Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Seat Exeo – jeszcze bardziej Audi

2011-08-26
Seat Exeo Seat Exeo

Model po lifcie stylistycznie wciąż mocno przypomina Audi, na którym technicznie bazuje. Ma nowy grill i przeprojektowane reflektory, w których teraz umieszczono LEDowe światła do jazdy dziennej. Producent proponuje też drobne zmiany w kabinie - w ofercie są nowe tapicerki i odświeżona kierownica.

Hiszpanie wprowadzili także drobne zmiany do jednostek napędowych - modele z silnikami diesla będą emitowały odrobinę mniej dwutlenku węgla i pozwolą na zerwanie dziesiętnych części litra w okienku "zużycie paliwa" dzięki zastosowaniu systemu start/stop.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 38 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Może częściowo pozwala na taką polityke VW. Przecież Seat pokazał kilka ładnych conceptów ale nic z nich nie wyszło np. Seat Tribu, czy pewnie wiekszosci nieznana Palma (polecam obejrzeć auto w internecie, naprawde fajnie wygląda) Niedawno przedstawiona IBE pewnie bedzie miało odzwierciedlenie w Leonie. Odnośnie nowinek technicznych, całkowicie się z Tobą zgadzam. W Exeo brakuje DSG (po częsci wina pokrewieństwa z A4), w Leonie aktywnego zawieszenia. Seat to sportowa marka, więc sportowa technologia powinna debiutować właśnie w tej marce (nie mówie tu oczywiście o najdroższych rozwiązaniach stosowanych w Audi, ale np system XDS) Powinni troche życia tchnąć w Seata bo co ma inaczej przyciagnąć klientów? Auta tej marki złe nie są ale powoli tracą swoje najwazniejsze atuty czyli własnie wygląd (widać po Exeo) i sportowe zacięcie, a konkurencja nie śpiWedług mnie cała sprawa z przejęciem Alfy wzbudziła może troche zamieszania (mam nadzieje, że potrzebnego). Bo po kupieniu Alfy, Seat byłby niepotrzebna marka.Aha. Skoda wraz z Seatem bardzo dobrze sie sprzedawały, był duży popyt na te auta, ale od około właśnie 2005 roku to Skoda przejeła znacznie inicjatywe. Kiedyś wybór miedzy Toledo a Octavią nie był łatwy, mimo że Toledo było usportowione, dalej sprawdzał sie jako samochód rodzinny, dodatkowo wyglądał lepiej niż Skoda. Od czasu debiutu Octavii II i Toledo III sytuacja diametralnie sie zmieniała. Toledo wyglądało znacznie gorzej (wiem kwestia gustu) ale i było droższe.
    Lukasz123, 2011-08-31 21:04:18
  • avatar
    zgłoś
    Tu masz rację, ale Seat trochę też sobie pozwala na takie traktowanie. Czemu nie pokazują różnych conceptów, czemu nie walczą o jakieś nowinki w swoich samochodach? Rozumiem, może brak funduszy, bo im się auta szczególnie chyba nie sprzedają i ta smycz VW, ale Skoda jest w podobnej sytuacji i co? Wywalczyła sobie pozycję, niektórzy nawet uważają, że pod pewnymi względami przeskoczyła samego ojca (VW), pokazuje różne concepty, rozwija się. Może Volkswagen nie ma większych planów dla Seata i gdybać sobie można, ale marka powinna trochę zawalczyć o swoje i ruszyć z czymś ciekawym.
    ~Samuraj, 2011-08-31 13:29:27
  • avatar
    zgłoś
    OK przyznaje, niczym świetnym nie zaskakuje, ale jest dobry w każdej dziedzinie (oprócz przestronności bo miejsca faktycznie brakuje). Co jak dla mnie nie zmienia zdania, że znacznie lepiej czułbym sie w Exeo z 170 lub 211 konnym silnikiem niz w Mondeo lub Passacie ze słabszym silnikiem Jednak dalej mamy sprawdzony na rynku samochód z możliwością przedłużenia gwarancji.Według mnie VW troche krzywdzi Seat'a od kilku lat, tak jak napisali poprzednicy. Zamiast wybudować fajną limuzyne o sportowym zacięciu (jaką na przykład było Toledo II, wiem że to kompakt), oddali im stare A4. Mam nadzieje, że wraz z debiutem Leona III i Toledo IV sytuacja się trochę zmieni.
    Lukasz123, 2011-08-31 11:09:06
  • avatar
    zgłoś
    Jeździłem Exeo ST i jeśli chodzi o prowadzenie to fakt, szczególnie nie ma co się czepiać, natomiast jakość wnętrza taka sobie. Oczywiście spasowanie i ergonomia to wysoki poziom, ale sam samochód niczym wyjątkowym mnie nie urzekł. Za 90 kafli możemy mieć nowe auto całkiem nieźle wyposażone z mocnym silnikiem, tylko zadajmy sobie pytanie: czy naprawdę czułbym się w nim dobrze? Szanuję ten model, bo nawet mi się podoba, ale nie.
    ~Samuraj, 2011-08-31 00:45:31
  • avatar
    zgłoś
    Panowie, jeździł ktoś z was Exeo, siedział w nim?? Odnosze chyba wrażenie że nie.... Środek w Exeo wydaje sie (albo nawet jest) lepszy niż w Passacie B6 nie wiem jak z B7 jeszcze nie oglądałem. Kolejna sprawa to prowadzenie, konstrukcja zawieszenia jest bardzo nowoczesna ( z przodu wielowahaczowe zawieszenie z tyłu również). Odnośnie ceny, za 90 tyś faktycznie możemy miec Passata Mondeo lub inne auta, tylko ze beda to podstawowe wersje. Exeo za 90 tyś możemy mieć wersje z 211 konnym silnikiem 2.0 TSi, a za ok 95 tyś 2.0 TDI 170km. Dodatkowo u dealera możemy otrzymać spore rabaty bo trzeba przyznac ze te auta słabo sie sprzedaja. Kolejnym plusem jest możliwość przedłużenia gwarancji na 5 lat
    Lukasz123, 2011-08-30 20:33:32
  • avatar
    zgłoś
    'anemus' napisał(-a):Wypowiedzi na forum potwierdzają, że strategia była słuszna. Ludzie kupują Exeo jako starsze Audi licząc na coś wyjątkowego ale jak to z marzeniami bywa...Exeo ani jakoś wyjątkowo się nie prowadzi choć całkiem przyzwoicie, trochę oszczędzono na materiałach wnętrza względem tego co można spotkać w Audi (czy tylko na jakości materiałów wnętrza?), jest ciasne jak kompakt, w tej cenie można dostać wiele lepszych aut itd. itd.. Tak więc tzw. świadomy wybór to tylko omamienie marką na której bazuje Exeo nie podparte jakimiś wyjątkowymi rzeczywistymi zaletami.A widziałeś jakieś auto z "wyjątkowymi" zaletami którego sprzedaż dystansuje kolejnych kilka aut razem wziętych?Każdy kupując auto kieruje się kompromisami i to różnymi . Octavia też jest kompaktem z wielkim bagażnikiem .
    krzysiek29, 2011-08-28 09:35:41
  • avatar
    zgłoś
    Po trzecie za 60 tys zł to miałbyś Octavię II Tour ze wszelkim możliwym doatkowym wyposażeniemTu trochę poleciałeś, bo full wypas w przypadku tego modelu to wydatek ponad 70 tysięcy. Ale nie rozwidlajmy się zbytnio nad Skodą i pogadajmy o Seacie, bo jeszcze chwila i dojdziemy do VW.
    ~Samuraj, 2011-08-28 03:38:50
  • avatar
    zgłoś
    'airmatic' napisał(-a):Nie zgodzę się z powyższym. Kto ma wydać 50 tys. zł. na Audi, ten nie pójdzie do salonu Skody po Octavię Tour... Audi to przecież Audi, którego wypasionej wersji przywiezionej z Reichu "na legalu" nikt przy zdrowych zmysłach nie zamieni na nową Skodę - nawet z Dieslem pod maską. Zresztą Tour nie posiada ani jednej szczególnie mocnej odmiany silnikowej, a jedynie te pospolite (czytaj: takie, za które nie zawołają więcej niż 65 tysięcy).Ja osobiście kupiłbym nowego Toura za 60 tys. zł., ale z silnikiem 1,9 TDI 130 KM i full wyposażeniem. Koniecznie w wersji kombi. I nawet przebolałbym ten nudny, nieświeży wygląd. Ale takiej wersji nikt mi nie sprzeda - bo nawet Skoda musi na kliencie (i swoim dziadku, czyli odgrzewanym kotlecie) porządnie zarobić Chyba absotlutnie nie zrozumiałeś sensu mojej wypowiedzi, albo jesteś cięty na Skodę zamiast O II Tour mozesz podstawić sobie dowolny model dowolnej marki w podobnej cenie, marka nie ma tu absolutnie znaczenia, bo o co innego mi chodziło Zas co sie tyczy Octavii Tour II to widzę, że nie masz absolutnie rozeznania i przepraszam, ale piszesz głupoty . Po pierwsze Tour II nie jest dostepny z dieslem pod maską, ma tylko 1.4 16V i 1.6 MPI.Po drugie ten samochód nie jest "dziadkiem", bo jest to Octavia II w wersji z przed liftingu czyli auto zaprezentowane w 2004 r. wybebeszone z wyposazenia aby cena była niska. Po trzecie za 60 tys zł to miałbyś Octavię II Tour ze wszelkim możliwym doatkowym wyposażeniem, ale to faktycznie się nie opłaca, bo za tę kwote można już kupić nieźle wyposażoną Octavie II FL, no ale to nie jest temat o Skodzie Octavii tylko o Seacie Exeo.
    Big1, 2011-08-27 20:41:20
  • avatar
    zgłoś
    Wypowiedzi na forum potwierdzają, że strategia była słuszna. Ludzie kupują Exeo jako starsze Audi licząc na coś wyjątkowego ale jak to z marzeniami bywa...Exeo ani jakoś wyjątkowo się nie prowadzi choć całkiem przyzwoicie, trochę oszczędzono na materiałach wnętrza względem tego co można spotkać w Audi (czy tylko na jakości materiałów wnętrza?), jest ciasne jak kompakt, w tej cenie można dostać wiele lepszych aut itd. itd.. Tak więc tzw. świadomy wybór to tylko omamienie marką na której bazuje Exeo nie podparte jakimiś wyjątkowymi rzeczywistymi zaletami.
    anemus, 2011-08-27 17:59:01
  • avatar
    zgłoś
    Big1 - rozpatrując ilość miejsca w środku to masz rację ale biorąc pod uwagę "prowadzenie się " lub jak kto woli trzymanie się drogi to Octavia pozostaje daleko w tyle za kilkuletnim A4 czy też Exeo. A biorąc Octavię pod uwagę choć 140KM TDI lub mocniejsze albo i Scout to już cena nie tak oczywiście przemawia za Octavią.Samuraj masz rację Exeo tomoże być tylko świadomy wybór a nie kierowanie się nowościami i modą (czy. designem )
    krzysiek29, 2011-08-27 13:44:37
  • avatar
    zgłoś
    Problem rzeczywiście jest, bo jeśli ktoś się decyduje na auto klasy średniej za około 100 tysięcy to ma już spory wybór, a Exeo? Do głowy mi przychodzą jedynie prawdziwi fanatycy Audi, którzy chcą mieć wnętrze ich kochanego A4, ale w świeżym opakowaniu, bo spójrzmy prawdzie w oczy - za ponad 90 tysięcy można mieć Mondeło, Passata, full Octavię (lub nawet Superba), a tu taki Seat z deską i rozwiązaniami, które były aktualne kilka lat wstecz. Dla mnie wybór byłby oczywisty (czyt. na pewno nie Seat).
    ~Samuraj, 2011-08-27 13:43:00
  • avatar
    zgłoś
    Nie zgodzę się z powyższym. Kto ma wydać 50 tys. zł. na Audi, ten nie pójdzie do salonu Skody po Octavię Tour... Audi to przecież Audi, którego wypasionej wersji przywiezionej z Reichu "na legalu" nikt przy zdrowych zmysłach nie zamieni na nową Skodę - nawet z Dieslem pod maską. Zresztą Tour nie posiada ani jednej szczególnie mocnej odmiany silnikowej, a jedynie te pospolite (czytaj: takie, za które nie zawołają więcej niż 65 tysięcy).Ja osobiście kupiłbym nowego Toura za 60 tys. zł., ale z silnikiem 1,9 TDI 130 KM i full wyposażeniem. Koniecznie w wersji kombi. I nawet przebolałbym ten nudny, nieświeży wygląd. Ale takiej wersji nikt mi nie sprzeda - bo nawet Skoda musi na kliencie (i swoim dziadku, czyli odgrzewanym kotlecie) porządnie zarobić
    airmatic, 2011-08-27 12:50:00
  • avatar
    zgłoś
    'krzysiek29' napisał(-a):Dużo ludzi zadaje sobie podobne pytania, ale biorąc pod uwagę, że to A4 będzie miało z 200tys km przebiegu to wcale Exeo nie stoi na straconej pozycji. Jeśli rocznie robię te 60-70 tys km to wolę mieć to Exeo. Plastiki jeśli nie trzeszczą to do wyglądu szybko się przyzwyczaisz. Fakt A4 będzie lepiej wyglądało na podwórku i bardziej "bolało" sąsiada. Krzysiek teoretycznie masz rację. Ja też np. wolę samochód nowy niż używany. Ale tyle torii Praktyka zaś jest taka, że ktoś kto poszukuje poprzedniej generacji Audi A4 ma do wydania nie więcej niz 50-55 tys zł i z tymi pieniadzmi taki człowiek nawet nie zajrzy do Salonu Seata bo Exeo jest poza jego zasięgniem finansowym. czyli Exeo znów nie dla niego. On może pojść do Skody i za 50 tyś kupić Octavię Tour II, bo Octavii II FL też nie kupi, on może pójść do Kii i kupić Ceed-a ale nie do Seata po Exeo !!! ceny Exeo wcale nie są tak atrakcyne uwzględniajac fakt, że za podobne lub takie same pieniądze u konkurencji - nawet w ramach grupy VAG - dostaniesz wiecej miejsca , nowszą i lepsza technlogię i takie samo lub lepsze wyposażenie. Takze jak pisałem wczęsnej to Exeo to takie auto dla nikogo. Zreszta doskonale to widac na ulicach bo w 400 tys Lublinie jeżdżace po ulicach Seaty Exeo możesz policzyć na palcach 1 ręki.
    Big1, 2011-08-27 10:09:49
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj' napisał(-a):No tak tylko rodzi się pewne pytanie: wolałbyś stare A4 za około 40 tysięcy czy praktycznie to samo, ale za 90 tysięcy i z gorszą jakością plastików?Dużo ludzi zadaje sobie podobne pytania, ale biorąc pod uwagę, że to A4 będzie miało z 200tys km przebiegu to wcale Exeo nie stoi na straconej pozycji. Jeśli rocznie robię te 60-70 tys km to wolę mieć to Exeo. Plastiki jeśli nie trzeszczą to do wyglądu szybko się przyzwyczaisz. Fakt A4 będzie lepiej wyglądało na podwórku i bardziej "bolało" sąsiada.
    krzysiek29, 2011-08-27 08:34:46
  • avatar
    zgłoś
    No tak tylko rodzi się pewne pytanie: wolałbyś stare A4 za około 40 tysięcy czy praktycznie to samo, ale za 90 tysięcy i z gorszą jakością plastików?
    ~Samuraj, 2011-08-27 03:03:37
  • avatar
    zgłoś
    Tak tylko wspomnę, że stare A4 są dość poszukiwanym autem. Myślę, że podobieństwo jest zamierzone a ceną się dociera do określonej grupy klijentów. Ja jestem na tak .
    krzysiek29, 2011-08-26 21:03:31
  • avatar
    zgłoś
    Ano właśnie Seat miał być taką "sportową" marką koncernu VAG, a stał sie takim niewiadomo czym. Ani to sportowe, ani komfortowe, ani eleganckie. Seat musi obrać jakiś kierunek rozwoju no i oferowanie takich wynalazków jak Toledo III musi odejśc w przeszłość.Najbardziej mnie dziwi marne wykończenie wnętrza kabiny, bo przeciez Seat na pewno ma dostep do magazynów VW gdzie leżą porządne plastiki i materiały wykończeniowe, a to co Seat stosue wewnątrz np. Leona czy Alteii jest biegunowo odległe od matariałów używanych przez podostałe marki grupy VAG.
    Big1, 2011-08-26 12:43:40
  • avatar
    zgłoś
    Seat od dawna jest w kropce i to jest smutne, bo tak jak wspomniałeś kiedyś potrafili zrobić ładne samochody (dzisiaj też im się owszem udaje, ale nie wszystkie). Skodzie udało się wybić i mimo, że jest na podzespołach VW to czuć, że ma swój charakter, obroniła się w tych trudnych czasach, a Seat? Gdzie te emocje, te pomysły, ta dynamika, którą Hiszpanie mieli kusić?
    ~Samuraj, 2011-08-26 11:47:29
  • avatar
    zgłoś
    NIestety ale dla mnie Exeo, nawet po tym lifcie, to nadal odgrzewany kotlet w postaci starego Audi A4 z wszystkimi jego plusami i minusami. Nie kupię tego auta bo w podobych cenach dostanę u konkurencji (nawet w ramach koncernu VAG!!) dużo nowszą ptechnologię, większą ilośc miejsca i lepsze rozwiązania. Wogóle Seat zjeżdża po równi pochyłej. Zaczęło sie to od momentu kiedy prowadzili 3 takie same aut w różnych segmenatach, czyli Toledo III, Alteę i Leona II. Już wtedy powiedziałem, że nie tędy droga !!! bo ktoś kto kupuje vana nie chce aby ktos obok niego stanął identycznie wygladajacy kompakt, a ktoś kto kupuje klasę srednią do jakiej aspirował Toledo nie chce aby jego sąsiad miał identycznie wyglądajacego vana itd. Pomijam już fakt, że wsiadajac do VW czy Skody człowiek przenosi sie do jak dyby lepszego swiata jeśli chodzi o zostawowane do wykończenia wnętrza tworzywa, a w Seacie twardo, szaro i ponuro. Jeśli ta marka nie zrobi czegoś na miarę pięknego sportowego sedana jakim był Toledo II czy pieknej poprzedniej Ibizy (nowa jest schrzaniona totalnie, co widać zreszą po nikłej sprzedaży) to chyba Seat zniknie z samochodowej mapy świata, bo VW do trupa który podukuje niesoprzedawalne auta dopłacać wkółko nie będzie.
    Big1, 2011-08-26 11:37:42
  • avatar
    zgłoś
    Może i jeszcze bardziej wygląda jak Audi, ale jest lepiej niż w przypadku wersji przed liftem. Co do liftu jestem na tak, ale co do auta jako całokształtu nie.
    ~Samuraj, 2011-08-26 10:27:45
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij