Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Targi Motoryzacyjne Genewa 2015: Audi prologue w wersji Avant

Jakiś czas temu Audi ukazało concept car, który w przyszłości ma stać się konkurentem Mercedesa S-klasy coupe. Dziś prezentujemy wam jego nowe wcielenie w wersji kombi czyli – Audi prologue Avant.

2015-02-26

Kilka miesięcy temu na Los Angeles Motorshow Audi zaprezentowało koncepcyjne coupe o nazwie Prologue. Jego pojawienie się wzbudziło ogromne zainteresowanie nie tylko dlatego, że jest to zapowiedź jednego z topowych modeli Audi, mającego konkurować z Mercedesem S-klasy Coupe, ale również dlatego, że zapowiada on pewne zmiany w stylistyce wszystkich aut z czterema pierścieniami na grillu.

Patrząc na auto z boku, w oczy rzucają się dwa pokaźne przetłoczenia w nadkolach skrywających potężne 22-calowe alufelgi. Te ostre i wyraźne elementy karoserii sygnalizują obecność napędu na cztery koła Quattro, z którym historia marki jest nierozerwalnie połączona. Najważniejsze jednak zmiany dotyczą sześciokątnej osłony chłodnicy Singleframe, bez której nawet nie można wyobrazić sobie dzisiejszych modeli Audi. W koncepcyjnym Prologue jest ona zauważalnie szersza i niżej zamontowana niż obserwujemy to w seryjnych modelach.  Całość sprawia wrażenie atletycznej sylwetki, dopracowania i postępu technicznego.

   

Czytając listę udogodnień i systemów jakie zamontowano w studyjnym prologue Avant, można by pomyśleć, że przenieśliśmy się o co najmniej 20 lat w przyszłość. Elektronika wewnątrz zapewnia cyfrową interakcję kierowcy z pasażerami, opierając się na wszechobecnych ekranach korzystających z technologii diód ogranicznych, których zasad działania nie można wytłumaczyć jednym zdaniem. Spojlery dźwiękowe wewnątrz kabiny czy system proponujący muzykę i dostosowujący miejsce w kabinie po rozpoznaniu smartfona wsiadającego, to kolejne "bajery". Ciekawe, ile z tych gadżetów rodem z filmów science-fiction trafi do seryjnego modelu.

Co napędza tą ponad 5-metrową, epatującą elegancją bryłę? To zapożyczony z Audi Q7 e-tron zespół napędowy składający się z dobrze znanego diesla 3.0 TDI oraz silnika elektrycznego. Ten duet zapewnia autu moc 455 KM i katapultuje go do pierwszej „setki” w 5,1 sekundy. Sportowy charakter nie zabija jednak ekologicznych zapędów modelu. 54 kilometry, jakie można pokonać autem korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego powinny zadowolić również tych, którym na sercu leży los naszej planety. 

Efekty pracy inżynierów i designerów Audi w postaci tego interesującego concept caru będziemy mogli podziwiać dosłownie za kilka dni, 3 marca na Targach Motoryzacyjnych w Genewie. 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 99 800 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij