Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Skoda Fabia z silnikiem 1.0 TSI

Na halach targowych w Genewie pojawi się Skoda Fabia z nowym silnikiem. Trzycylindrowa jednostka 1.0 TSI zastąpi wykorzystywany do tej pory motor czterocylindrowy 1.2 TSI.

Skoda Fabia 1.0 TSI Skoda Fabia 1.0 TSI

Mniejsza pojemność, mniej cylindrów, większa moc - tak w skrócie możemy podsumować zmianę, do której doszło pod maską Skody Fabii, która jest dostępna w wersji hatchback i kombi. Czeski postanowił zastąpić silnik 1.2 TSI nową konstrukcją.

Jednostka 1.0 TSI będzie dostępna w dwóch wariantach różniących się mocą. Podstawowa wersja oferuje 95 KM maksymalnej mocy, a mocniejsza odmiana legitymuje się 110 KM. Pierwszy silnik oferuje 160 Nm, a drugi 200 Nm. Takie parametry w zupełności wystarczą do dynamicznej i elastycznej jazdy. Przyspieszenie od 80 do 120 km/h skrócono do 3,9 sekundy.

Nowy silnik jest oszczędniejszy. Producent obiecuje ograniczenie zużycia paliwa nawet o 6 procent w stosunku do poprzedniej wersji. Wynik udało się osiągnąć dzięki poprawie sił bezwładności i zwiększeniu wydajności pompy oleju. Ponadto nowa jednostka wazy o 10 kg mniej, a korbowody i tłoki wykonano z aluminium. Poprawiono w ten sposób kulturę pracy silnika oraz zmniejszono jego wibracje bez konieczności wykorzystywania wałka wyrównoważającego.

W porównaniu do poprzedniej konstrukcji prędkość maksymalna zwiększyła się o 3 km/h do 185 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 10,6 sekundy (o 0,3 krótsze) w przypadku podstawowego wariantu tego silnika. Mocniejsza wersja przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 196 km/h.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 40 380 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij