Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Syrena Sport: feniks z popiołów

A jednak można - oto polski projekt Syreny Sport XXI wieku. Jest niesamowita! Czy trafi do produkcji?

2013-04-18
Syrena Sport

„Polska Corvette” czy „najpiękniejsze auto zza żelaznej kurtyny”. Tak opisywano kiedyś Syrenę Sport, która niestety nigdy nie weszła do produkcji. Przyszedł jednak XXI wiek, ustrój polityczny się zmienił, a pomysłów polskim konstruktorom nie brakuje.

Trzej panowie - Rafał Czubaj, student wydziału Mechanicznego Politechniki Wrocławskiej i Pavlo Burkatskyy, projektant samochodowy (zaprojektował wygląd karoserii i wnętrza pierwszego polskiego supersamochodu Arrinera Hussarya) a także grafik komputerowy Maciej Marcinkowski, postanowili po 50 latach wskrzesić legendę.

Nadwozie może być wykonane ręcznie z lekkich i wytrzymałych tworzyw sztucznych. Serce nowej Syreny Sport to nie byle co - pod maską może pracować 3,7-litrowy silnik V6 o mocy 330 KM (lub 450 KM w wersji doładowanej). Dzięki masie własnej poniżej 1300 kg Syrena Sport przyspieszałaby do setki w około 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiłaby nawet 290 km/h.

Czy Syrena Sport wyprzedzi swoją epokę, tak jak kiedyś jej protoplasta? Najpierw muszą znaleźć się jednak sponsorzy. Być może przyciągnie ich model w skali, który za 2-3 tygodnie będzie gotowy. Trzymamy kciuki!

amis

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Polska motoryzacja w segmencie aut osobowych nie ma się z czego odradzać. Musi po prostu zaistnieć od zera jako nowy byt. Syrena alias "Skarpeta" jest samochodem, który zapadł mi w pamięć, bo Syreną uczyłem się jeździć. Jednak w gruncie rzeczy nie stanowi istotnych korzeni, a wyłącznie skromny punkt odniesienia, który trudno transformować w całkiem inną epokę z jakimś tam bagażem historii. Tak na dobrą sprawę nikt z nas nie potrafi określić co jesteśmy w stanie zrobić w tym zakresie, ze względu na tak długi okres marazmu i nicości. Potencjał twórczy być może istnieje, ale licho raczy wiedzieć jaki. Cieszy więc każda jaskółka, która moim zdaniem wcale nie musi odwoływać się do raczej wątłej historii.

    eri, 2013-04-18 18:50:49
  • avatar
    zgłoś
    Szybciej do produkcji trafi projekt zapaleńców z nomen-omen Wrocławia. New Warsaw zapowiada się rewelacyjnie, a twórcy planują produkować samochód. Obecnie są zbierane fundusze na pierwszy samochód pokazowy.
     
    Chociaż bardzo bym chciał aby polska motoryzacja się odrodziła... Abyśmy mogli się chwalić tak wspaniałymi samochodami jak Włosi czy Anglicy (jak i w przeszłości tak i teraz). Polska potrzebuje własnych producentów, nawet tych garażowych (patrz Pagani czy Noble i Koenigsegg - oni tak zaczynali), bo z tego mogą wyrosnąć potęgi.
     
    Miło się patrzy, że nawet Meksykanie zaczynają powoli tworzyć swoje własne samochody. Zaczęli od małego sportowego auta - Mastretta MXT. 2.0 Litra pojemności z turbiną, który osiąga moc 250HP. 
     
    Nie chciałbym aby "Syrena XXI wieku" tak się nazywała, ale z drugiej strony nie chcę debilnej nazwy jak Arinnera Hussarya (Brzmi trochę jak imię gorszego brata Huary...). Czekam na rozwój wypadków, a jak twórcy zrobią zbiórkę kasy tak jak twórcy New Warsaw to się dorzucę!

    Zwirz, 2013-04-18 13:50:14
  • avatar
    zgłoś
    Skończy się na modelu, bo nie mają kasy na uruchomienie produkcji.

    rzęsor, 2013-04-18 12:58:06
  • avatar
    zgłoś
    A jednak można - oto polski projekt Syreny Sport XXI wieku. Jest niesamowita! Czy trafi do produkcji?Zobacz artykuł
    auto motor i sport, 2013-04-18 11:03:21
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij