Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Silniki Porsche w Alfie Romeo

2011-03-15

O apetycie niemieckiego koncernu na włoską markę pisaliśmy w sierpniu ubiegłego roku. Już wtedy Volkswagen wyraził "poważne zainteresowanie" zakupem Alfy Romeo. Jednak prezes grupy Fiata szybko zaprzeczył jakoby istniała taka możliwość. Jednak Ferdinand Piech w Genewie ponownie wrócił do tego tematu twierdząc, że w ciągu pięciu lat Grupa Volkswagena zwiększyłaby sprzedaż włoskiej marki czterokrotnie. Na przypomnienie o odmownej odpowiedzi Fiata odpowiedział stwierdzeniem "Volkswagen ma czas".

Teraz dotarła do nas wiadomość, że Volkswagen chce skusić Włochów współpracą z Porsche. A konkretnie możliwością montażu silników Porsche, szykowanych dla opracowywanego aktualnie modelu tańszego od Boxstera. Alfa Romeo uniknęłaby wówczas skojarzeń z pozostałymi markami Grupy VAG, a z drugiej strony pozwoliłoby to na wykorzystanie efektu skali i zmniejszenia kosztów produkcji silników Porsche.

Rzecznik prasowy Fiata w rozmowie z brytyjskim Autocarem ponownie zaprzeczył jakoby istniała szansa na sprzedanie Alfy Niemcom. Wspomniał tylko, że Volkswagenowi nie udało się wejść drzwiami, więc próbuje dobrać się do Alfy wchodząc oknem.

I słusznie, z pewnością dla marki będzie korzystniejszy mariaż z Amerykanami. Oni mają jeszcze wiele modeli, którym można pozmieniać znaczki na masce.

 źródło: autocar.co.uk

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 230 510 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    To byś się zdziwił wynikami w tym roku. Gdzieś coś na dniach pisali o wzroście u Seata.
    ~pedro, 2011-03-22 21:17:08
  • avatar
    zgłoś
    'pedro' napisał(-a):"I słusznie, z pewnością dla marki będzie korzystniejszy mariaż z Amerykanami. Oni mają jeszcze wiele modeli, którym można pozmieniać znaczki na masce."Nie powiem, ale uszczypliwy komentarz. Niemcy są cierpliwi. Alfa zyskała by pewnie spore zaplecze finansowe, badawcze i projektowe (Italdesign). U nich wynik finansowy jest istotny, ale księgowi nie tworzą aut. Sporo kasy przeznaczają na rozwój. Poszczególne marki mają sporo swobody. Jęśli tylko idą w dobrą stronę to tylko doglądają.Włosi traktują sprawę ambicjonalnie, Niemcy są pragmatyczni i są wstanie Alfę wyprowadzić na plus.Jak na razie to jeszcze nie udało im się wypracować zysków u Seata.
    rzęsor, 2011-03-19 03:26:17
  • avatar
    zgłoś
    'esper' napisał(-a):dlaczego miałaby stracić charakter? VW gupi nie jest i skoro widzi w niej kurę ze złotymi jajami (...)Hm, ciekawe jak napisałaby ten pierwszy pogrubiony wyraz... głowa państwa IV RP...... a za drugi należałyby się "złote usta" (z dziką rozkoszą). Poczucie humoru Espera mówi dziś samo za siebie I jeszcze nagroda za avatar Samuraja . Pierwszy kwietnia się zbliża na forum AMiS, czy co? A co do wypowiedzi @Pedro, GRUPA FIATA mogła kupić we właściwym czasie pakiet studia Ital Design, zamiast pompować pieniądze w Chryslera. Miałaby z tego piękne auta w gamie Lancii, Alfy i FIATA. A wtedy szefowie włoskiej marki wymienialiby się co najwyżej znaczkami... pocztowymi (wiecie, o co mi chodzi - a jak nie, to przypomnijcie sobie nowe Lancie)
    airmatic, 2011-03-19 00:40:06
  • avatar
    zgłoś
    "I słusznie, z pewnością dla marki będzie korzystniejszy mariaż z Amerykanami. Oni mają jeszcze wiele modeli, którym można pozmieniać znaczki na masce."Nie powiem, ale uszczypliwy komentarz. Niemcy są cierpliwi. Alfa zyskała by pewnie spore zaplecze finansowe, badawcze i projektowe (Italdesign). U nich wynik finansowy jest istotny, ale księgowi nie tworzą aut. Sporo kasy przeznaczają na rozwój. Poszczególne marki mają sporo swobody. Jęśli tylko idą w dobrą stronę to tylko doglądają.Włosi traktują sprawę ambicjonalnie, Niemcy są pragmatyczni i są wstanie Alfę wyprowadzić na plus.
    ~pedro, 2011-03-17 19:41:05
  • avatar
    zgłoś
    Fakt można by zmienić lekko hasło: "niemiecka solidność ..." , Alfa by zyskała ale Fiat byłby ostatnim idiotą jeśli by ją sprzedał
    krzysiek29, 2011-03-16 10:00:26
  • avatar
    zgłoś
    Może to po prostu wynika z pewnego uprzedzenia do VW, bo patrząc obiektywnie to tak, Alfa może na tym interesie sporo zyskać. Sądzę, że jak dalej będą tak wiercić to Fiat w końcu ulegnie.
    ~Samuraj, 2011-03-16 08:54:58
  • avatar
    zgłoś
    dlaczego miałaby stracić charakter? VW gupi nie jest i skoro widzi w niej kurę ze złotymi jajami, to chyba nie zacznie upychać w Alfach wnętrza z VW. I nie wrzuci TDIka do 4C. A dzięki porszowym bokserom może z AF zrobić fajną konkurencję dla Subaru. A to, że będą pod jednym szyldem... Lamborghini mają i jakoś tam nie widzę naleciałości z Golfa. A wykorzystanie bebechów w R8 nikomu nie zaszkodziło. Można by dyskutować, czy perspektywicznie taki mariaż nie będzie dla Alfy korzystniejszy niż pozostanie w zamerykanizowanym Fiacie.
    esper, 2011-03-15 21:32:26
  • avatar
    zgłoś
    Widać Volkswagenowi bardzo zależy, bo widzi tutaj żyłę dla siebie. W sumie można rozpatrywać tą sprawę na dwa sposoby, bo z jednej strony Alfa może i by skorzystała, a z drugiej zatraciła swój niepowtarzalny charakter, element, za który najbardziej ją kochamy.
    ~Samuraj, 2011-03-15 19:35:14
  • avatar
    zgłoś
    Bardzo wiele zależy od wyników finansowych AR. Zapowiedzi Włochów zostały przyjęte przez analityków jako z sufitu ściągnięte ( tak, ale pod rządami VW całkiem realne). Czy to AR wyszłoby na gorsze. Raczej nie. Tu jest ambicja, ale zapowiedzi z ostatnich 2 lat Fiata o swoich planach momentami były nawet do laika abstrakcyjne. Czas pokaże.W pewnym stopniu VW trochę utrudnił AR rozwój przejmując Italdesign (zaprojektowali choćby 159, Brere).Z innych pogłosek - jedni twierdzą, że na deskach włoskich projektantów można znaleźć projekty przyszłych AR, a VW jest gotów wydać 1 mld Euro na włoską markę. Dla nich pryszcz. W najbliższych latach wydadzą 50 mld na rozwój, badania, nowe modele, ulepszenie produkcji.
    ~hubal, 2011-03-15 19:23:07
  • avatar
    zgłoś
    U****liwy jest VW. Nie spoczną dopóki nie zdobędą AF. Z jednej strony oferują niezłą sprzedaż i nowe rozwiązania, ale ja jestem za tym, żeby zostało jak jest.
    ~Samuraj, 2011-03-15 19:05:20
  • avatar
    zgłoś
    Jeśli faktycznie VW przejąłby Alfę to i tak nie zwiększyłby sprzedaży deklarowane 4 razy - co to za atrakcja mieć wtedy "masowy " samochód.
    krzysiek29, 2011-03-15 11:30:12
  • avatar
    zgłoś
    Lepiej niech sobie wsadzą silniki Porsche do Seatów.Alfa Romeo doskonale daje sobie radę, co widać po Glulietcie, Giulii i 4C GTA.
    rzęsor, 2011-03-15 11:20:12
  • avatar
    zgłoś
    Volkswagen nie odpuszcza - mimo odmowy Fiata dalej ostrzy zęby na włoską markę.
    auto motor i sport, 2011-03-15 09:04:18
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij