Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Sprzedaż aut po 6 miesiącach 2012 r.

2012-07-05
Kupujemy samochód

Pod względem liczby sprzedaży nowych aut Polska zajmuje 10. miejsce w Europie. Z pozoru nieźle, ale to złudny wynik, bo wzrost z miesiąca na miesiąc jest coraz mniejszy, a perspektywy na drugą połowę roku - nienajlepsze. Większość nowych samochodów (53%) w pierwszym półroczu kupiły firmy, a ich kondycja, m.in. po wygaśnięciu inwestycji związanych z Euro, nie będzie lepsza. Niemniej po sześciu miesiącach sprzedaż jest większa niż przed rokiem o 7,3%.

W Polsce na 1000 mieszkańców sprzedaje się statystycznie 3,3 samochody. W sąsiednich Czechach i Słowacji, odpowiednio - 7,4 oraz 5,2. Średnia unijna na koniec maja 2012 r. wyniosła 11,5 zarejestrowanych samochodów na tysiąc mieszkańców - podaje firma Samar, badająca polski rynek motoryzacyjny.

Wśród marek, których sprzedaż w Polsce wzrosła o ponad 20% są Hyundai, Volkswagen, Chevrolet i Dacia (wzrost aż o 99%), z kolei mniej aut sprzedały Opel, Ford, Fiat, Renault i Suzuki.
Liderem rynku w okresie styczeń-czerwiec pozostaje Skoda ze sprzedażą 19 064 aut. Na drugie miejsce wskoczył Volkswagen (11 438 szt.), którego sprzedaż wzrosła aż o 43,4% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. Brązowy medal w rankingu zdobyła Toyota ze sprzedażą większą o 10,8% (11 048 aut). Za nią plasuje się Opel, który mimo iż sprzedał o 9,9% mniej samochodów i tak zajął czwarte miejsce (10 252 sztuki). Pierwszą piątkę zamyka Ford (9 333 szt.), który na swoje modele znalazł o 12,4% mniej klientów.

 

Kolejne miejsca zajmują Hyundai, Kia oraz Nissan (wszystkie trzy znalazły nabywców na więcej samochodów niż przed rokiem). Na 9. pozycję spadł Fiat, który sprzedał niemal o jedną czwartą mniej aut (w sumie 7 162 sztuki), a na 10. uplasowało się Renault ze spadkiem wynoszącym 18,3% i liczbą 7 050 sprzedanych samochodów.

W ciągu sześciu miesięcy b.r. zmalał także import samochodów używanych, zarejestrowano ich 309 297, czyli o 5,6% mniej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Połowa sprowadzanych aut używanych ma 10 lat, egzemplarze najmłodsze (w wieku do 4 lat) stanowią tylko nieco ponad 7% importu. Najpopularniejsze marki to kolejno: VW, Opel, Renault, Ford, Audi, Peugeot, BMW, Seat, Toyota i Citroen.

Źródło: IBRM Samar

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Pierwszy Leon jest świetny, a jeszcze odmiana FR lub Cupra ... .
    ~Samuraj, 2012-07-06 15:01:27
  • avatar
    zgłoś
    Nie zgodzę się z opinią o używanych Seatach, bo używane Leony pierwszej generacji spływają ostatnio w dziesiątkach tysięcy. A swoją drogą, ten projekt Giugiaro (Leon I/Toledo II) okazuje się bardziej ponadczasowy niż Golfy "czwórki" (przynajmniej mnie miło popatrzeć na pierwszego Leonidasa niż zachwycać się VW-ejem).Gdybyż to samo można było powiedzieć o Toledo IV generacji (najnowszym)... Ale po hiszpańskim Vel Satisie przychodzi pora na Skodę "La furia rocha edition". Czyli cofamy się w czasie do pierwszego Toledo i trochę nici z Auto Emocion
    airmatic, 2012-07-06 01:44:43
  • avatar
    zgłoś
    Z Seatem to w ogóle sprawa dziwnie wygląda, bo o ile nowe nie idą zbytnio, to używanych też ludzie specjalnie raczej teraz nie kupują (chyba że jakieś stare Ibizy czy coś). Jakoś się utarło, że lepiej wziąć Passata lub Octavię, a o Toledo ludzie pozapominali.
    ~Samuraj, 2012-07-05 23:46:02
  • avatar
    zgłoś
    Wzrost VW nie powinien zaskakiwać bo od początku roku obniżyli ceny, a spadek Fiata tym bardziej bo skończyły się czasy gdy klienci kupowali małe samochody w rodzaju Pandy bez wyposażenia.
    rzęsor, 2012-07-05 23:20:38
  • avatar
    zgłoś
    Dla mnie ciekawostką jest to iż SEAT-a w nowych autach nie ma nawet w pierwszej 20 a w sprzedaży używanych jest znacznie wyżej. Fiat faktycznie na równi pochyłej...
    krzysiek29, 2012-07-05 20:52:06
  • avatar
    zgłoś
    Fiat jakoś nie może znaleźć recepty. W użytkowych wiedzie mu się lepiej.Dacia wzrost - cena... Co akurat raczej nie napawa optymizmem. Wynik Skody raczej nie dziwi już nikogo, natomiast w pewnym stopniu zaskakuje aż taki wzrost VW. Do najtańszych marek nie należy, ale promują specjalne wersje z lepszym wyposażeniem w przystępnej cenie, itp. Toyota odżyła Yarisem czy Avensisem, ale też ma sporą gamę modeli. Podobnie zresztą jak VW. Japończycy też przyjęli koncepcję lepiej wyposażonych modeli. Trzeba mieć pomysł na trudne czasy.
    garfield, 2012-07-05 19:14:08
  • avatar
    zgłoś
    Ponad 147 tysięcy nowych samochodów zarejestrowano w Polsce w pierwszym półroczu b.r. Na czele najpopularniejszych marek nadal znajduje się Skoda, znacznie spadła sprzedaż Fiatów i modeli Renault. Zmniejszył się import aut używanych.
    auto motor i sport, 2012-07-05 14:36:07
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij