Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Seat Leon Cupra – 5 faktów o najmocniejszym z Seatów

Najmocniejszy w historii i najszybszy model hiszpańskiej marki jest teraz dostępny ze wzmocnionym silnikiem, wzbogaconym wyposażeniem i doczekał się dyskretnych zmian stylizacyjnych.

Seat Leon Cupra 300

1. Przybyło mocy

Podobnie jak w modelu roku 2016 pod maską tegorocznej wersji Seata Leona Cupra pracuje 2-litrowy benzynowy silnik z turbodoładowaniem. Jednak o 10 koni wzrosła jego moc maksymalna. Kierowca ma więc do dyspozycji 300 zamiast 290 dotychczasowych koni mechanicznych. Przybyło także momentu obrotowego. Jego 380 Nm (poprzedni było ich 350) jest dostępnych w bardzo szerokim zakresie obrotów silnika – od 1800 do 5500 obr./min. Silnik może przenosić moc na przednie lub cztery koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni ręcznej albo 6-stopniowej przekładni DSG.

Seat Leon Cupra 300

2. Pękła bariera

Dzięki mocniejszemu silnikowi Seat Leon Cupra jest teraz najlepszym sprinterem z logo hiszpańskiej marki. Moc 300 koni wystarczyła, by pokonać barierę 5 sekund w czasie rozpędzania od 0 do 100 km/h. Wzmocniony zastrzykiem 10 koni Leon Cupra 300 jest tego dokonać w 4,9 s. Prędkość maksymalna pozostała elektronicznie ograniczona do 250

Seat Leon Cupra 300 Dla nowego Leona Cupra 300 zarezerwowano dwa nowe kolory lakieru – Mystery Blue oraz Desire Red.

3. Więcej światła

W modelu na rok 2017 seryjnie zastosowano wydajniejsze reflektory główne w technologii Full LED. Żarówki zostały zastąpione diodami także w przednich światłach przeciwmgielnych. Nowej techniki doczekały się również kierunkowskazy. Przednie zintegrowano ze światłami do jazdy dziennej, a tylne nieco się rozrosły. Tu także zniknęły klasyczne żarówki, a ich rolę przejęły diody LED.

Seat Leon Cupra 300 Leon Cupra jest dostępny w trzech wersjach nadwoziowych – 5-drzwiowej, 3-drzwiowej SC oraz kombi ST.

4. Bezpieczniej i wygodniej

Dzięki swoim osiągom i świetnemu zachowaniu na drodze Leon Cupra 300 zapewni sporo wrażeń w czasie szybkiej jazdy i sporą dawkę adrenaliny podczas rundy torowej. Za jego kierownicą można się też odstresować – asystent jazdy w korkach uwolni kierowcę od hamowania i przyśpieszania, automatycznie kontrolując odstęp od poprzedzającego pojazdu. Od uwagi nie zwolnią system wykrywania pieszych i przeszkód na drodze. Jednak kiedy reakcja kierowcy będzie spóźniona sam rozpocznie hamowanie, aby uniknąć lub zminimalizować skutki ewentualnej kolizji.

Seat Leon Cupra 300 W najmocniejszej wersji Leona pedały pokryte są aluminium, a skórzane pokrycie koła kierownicy ma białe przeszycia.

5. Najzrywniejsze jest kombi

Seat obalił powszechnie obowiązujący mit, że najszybsze są samochody w kolorze czerwonym. Stało się tak za sprawą wersji ST czyli kombi. Niezależnie od koloru nadwozia kombi zawsze będzie zrywniejsze od czerwonych hatchbacków. Tajemnica tkwi w systemie napędowym. Jedynie w kombi montowany jest bowiem układ 4Drive czyli napęd na cztery koła. Dzięki niemu Seat Leon Cupra ST rozpędza się do 100 km/h o 0,7 sekundy krócej niż Leon Cupra w trzydrzwiowej odmianie S.C.

Seat Leon Cupra 300 Sportowo wyprofilowane fotele z rozbudowanym bocznym podparciem są pokryte perforowaną skórą łączoną z alcantarą.
Seat Leon Cupra 300 Standardowo w Leonie Cupra montowana jest precyzyjna 6-biegowa skrzynia mechaniczna
Seat Leon Cupra 300 Do oświetlenia wnętrza wykorzystano diody LED. Do wybory 8 kolorów iluminacji z możliwością regulacji jej jasności.
Seat Leon Cupra 300 Dwulitrowy benzynowy silnik TSI osiąga moc 300 KM i 380 Nm momentu obrotowego.
Seat Leon Cupra 300 Za sprawą napędu 4x4, który jest dostępny tylko w kombi w połączeniu ze skrzynią DSG, ta właśnie wersja nadwoziowa jest najzrywniejsza w gamie Cupra. Osiąga 100 km/h w czasie o 0,7 s krótszym niż wersja S.C.
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 89 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij