Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Seat Cupra ma nowe logo

Seat wystąpił do europejskiego urzędu patentowego o zastrzeżenie nowego logo dla marki Cupra. Co to może oznaczać?

Cupra - nowe logo Cupra - nowe logo

Wygląda na to, że Seat przechodzi do ofensywy, jeśli chodzi o usportowione modele spod znaku Cupra. Są to topowe, najmocniejsze wersje zwykłych modeli, które przyprawiają o szybsze bicie serca.

Zastrzeżenie nowego logo, wraz z nazwą Cupra, może oznaczać w zasadzie tylko jedno. Seat uruchamia własną submarkę, pod którą będzie oferować wspomniane już topowe odmiany swoich aut. Bo przecież Cupra miała do tej pory logo - stylizowaną wyścigową "szachownicę". Teraz logo jest bardziej drapieżne.

Co więcej, w gamie Seata pojawi się jeszcze mocniejsza wersja, powyżej Cupry. Nazywać się będzie Cupra R, a oznaczeniem będzie stylizowana czerwona litera R z wkomponowaną wyścigową "szachownicą". Można się zatem spodziewać  mocniejszej wersji Leona Cupry, z mocą przekraczającą 300 KM.

Cupra R - logo

Ale to jeszcze nie wszystko, bo poza nowym znaczkiem Seat zastrzegł również trzy nazwy, które były już kiedyś używane, w odniesieniu do koncepcyjnych modeli Seata właśnie. Mowa o "tanecznych" nazwach Tango, Salsa oraz Bolero. Przypomnijmy może pokrótce ich historię.

Seat Bolero 330 BT Seat Bolero 330 BT

Seat Bolero pokazany został w 1998 roku na salonie w Genewie. Jego pełna nazwa brzmiała Seat Bolero 330 BT. Napędzał go rasowo brzmiący silnik V6 biturbo o pojemności 2,8 litra. Maksymalna moc sięgała 330 KM - stąd ta liczba w nazwie.

Maksymalny moment obrotowy, równy 500 Nm, był przekazywany na przednią tylko oś, za pośrednictwem 6-stopniowej przekładni tiptronic. Bolero był szybkim prototypem. Do "setki" rozpędzał się w pięć sekund, a maksymalna prędkość sięgała 275 km/h.

Seat Salsa Seat Salsa

Seat Salsa pojawił się również w Genewie, dwa lata później. Seat tym modelem zapowiadał nową stylistykę aut, a także drugą generację Leona. Do napędu służył tu również 2,8-litrowy silnik V6, który generował 250 KM mocy o 297 Nm momentu obrotowego.

Pięciostopniowy automat przenosił siły napędowe na przednie koła, pozwalając na rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy i rozwinięcie maksymalnej prędkości 245 km/h.

Seat Tango Seat Tango

Seat Tango to ostatni i najmłodszy z trzech prototypów, pokazany w 2001 roku we Frankfurcie. Tango był dwumiejscowym roadsterem opartym na Ibizie. Do jego napędu służył turbodoładowany silnik 1,8. Generował on moc 180 KM i 235 Nm momentu obrotowego, przekazywanego na przednie koła. Przyspieszenie do "setki" zajmowało siedem sekund, a maksymalna prędkość sięgała 235 km/h.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 48 600 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Ciekawe jak to przełoży się w praktyce na ich nowe odsłony. Jak tydzień temu pożyczałem w Panek jeden z rocznych modeli to pod względem sprawności i możliwości na prawdę mnie zaskoczył. Mam nadzieję, że jako marka będą piąć się jedynie w górę
    ~karol.stawa, 2017-08-17 21:11:03
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij