Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Targi Motoryzacyjne Genewa 2015: Honda HR-V powraca

Honda HR-V to model, który już kiedyś gościł w ofercie tego japońskiego producenta. Kiedy segment SUV-ów przeżywa swój złoty okres, powraca by zdobywać serca kierowców. 

2015-02-19

Segment SUV-ów rozrasta się w zastraszającym tempie i nic nie zapowiada jakichkolwiek zmian w tym temacie. Honda idąc zatem za modą, wskrzesza swój model HR-V. W chwili swojego debiutu w roku 1999, pierwsza generacja tego auta w zasadzie nie miała konkurencji, co pozwala mianować go ojcem wszystkich współczesnych, miejskich crossoverów. Niestety jednak, wówczas świat chyba nie był jeszcze gotowy na takiego SUV-a, więc po 2006 roku, kiedy zakończono produkcję HR-V, następcy nie zaprezentowano.

Dziś Honda HR-V wraca na rynek i patrząc na sukcesy, jakie jej większa siostra CR-V odnosi w zatłoczonym segmencie SUV-ów chyba nie trzeba obawiać się o jej losy. Ludzie z marketingu Hondy z uporem maniaka powtarzają, że karoseria nowego modelu to połączenie solidności SUV-a i sylwetki coupe. Ale bądźmy realistami. Nadwozie HR-V ma tyle wspólnego z coupe, co wszystkie inne miejskie crossovery, czyli nic. Choć trzeba im przyznać, że zdecydowane linie biegnące z boku auta oraz klamki tylnych drzwi schowane w słupku C, to ciekawe zabiegi stylistyczne.

Jeśli wierzyć zapewnieniom Hondy, to ich nowy miejski SUV ma być również najprzestronniejszym autem w swojej klasie, bijącym swoich rywali przemyślanymi rozwiązaniami podnoszącymi jego walory użytkowe. Jednym z nich są tak zwane Magic Seats, które z powodzeniem sprawdzają się już w kolejnej generacji Civica. Całą ich magię zawdzięcza się zbiornikowi paliwa umieszczonemu pod przednimi siedzeniami, co pozwala podnieść siedziska tylnej kanapy i przewozić ponadgabarytowe przedmioty, które nie zmieściłyby się w bagażniku. Ten ostatni natomiast, pomieści w nowym modelu 453 litry ładunku, co w Hondzie określają jako „imponującą przestrzeń”.

Miejscem, do którego ma przenikać charakter coupe jest również jego kokpit. Choć w sumie bardzo prosty, to ciekawy, a swoimi długimi kratkami od nawiewu od strony pasażera przypomina kokpity sportowych aut lat 80-tych. Na środku znajdziemy spory, 7-calowy ekran dotykowy Honda Connect, który prawdopodobnie będzie wyposażeniem seryjnym w każdej wersji poza bazową, gdzie montowany będzie ekran 5-calowy. Honda Connect dzięki połączeniu z internetem da kierowcy możliwość przeglądania stron WWW, sprawdzania wiadomośći, pogody, korzystania z mediów społecznościowych i korzystania z internetowych stacji muzycznych. By poszerzyć możliwości tego systemu wystarczy pobrać odpowiednią aplikację ze specjalnie przygotowanego przez Hondę centrum aplikacji.

   

Nową Hondę HR-V będzie można doposażyć w systemy bezpieczeństwa, jakie powoli stają się normą w tym segmencie, choć jeszcze niedawno były spotykane wyłącznie w najdroższych limuzynach tego świata. Z długiej ich listy wymienić można system awaryjnego hamowania w mieście, rozpoznawania znaków drogowych, asystenta pasa ruchu czy aktywny tempomat.

Jak to u Hondy, nie będzie zbyt dużego wyboru w silnikach. Nasze wymagania będzie musiał zaspokoić jeden z dwóch silników. Jeśli chcecie poczuć smak legendy VTEC, jesteście skazani na motor 1,5 o mocy 130 KM, jeśli natomiast jesteście zwolennikami diesla do wyboru zostanie wam silnik o pojemności 1,6 generujący moc 120 KM. Oba silniki dostępne będą z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, a „benzyniak” dodatkowo z automatyczną skrzynią CVT. 

HR-V-ka pojawi się w naszych salonach prawdopodobnie w lecie. Choć wydaje się przemyślaną i atrakcyjną propozycją, to będzie musiała się zmierzyć z równie mocnymi konkurentami, jak świeżutka Mazda CX-3, Nissan Qashqai czy Peugeot 2008. 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 79 990 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Honda HR-V zmartwychwstaje! Pierwszą generację pożegnaliśmy w 2006 roku, na jej drugą odsłonę musieliśmy czekać aż 9 lat. Jej prezentacja już na Targach Motoryzacyjnych w Genewie.</p><br /><br /><a href="/wydarzenia/Targi-Genewa-2015-Targi-Motoryzacyjne-Genewa-2015-Honda-HR-V,18992,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-02-19 10:19:46
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij