Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.5

Skoda Karoq – oto następca Yeti

Po Kodiaqu przyszedł czas na Karoqa – mniejszego SUV-a będącego następcą Skody Yeti. Mieliśmy okazję zobaczyć to auto podczas premierowego pokazu w Sztokholmie. Oto co już o nim wiemy.

Skoda Karoq Skoda Karoq

Kompaktowy Karoq ma długość 4.382 milimetry, co oznacza, że jest aż 16 cm dłuższy od Yeti. Nadwozie ma szersze o 5 cm i niższe o o 6 cm, o tyle samo wzrósł rozstaw osi auta. Powiększenie wymiarów oznacza dodatkowe miejsce dla podróżnych. Bagażnik Karoqa ma pojemność 521 litrów, gdy oparcie kanapy jest w podstawowym położeniu. Po jego złożeniu pojemność bagażowa zwiększa się do 1630 litrów. W połączeniu z opcjonalną tylną kanapą VarioFlex z trzema przesuwnymi miejscami siedzącymi pojemność bagażnika jest zmienna i wynosi od 479 do 588 litrów.

Będąc przy wnętrzu skupmy się na kilku jego elemetach. Na początek nowe mobilne funkcje online Skoda Connect wykorzystujące dostęp do Internetu. Dzielą się na dwie kategorie: funkcje Infotainment Online przedstawiają informacje i służą do nawigacji, funkcje Care Connect umożliwiają uzyskanie pomocy w razie wypadku czy awarii. Pozostałe funkcje online są dostępne jako aplikacja Skoda Connect w smartfonie. Za jej pomocą można na przykład zdalnie sprawdzić i odszukać auto oraz skonfigurować dostępne funkcje.

Platforma SmartLink+ obsługująca standardy Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLinkTM pozwala na jeszcze lepsze połączenie smartfona z pokładowymi urządzeniami. W kabinie nie zabrakło też miejsca na schowek na telefon z bezprzewodową ładowarką.

Nawigacja Columbus może być wyposażona w moduł LTE, który umożliwia najszybsze obecnie połączenie z Internetem. Dzięki temu jadący samochodem mogą swobodnie mailować i surfować po Internecie, korzystając ze swoich smartfonów i tabletów.

Karoq jest wyposażony w liczne funkcje wspomagania kierowcy. Nową funkcją komfortu jest na przykład wspomaganie parkowania, asystent pasa ruchu, Lane Assist,czy wspomaganie jazdy w korku. Większe bezpieczeństwo zapewniają między innymi funkcje: wykrywanie pojazdów w martwej strefie, Blind Spot Detect, nadzór odstępu, Front Assist z ochroną pieszych oraz nadzór aktywności kierowcy – EmergencyAssist.

 

Oprócz tego do Karoqa są oferowane także jeszcze inne funkcje wspomagania kierowcy. Utrzymują one odstęp od poprzedzającego pojazdu, ułatwiają kierowcy utrzymanie i zmianę pasa ruchu, wskazują ważne znaki drogowe i pomagają w parkowaniu.

W modelu debiutuje programowalny cyfrowy zestaw wskaźników. Informacje wyświetlane przed oczyma kierowcy można określić według indywidualnych życzeń. Rozwiązanie to oglądaliśmy już w nowych modelach Audi i VW.

Kierowcy będą mieli do dyspozycji pięć wersji silnikowych – dwie benzynowe i trzy wysokoprężne. Nowością w ofercie są obie jednostki benzynowe i dwie wysokoprężne. Silniki te mają pojemność skokową 1,0, 1,5, 1,6 i 2,0 litry, zakres mocy sięga od 115 KM do 190 KM. Wszystkie silniki są turbodoładowane, mają bezpośredni wtrysk palia i są wyposażone w funkcję Start-Stop oraz odzysk energii hamowania.

Z wyjątkiem najmocniejszego silnika wysokoprężnego, wszystkie można zamówić z ręczną 6-stopniową ręczną skrzynią biegów albo z 7-stopniową skrzynią biegów DSG. Silnik 2,0 TDI o mocy 190 KM seryjnie współpracuje z napędem 4×4 i 7-stopniową skrzynią biegów DSG. Nowy silnik 1,5 TSI, montowany od niedawna w odświeżonym Golfie, jest wyposażony w funkcję wyłączania cylindrów.

Od wersji wyposażenia Ambition opcjonalnie samochód może mieć funkcję wyboru profilu jazdy z trybami Normal, Sport, Eco, Individuali Snow (4x4). Tryb Offroad w wersji z napędem na cztery koła dodatkowo polepsza właściwości jezdne na bezdrożach.

W ramach przyszłościowej strategii Skoda 2025 w nadchodzących latach marka konsekwentnie będzie rozwijać paletę modelową. Skoncentruje się głównie na rozszerzeniu oferty SUV-ów. Co po Kodiaqu i Karoqu – dowiemy się pewnie jeszcze pod koniec tego roku.



Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 36 340 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Yeti była ciekawsza i ładniejsza.Ta ma wdzięk przyczepy do wożenia gnoju.
    ~Nazwa, 2017-05-24 21:22:36
  • avatar
    zgłoś
    Co za PADLO OCHYDNE!!!!Co wy to reklamujecie!Smiech na sali!
    ~gosc, 2017-05-20 11:17:27
  • avatar
    zgłoś
    Co za PADLO OCHYDNE!!!!Co wy to reklamujecie!Smiech na sali!
    ~gosc, 2017-05-20 11:17:23
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij