Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Skoda – historia w akwarelach

Aktualne modele Skody zwiększają zyski czeskiego producenta w zastraszającym tempie. Ale historia czeskiej marki sięga daleko poza Fabię...

2010-10-29

We wrześniu Skoda sprzedała na świecie rekordowe 75 790 egzemplarzy swoich modeli. W Polsce 3 341 aut. W tym roku w Polsce nabywców znalazło w sumie 26 963 egzemplarzy Skody, co pozwoliło marce na utrzymanie fotela lidera sprzedaży. Na całym świecie w tym roku sprzedano już 568 990 samochodów tej marki.

Jednak historia czeskiej marki sięga daleko dalej, niż do daty pojawienia się pierwszej Fabii. Ba, sięga nawet za dobrze znaną polskim klientom "Favoritkę", czy popularną "Stopiątkę". Przypomina nam o tym zestaw akwareli zaprezentowanych na czeskiej stronie skodaclub.com. Przedstawiono na nich w skrócie całą historię marki.

Wszystko zaczęło się w 1895 roku kiedy Vaclav Laurin i Vaclav Klement założyli spółkę i cztery lata później zaprezentowali światu swój pierwszy motocykl. W 1905 roku zaczęli sprzedawać zaprojektowany przez siebie samochód - nazywał się Voiturette A i rozgłosił imię marki Laurin-Klement na całą Europę.

W latach dwudziestych ubiegłego stulecia Lauren-Klement połączył siły z Pilsen Skoda Co. I tak narodziła się znana do dziś czeska marka. Dalszą historię znajdziecie na grafikach, które zamieszczamy w galerii obok. Opisano na nich dzieje marki aż do 1977 roku, kiedy do produkcji wprowadzono model 120 GLS. A co było potem?

W 1987 roku Skoda wprowadziła do sprzedaży model Favorit. Trzy lata później na autach pojawił się znaczek "VW System" informujący o rozpoczęciu współpracy czeskiej marki z niemieckim producentem. Dzięki tej kooperacji, w Favoritce pojawił się wtrysk paliwa zamiast gaźnika i delikatnie poprawiono wnętrze auta.

Niedługo potem w ofercie firmy znalazły się takie modele jak Fabia, Octavia i Superb. Skoda pod auspicjami Volkswagena produkuje coraz lepsze i ładniejsze auta. Niektórzy już mówią, że uczeń przegonił mistrza, i czeskie samochody są równie dobre i ładniejsze od niemieckich odpowiedników. No może poza Fabią...

źródło: skodaklub.com via Carscoop

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 40 380 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Jakbym szukał bryki do miasta i miałbym wybierać z tych propozycji, to pewnie brałbym Ibizę.
    ~Samuraj002, 2010-10-30 01:55:34
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj002' napisał(-a):I czego pan redaktor chce od Fabii ... . Przecież to fajne autko. Aż trudno uwierzyć, że zaczęło się od motocykla, a teraz mamy coś takiego jak Superb. Z "wielkiej trójki" segmentu, czyli spośród modeli Polo, Fabia oraz Ibiza najwięcej dobrego wrażenia robi według mnie właśnie "zielona strzała", czyli "Skodovka".Punto Evo, nowe C3, Jazz czy 207 są daleko w tyle. Clio III odstaje już jakby mniej. Dowód? Master-test klasy mieszczuchów wygrała... Skoda, akurat z przełomowym silnikiem TSI. O włos wyprzedziła Polówkę.Miałem do czynienia z wersją 1.4 16v. Naprawdę dobre auto. Niestety, nie dotyczy to silnika [85 koni mechanicznych dość przymulone, głośne i niekoniecznie ekonomiczne (na zimowych "kapciach")].
    ~Gość, 2010-10-29 20:53:18
  • avatar
    zgłoś
    I czego pan redaktor chce od Fabii ... . Przecież to fajne autko. Aż trudno uwierzyć, że zaczęło się od motocykla, a teraz mamy coś takiego jak Superb.
    ~Samuraj002, 2010-10-29 16:28:12
  • avatar
    zgłoś
    Aktualne modele Skody zwiększają zyski czeskiego producenta w zastraszającym tempie. Ale historia czeskiej marki sięga daleko poza Fabię...
    auto motor i sport, 2010-10-29 10:14:26
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij