Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

TOP 5 - premiery 2017

Podczas salonu samochodowego w Detroit pokazano wiele nowych modeli samochodów - my wybraliśmy jedynie te najciekawsze okazy.

TOP Detroit 2017 TOP Detroit 2017

4. Subaru WRX STI

Dlaczego? Bo ten surowy "sportowiec" ma teraz jeszcze więcej praktycznych cech.

Wzmocniono 2,5-litrowy silnik typu bokser do 305 KM, poprawiono układ napędu 4x4 oraz zawieszenie. W kabinie od teraz montowane będzie nowe oparcie tylnej kanapy, którego centralną część można złożyć w podłokietnik z uchwytami na kubek. Ekran o przekątnej ekranu 4,3-cala z wersji przed liftingiem zastąpiono nowym 5,9-calowym. Auto dostało również nowe fotele Recaro.

WRX STI ma teraz także nowe systemy bezpieczeństwa, jak m.in. ostrzegający o kolizji lub układ AVH, który zastępuje tradycyjne funkcje Hill Holder i Hill Start Assit. 

Prezentacja modelu + galeria zdjęć.

TOP Detroit 2017 TOP Detroit 2017

4. Subaru WRX STI

Dlaczego? Bo ten surowy "sportowiec" ma teraz jeszcze więcej praktycznych cech.

Wzmocniono 2,5-litrowy silnik typu bokser do 305 KM, poprawiono układ napędu 4x4 oraz zawieszenie. W kabinie od teraz montowane będzie nowe oparcie tylnej kanapy, którego centralną część można złożyć w podłokietnik z uchwytami na kubek. Ekran o przekątnej ekranu 4,3-cala z wersji przed liftingiem zastąpiono nowym 5,9-calowym. Auto dostało również nowe fotele Recaro.

WRX STI ma teraz także nowe systemy bezpieczeństwa, jak m.in. ostrzegający o kolizji lub układ AVH, który zastępuje tradycyjne funkcje Hill Holder i Hill Start Assit. 

Prezentacja modelu + galeria zdjęć.

TOP Detroit 2017 TOP Detroit 2017

3. Audi SQ5

Dlaczego? Bo to obecnie najmocniejsza wersja, całkiem nowego Audi Q5.

Najnowsza generacja modelu otrzymała na razie jedynie silnik benzynowy - wersja z dieslem będzie dostępny w późniejszym czasie. Jedyną dostępna w tym samochodzie przekładnią będzie 8-biegowy automat. Benzynowe 3.0 TFSI to inna jednostka napędowa niż w poprzedniku. Generuje co prawda taką samą moc 354 KM, jednak ma o 31 Nm momentu obrotowego więcej (obecnie 500 Nm). Jest to dokładnie taki sam silnik jaki napędza najnowsze modele Audi S4 i S5. Pozwala on rozpędzić SUV-a do "setki" w czasie 5,1 sekundy i osiągnąć mu maksymalnie 250 km/h, oczywiście ograniczone elektronicznie.

Audi SQ5 otrzymał także nowoczesne, sportowe zawieszenie pneumatyczne, które pozwoli na obniżenie samochodu aż o 30 milimetrów. Będzie ono dostępne w pakiecie S sport package, który zawiera również sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi. Model ten seryjnie ma zawieszenie z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia, dzięki czemu można wybrać jeden z czterech trybów pracy samochodu - komfortowy, automatyczny, dynamiczny i indywidualny.

Prezentacja modelu + galeria zdjęć.

TOP Detroit 2017 TOP Detroit 2017

2. Lexus LS

Dlaczego? Bo to najnowsza generacja najlepiej wyciszonej limuzyny świata.

Obręcze kół mają specjalnie zaprojektowany wzór, który pozwoli ograniczyć hałas generowany przez opony. Brzmi abstrakcyjne, ale w takim samochodzie ma to sens, szczególnie że to właśnie limuzyna Lexusa od wielu lat podawana jest jako wzór wyciszenia kabiny i odizolowania pasażerów od świata zewnętrznego. W tym celu zmodyfikowano układ wydechowy, który będzie wyjątkowo cichy oraz zamontowano aktywny system redukcji szumów, który gdy "wyczuje" niepożądane dźwięki w kabinie zneutralizuje je generując specjalne, niesłyszalne dźwięki z głośników.

Benzynowy silnik V8 z poprzedniego modelu został tutaj zastąpiony całkowicie nową jednostką napędową - podwójnie doładowane V6 o pojemności 3,5 litra. Generuje on 415 KM i 600 Nm momentu obrotowego, co pozwala rozpędzić tę wielką limuzynę do 100 km/h w czasie 4,5 sekundy, czyli mniej więcej tyle ile potrzebuje na to sportowy Lexus RC F! Co ciekawe, po raz pierwszy w tej klasie samochodów, silnik sprzężono z automatyczną przekładnią o, uwaga, 10 przełożeniach. Tak, dziesięciu.

Prezentacja modelu + galeria zdjęć.

TOP Detroit 2017 TOP Detroit 2017

1. Kia Stinger

Dlaczego? Bo to pierwsza Kia, która podnosi poziom adrenaliny we krwi.

Gdy w 2011 we Frankfurcie oglądaliśmy koncepcyjną Kię GT nie sądziliśmy, że przyjdzie nam na nią czekać aż 5 lat. Ale było warto, bo produkcyjny model, który można oglądać na wystawie w Detroit ma sporo nawiązań do swojego znakomicie wyglądającego protoplasty. Jeśli prowadzi się równie dobrze jak wygląda, to szykuje się nam prawdziwy hit. Jest szansa, że będzie prowadzić się znakomicie, bo inżynierowie Kii pod przywództwem Alberta Biermanna spędzili z nim dużo czasu na torze Nurburgring. A sam Biermann trafił do Kii prosto z BMW, gdzie piastował stanowisko szefa inżynierów w BMW M.

To, że Stinger został stworzony do dawania frajdy z jazdy potwierdza konfiguracja układu napędowego. Auto będzie napędzane turbodoładowanymi sinikami napędzającymi tylną oś. Kia przewiduje również wersje z napędem na cztery koła. Na liście jednostek napędowych wymienia się dwulitrową benzynę o mocy 255 KM oraz 3,3-litrowe V6 o mocy 365 KM i momencie obrotowym o wartości 510 Nm. Ta druga potrafi wystrzelić Stingera do 100 km/h w 5,1 s i rozpędza auto do niemal 250 km/h!

W Europie auto będzie jeszcze prawdopodobnie dostępne z 2,2-litrowym silnikiem wysokoprężnym montowanym dziś w modelu SantaFe. Najmocniejsza wersja silnikowa ma być połączona z ośmiobiegową skrzynią automatyczną, montowaną dziś w amerykańskiej Kii K900.

Prezentacja modelu + galeria zdjęć.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij