Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

TOP 5 - samochody koncepcyjne w Detroit

Podczas salonu samochodowego w Detroit pokazano wiele nowych modeli samochodów, ale także kilka zaskakujących prototypów. Oto kilka z nich.

Samochody koncepcyjne Detroit 2017 Samochody koncepcyjne Detroit 2017

Międzynarodowy salon samochodowy w amerykańskim Detroit odbywa się od 1987 roku i jest jednym z najważniejszych tego typu wydarzeń na świecie. W tym roku producenci samochodów przedstawili dużo ważnych modeli, tych jedynie zmodyfikowanych lub dostępnych od teraz w specjalnych odmianach, ale i zupełnie nowych modeli. Jednak salon samochodowy to także popis dla stylistów i projektantów, którzy mogą stworzyć wyjątkowe samochodu koncepcyjne.

I chociaż samochody koncepcyjne, które możemy podziwiać w świetle reflektorów nie maja szans na seryjna produkcję, spełniają inną, bardzo ważną misję. Przede wszystkim takie pojazdy zapowiadają nadchodzące modele samochodów, po drugie pokazują drogę stylistyczną, którą będą podążać styliści przy projektowaniu nowych modeli i w końcu po trzecie, są jedynie obudową dla najnowszych rozwiązań technicznych, które producent chce pokazać światu.

W Detroit nie zabrakło żadnego z tych typów aut koncepcyjnych. Wybraliśmy naszym zdaniem pięć najciekawszych i najważniejszych prototypów, które zostały pokazane światu właśnie podczas tego salonu samochodowego.

5. Audi Q8 Concept

Dlaczego? Bo zapowiada największego SUV-a w gamie Audi.

Kabina została przystosowana dla 4 pasażerów, a kokpit zbudowano w oparciu o ekrany dotykowe. W takim aucie jak studyjne Q8 nie ma mowy o konwencjonalnych zegarach. Tu zastosowano ekran Audi Virtual Cocpit Future, który ma rozdzielczość 1920 x 720 pikseli. Kierowca może wybrać jeden z kilku trybów wyświetlanego na nim menu, a do tego informacje dla kierowcy są wyświetlane na szybie poprzez Audi head-up display. Specjalnie dla tego modelu koncepcyjnego producent z Ingolstadt opracował nową grafikę ekranów.

Wszystkie funkcje w samochodzie obsługiwane są poprzez ekrany dotykowe. I tak dla przykładu klimatyzacją sterujemy poprzez wyświetlacz umieszczony pod kątem na konsoli środkowej. Z kolei w skrajnym punkcie deski rozdzielczej z lewej strony zamontowano ekran dotykowy, którym kierowca obsługuje światła. Na zdjęciu widać, że kierownica Q8 Concept jest szersza niż te montowane w obecnych modelach Audi.

Układ napędowy Audi Q8 Concept składa się z spalinowej jednostki 3.0 TFSI, która dostarcza 245 kW mocy (333 KM) i maksymalny moment obrotowy 500 Nm oraz jednostki elektrycznej o mocy 100 kW (330 Nm). Do tego dołożono skrzynię tiptronic. Łączna moc hybrydowego układu napędowego to 330 kW, a maksymalny moment obrotowy wynosi 700 Nm.

Prezentacja modelu + galeria zdjęć.

Samochody koncepcyjne Detroit 2017 Samochody koncepcyjne Detroit 2017

4. Ekran head-up Panasonic

Dlaczego? Chociaż to nie samochód, jest rewolucyjnym rozwiązaniem.

Najnowsze rozwiązanie firma Panasonic zainstalowała w samochodzie, który jest zmodyfikowanym Renault Twizzy. Wyświetlacz head-up opracowany przez Panasonica wykorzystuje w sumie osiem kamer: z tyłu, przodu i boku pojazdu, kamerę noktowizyjną oraz dodatkowo dwie kamery, które śledzą ruchy głowy i oczu kierowcy.

Nowej generacji HUD jest zdolny do projekcji bardzo dużych obrazów wirtualnych w linii wzroku kierowcy, nawet, gdy zmienia on położenie głowy, i przekazywania informacji oraz ostrzeżeń o potencjalnych zagrożeniach. Jest w stanie zastąpić także tradycyjny zestaw wskaźników i lusterka wsteczne – pokazując obraz drogi za samochodem. Pozwala także na wyświetlanie obrazu pojazdu z „lotu ptaka”.

HUD Panasonica ma bardzo kompaktowe wymiary, ale jest zdolny do projekcji bardzo dużych obrazów wirtualnych, które mogą być odchylane zarówno w płaszczyźnie poziomej i pionowej w odległości do 10 m przed pojazdem. Współpracując z kamerami, monitoruje otoczenie i przekazuje odpowiednie informacje kierowcy. Rozpoznaje obiekty na drodze samochodu rozróżniając pieszych i pojazdy. Jeśli potencjalnie znajdą się na kursie kolizyjnym, ostrzeże kierowcę poprzez umieszczanie informacji bezpośrednio w polu jego widzenia.

Prezentacja systemu + galeria zdjęć.

Samochody koncepcyjne Detroit 2017 Samochody koncepcyjne Detroit 2017

3. Infiniti QX50 Concept

Dlaczego? Bo to model, który na stałe może wpisać markę do klasy premium.
W koncepcyjnym modelu zamontowany zostanie silnik VC-Turbo. To najnowsze dziecko japońskich inżynierów, jednostka napędowa o zmiennym stopniu sprężania. Infiniti deklaruje, że benzynowy motor 2.0 turbo ma moment obrotowy i wydajność zaawansowanych silników wysokoprężnych.

W jego konstrukcji zastosowano wielodźwigniowy system, który pozwala dostosować stopień sprężania do warunków jazdy. Podczas pracy w silniku niezauważalnie zmieniania się zasięg tłoków (GMP - "główne martwe położenie" tłoków) i do tego dobierany jest stopień sprężania w zakresie od 8:1 aż po 14:1.

Infiniti w produkcyjnym modelu zamierza przygotować silnik VC-Turbo, który będzie oferował 272 KM mocy oraz 390 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Można to porównać do benzynowych silników V6. A skoro już taką jednostkę napędową wywołaliśmy do tablicy, to japońscy inżynierowie są zdania, że wydajność nowego motoru w stosunku do V6 znacznie się poprawi - moc i moment obrotowy aż o 27%.

Prezentacja modelu + galeria zdjęć.

Samochody koncepcyjne Detroit 2017 Samochody koncepcyjne Detroit 2017

2. Nissan VMotion 2.0 Concept

Dlaczego? Bo to jeden z najładniejszych konceptów tego roku.

Model ten ma bardzo duży rozstaw osi wynoszący 2,85 metra, co sprawia że jest znacznie dłuższy od każdego innego produkowanego Nissana (nawet amerykańskich dużych sedanów marki). Przy tak dużej przestrzeni we wnętrzu samochód jest jednak zaskakująco mały na zewnątrz. To prawdopodobnie zasługa braku konwencjonalnego układu napędowego z silnikiem spalinowym i, być może, zamontowania mniejszych rozmiarów silnika elektrycznego - tego nie wiadomo jeszcze, ale nie spodziewamy się aby samochód koncepcyjny otrzymał inny układ napędowy.

Bardzo duża powierzchnia przeszklona sprawia, że do wnętrza wpada bardzo dużo światła - to, wraz z jasną tapicerką, dodatkowo potęguje wrażenie ogromnej przestrzeni. Wnętrze jest bardzo nowoczesne ale nie futurystyczne. Kierowca ma do dyspozycji kierownicę w nietypowym kształcie oraz jedynie kilka przycisków i pokręteł, wiec deska rozdzielcza wydaje się być łatwa w obsłudze i wygląda świetnie.

Prezentacja modelu + galeria zdjęć.

Samochody koncepcyjne Detroit 2017 Samochody koncepcyjne Detroit 2017

1. Volkswagen I.D. Buzz

Dlaczego? Bo nawiązuje do historii, ale chce zrewolucjonizować przyszłość.

Futurystyczna kabina nie ma konwencjonalnej kierownicy znanej ze współczesnych samochodów, a jedynie duży przełącznik trybu jazdy. Reaguje on także na dotyk, przez co za jego pomocą wybieramy tryb jazdy do tyłu lub do przodu. Gdy kierowca włączy opcję jazdy autonomicznej, "kierownica" samoczynnie chowa się w desce rozdzielczej, zapewniając większą przestrzeń w kabinie. Centrum dowodzenia stanowi ogromny tablet umieszczony w miejscu tradycyjnej konsoli centralnej, który przypomina ten z Tesli Model S.

VW I.D. Buzz jest zasilany przez dwa elektryczne silniki, które w sumie dają moc 374 KM. Jeden napędza oś przednią, zaś drugi tylną. W ten sposób w aucie jest realizowany napęd 4x4. Niemiecki producent obiecuje, że samochód jest w stanie osiągnąć 100 km/h w czasie ok. 5 sekund, a maksymalna prędkość to 160 km/h (ograniczona elektronicznie).

Prezentacja modelu + galeria zdjęć.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij