Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Salon genewski – nowości Peugeota

2011-02-22
Peugeot 308 Peugeot 308

Oczywiście zgodnie ze światowymi tendencjami, Peugeot koncentruje się na szeroko pojętej zieloności I ekologii. Stąd prezentacja nowych wersji z silnikami e-HDi i pierwszej hybrydy z silnikiem wysokoprężnym. Ale po kolei:

Główną gwiazdą na stoisku Peugeota będzie odświeżona 308-ka. Obecny model sprzedawany jest od trzech i pół roku, znalazł ponad 900 tysięcy nabywców i przyszedł czas na jego odświeżenie. Metamorfoza obejmie wszystkie wersje nadwoziowe - hatchbacka, kombi i coupe-cabrio. Ich "twarze" nie będą już tak szeroko uśmiechnięte, osłony chłodnicy będą miały mniejsze rozmiary. Do tego w przeprojektowanych zderzakach znajdą się światła do jazdy dziennej, w nadkolach - nowe wzory felg z lekkich stopów, a w kabinie - nowe tapicerki.

Nowe 308 będzie sprzedawane m.in. w wersji silnikowej e-HDi, wyposażonej w system start-stop i mały alternator, odpowiedzialny za odzyskiwanie energii w czasie hamowania. 1,6-litrowy silnik o mocy 112 KM będzie w tej wersji emitował jedynie 98 gramów CO2 na kilometr.

Ten sam napęd można będzie znaleźć również w modelu 508, dla którego genewski salon jest momentem wprowadzenia do sprzedaży w Europie. Auto dostępne w wersji sedan i kombi sprzedawane będzie z silnikami o mocy od 112 do 204 KM, a w polskich salonach pojawi się w połowie marca.

W Szwajcarii zobaczymy jeszcze limitowaną wersję modelu RCZ - wersję Asphalt. Wyróżnia ją matowy lakier w odcieniu grafitu, którym pokryto karoserię, dwukolorowe delgi aluminiowe w rozmiarze 19 cali i masa drobiazgów stylistycznych, dodających autu "sportowości".

Z punktu widzenia ekologii najważniejszą premierą Peugeota na Salonie w Genewie będzie 3008 Hybrid4, anonsowane jako pierwsza hybryda z silnikiem wysokoprężnym. Model trafi do sprzedaży w połowie bieżącego roku, a do jego napędu wykorzystano dwulitrowy silnik HDi o mocy 163 KM, który napędza przednie koła oraz 37-konny silnik elektryczny, napędzający tylną oś. Cały układ produkuje więc 200 KM mocy i będzie zużywał średnio 3,8 litra oleju napędowego na 100 km. W przyszłym roku napęd ten trafi również do modelu 508.

Na stoisku Peugeota zobaczymy jeszcze koncepty HR1 i EX1, które pokazano po raz pierwszy w zeszłym roku w Paryżu oraz nowy model 908, przygotowany do tegorocznego startu w 24-godzinnym Le Mans.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 41 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Sporo tych nowości przygotował Peugeot. Dla mnie najciekawsze jest odświeżone 308 i ta limitówka RCZ. ^^ Z tego co wiem elektryczny silnik będzie napędzał tylne koła do pewnej prędkości.
    ~Samuraj, 2011-02-22 14:24:58
  • avatar
    zgłoś
    Do tego 3008 Hybrid4 miałbym pytania;- czy ten "elektryczny tył" będzie tylko do ruszania czy też będzie współdziała z zasadniczym napędem do jakiejś prędkości?- czy będzie jakaś blokada osi?
    krzysiek29, 2011-02-22 09:00:12
  • avatar
    zgłoś
    Na stoisku francuskiego producenta obejdzie się bez spektakularnych premier. Ale wciąż będzie na co popatrzeć.
    auto motor i sport, 2011-02-22 08:49:01
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij