Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Targi Motoryzacyjne Genewa 2015: McLaren 675 LT

Brytyjski producent sportowych samochodów zaprezentuje w Genewie odchudzoną i szybszą wersję i tak już „żwawego” modelu. Lekkość, aerodynamika i moc – to słowa klucze dla McLarena 675 LT.

2015-02-26

Na wstępie trzeba powiedzieć, że LT czyli „long tail” to podrasowana wersja modelu 650S. Coś jak Porsche Cayman w wersji GT4 dla zwykłego Caymana. Podobnie jak przykład niemieckiego GT4, tak McLaren 675 LT został zbudowany głównie z myślą o precyzji prowadzenia i mocnych doznaniach. Oferowany wyłącznie w nadwoziu coupe 675 LT jest najbardziej skoncentrowaną  na tor, ale wciąż dopuszczoną do ruchu drogowego, wersją w ofercie McLarena.

Stylistyka auta zdradza jego przeznaczenie. Od przodu „wita” nas wykonany z włókna węglowego splitter, od boku dodatkowe wloty chłodzące, a tył auta zdobią dwie centralnie umieszczone tytanowe końcówki wydechu. Z tyłu nadwozia znalazł swoje miejsce również „tytułowy” long tail, czyli 50% większy niż w standardowym 650S spojler, który pełni także funkcje powietrznego hamulca. Będąc wykonanym z włókna węglowego jest jednym z elementów, dzięki którym udało się obniżyć masę auta o 100 kg, uzyskując tym samym godny podziwu wynik 1230 kg.

   

Przy udanej aerodynamice i obniżonej masie do pełni szczęścia brakowało już tylko czegoś co napędzi całe auto. W tej roli występuje znane ze standardowej wersji V8 o pojemności 3,8 – litra, w którym jednak zmieniono ponad 50% elementów. W efekcie, umieszczony centralnie motor produkuje aż 675 KM, co przy niskiej masie auta daje fantastyczny stosunek mocy do masy – 549 KM na tonę. Równie niecodzienne są osiągi tego McLarena. Konkrety? Bardzo proszę: do pierwszej „setki” w 2,9 sekundy, do drugiej w 7,9 sekundy i tak aż do prędkości maksymalnej 330 km/h.

Pogoń za lekkością widać również we wnętrzu, gdzie od razu zauważyć można nowe, ultralekkie fotele wykonane z włókna węglowego, na wzór tych z McLarena P1. Pozbyto się nawet klimatyzacji, choć na życzenie klienta może pozostać w wyposażeniu auta. Do wyboru będzie miał również nowe, nie oferowane wcześniej kolory nadwozia. 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>W redakcji bardzo lubimy hardcorowe wersje szybkich coupe. Dlatego też McLaren 650 LT ma szansę trafić na listę naszych ulubionych. Wysoka moc w połączeniu z dopracowaną mechaniką może odnieść duży sukces.&nbsp;</p><br /><br /><a href="/wydarzenia/Targi-Genewa-2015-Targi-Motoryzacyjne-Genewa-2015-McLaren-650S,19052,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-02-26 13:45:32
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij