Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Tanie Mercedesy z Polski

2008-09-09
Mercedes A Mercedes A

Model A 200 kosztuje u naszych zachodnich sąsiadów 21 725 euro netto. Po doposażeniu go do bogatszego standardu, w jakim oferowany jest na polskim rynku - dodatkowo klimatyzacja, przygotowanie do montażu radia, elektryczna regulacja szyb przednich i tylnych oraz koło dojazdowe - jego cena rośnie o 1 350 euro netto.

Po dalszym doliczeniu 13,6% akcyzy cena Klasy A sprzedawanej w Niemczech osiąga 24 680 euro. Identyczne auto w polskim salonie, przy uwzględnieniu średniego kursu euro z NBP z dnia 9 września 2008 r., kosztuje 19 913 euro. Tak więc pięciodrzwiowa Klasa A 200 jest w Polsce tańsza od ceny z niemieckich salonów o 19%, co przekreśla opłacalność zakupu takiego samochodu za Odrą. Obie ceny to kwoty przed naliczeniem podatku VAT.

W przypadku innych modeli Mercedes-Benz oraz Smarta różnice na korzyść polskich salonów wynoszą zawsze od kilku do kilkunastu procent. Klienci odwiedzający polskie salony Mercedesa, a zainteresowani modelami klas A, B i C mogą liczyć na oszczędność około 10% w porównaniu z zakupem za zachodnią granicą.

"Klient, który rozgląda się za samochodem za Odrą, powinien pamiętać, że sprowadzając nowy samochód do Polski musi dopłacić akcyzę i różnicę w podatku VAT. Staramy się, żeby oferta polskich salonów była porównywalna nie tylko cenowo, ale także, tam gdzie to możliwe, lepsza pod względem wyposażenia" - mówi Paweł Miszkowski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Mercedes-Benz Cars.

Od stycznia do końca sierpnia Mercedes-Benz Polska sprzedał 2787 nowych osobowych Mercedesów. Stanowi to 15-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2007. Jednocześnie Mercedes-Benz jest liderem rynku samochodów Premium w Polsce.

Źródło: Mercedes-Benz

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 019 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Trzykrotne obniżenie cen nowych Mercedesów w 2008 r. w Polsce i umacniające się euro sprawiają, że porównywalne nowe modele z gwiazdą na masce mogą być nawet do 19% tańsze w ofercie polskich salonów, niż u dealerów za zachodnią granicą.
    auto motor i sport, 2008-09-09 16:10:18
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij