Łada Niva z pakietem offroadowym.
    rzęsor, 2012-07-25 11:35:56
  • avatar
    zgłoś
    Pokażcie mi SUV-a w rozsądnej cenie (Cayenne i X6 się nie liczą), którymi można się "zajarać"
    airmatic, 2012-07-24 22:49:19
  • avatar
    zgłoś
    Gdy trzeba zapakować urlopowe bagaże SUV nie jest lepszy niż zwykłe kombi, albo większy hatchback. A w góry, jeśli nie ma napędu na wszystkie koła, nie zajedzie dalej niż zwykłe FWD
    esper, 2012-07-24 19:32:12
  • avatar
    zgłoś
    To oczywiście zależy od indywidualnych preferencji, ale moim zdaniem nieprawdą są twierdzenia, że SUV - y (rozumiem, że każdy po tym co przeczytałem) są twarde i beznadziejnie się prowadzą, przynajmniej nie każdy. Sam też wolę klasyczne nadwozie auta, ale skreślanie SUV - ów przez podane wyżej argumenty nie jest do końca słuszne.
    ~Samuraj, 2012-07-24 14:03:45
  • avatar
    zgłoś
    Przejedz się kiedyś BMW X6 albo Porsche Cayenne to zmienisz zdanie
    rzęsor, 2012-07-24 12:55:56
  • avatar
    zgłoś
    To nie mój target - auto typu SUV jest na drodze twarde i sztywne, zabudowa deski rozdzielczej trochę zbyt toporna (z wyjątkiem Tiguana), a pozycja za kółkiem jak... na grzbiecie słonia. Do śmigania po wąskich zaułkach albo zakrętacvh pozamiejskich nadaje się tak dobrze, jak kalosze albo buty do trekkingu na olimpiadę. Owszem, uparłszy się można przystąpić do konkurencji lekkoatletycznych w nietypowym obuwiu, ale gorsze parametry butów innych niż sportowe nie pozwolą nawiązać kontaktu z czołówką. Innymi słowy, gabaryty auta typu SUV i wyższe zawieszenie "tłumią" naturalne rezerwy konstrukcji podwozia...PS. Owszem, Sportage wygląda fajnie i ma całkiem do rzeczy umeblowane wnętrze - ale "waży" więcej i nie jest tak zwinna.
    airmatic, 2012-07-24 12:25:26
  • avatar
    zgłoś
    A tam gadasz. Rozumiem o co chodzi z tą przyjemnością z jazdy, ale zakładam, że nawet Sportage'em na wypasie byś nie pogardził.
    ~Samuraj, 2012-07-24 02:05:19
  • avatar
    zgłoś
    Gdyby u mnie tak było i rodzina rzeczywiście miała SUV-a, to jeździliby nim sami albo beze mnie
    airmatic, 2012-07-23 23:50:42
  • avatar
    zgłoś
    Z drugiej strony taki SUV świetnie sprawdza się jako drugi samochód w rodzinie, gdy trzeba zapakować urlopowe bagaże albo jechać w góry.
    rzęsor, 2012-07-23 23:22:48
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj' napisał(-a):Ale ogólna przyjemność użytkowania jest wysoka, przynajmniej w moim mniemaniu. Przyjemność użytkowania to jedno, a przyjemność z jazdy w ogólnych warunkach drogowych to drugie. Może być tak, że na przykład czyjaś żona czerpie przyjemność, gdy się nie obawia manewrowania przed supermarketem (wysoki prześwit sprawia, że ma w nosie klomby, krawężniki i takie tam, ale z drugiej strony równie łatwo zarysować lakier i SUV-a, i zwykkłego auta). Może też czerpać przyjemność, nie bojąc się w zimie zasp, a przez resztę roku wjazdu na trawiastą górkę i zaparkowania tam. Ale dla mnie samochód ma mi służyć do ogólnego poruszania się po drogach - i nawet gdy muszę korzystać z tych najbardziej parszywych i dziurawych, zaciskam zęby i po prostu jadę. Cóż z tego, że w fatalnych warunkach drogowych SUV czy crossover byłby wybawieniem lub spodobałby mi się bardziej, gdyby w pozostałych przyszło mi na niego narzekać? Wystarczy mi na dziś to, że przyjemniej jest podróżować klasycznym autem - co najmniej w kompaktowych rozmiarach
    airmatic, 2012-07-23 22:44:05
  • avatar
    zgłoś
    zgadzam się z ajerem - też nie jestem w targecie. Ale za to moja żona...
    esper, 2012-07-23 15:47:42
  • avatar
    zgłoś
    Ale ogólna przyjemność użytkowania jest wysoka, przynajmniej w moim mniemaniu.
    ~Samuraj, 2012-07-23 14:12:51
  • avatar
    zgłoś
    Ale te, mój drogi, stanowią swego rodzaju novum w swojej marce i w swoim segmencie.Najbardziej nie do poznania zmieni się Jimny (jeśli to prawda): urośnie, zmężnieje (z wyglądu i... tylko z wyglądu) i ucharakteryzuje się na konkurenta Nissana Juke.W tym miejscu zaznaczę jednak, wbrew przytaczanej w newsie opinii, że podróżując w aucie typu SUV czuję się fatalnie. Za wysoka pozycja za kierownicą, która utrudnia "czucie" prowadzonego auta, opóźnione reakcje na skręt kierownicą - połączone z przechyłami i inklinacją do podsterowności, a do tego obowiązkowe "twarde" nastawy amortyzatorów. Nie dlatego, żeby uzyskać odporność zawieszenia na dziury i inne takie - bo to wszystko czuć w postaci tępych uderzeń. Takie auto nie daje kompletnie żadnej frajdy z jazdy - i nie chodzi mi tu o "sportowe doznania", tylko porządny balans. Jak kiedyś pisał w teście porównawczym red. Maciej Ziemek, klasyczny kompakt jest lepszy (tam Octavia) niż SUV (Sportage), crossover (Peugeot 3008) i reszta (C-Max Forda i Doblo von Fiat). I ja się z tym zgadzam
    airmatic, 2012-07-23 13:53:45
  • avatar
    zgłoś
    Warto by wspomnieć o nowej Toyocie RAV4 oraz nowym dużym SUVie Skody.
    rzęsor, 2012-07-23 13:31:02
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij