Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Targi Motoryzacyjne Genewa 2015: McLaren P1 GTR

McLaren P1 GTR powstał z przeznaczeniem na tor i wspomina swojego poprzednika sprzed 20 lat, który dominował wówczas w Le Mans.

2015-02-19

Już zwykły, jeśli w ogóle można go tak nazwać, McLaren P1 wzbudza ogromne emocje i kipi mocą, to co dopiero powiedzieć o wersji GTR? Ma 1000 KM i odchudzone o 50 kg nadwozie.

Ogromną moc uzyskano z tego samego, co w drogowej wersji, 3,8-litrowego silnika V8 twin-turbo o mocy 800 KM, wspomaganego przez 200-konny silnik elektryczny.

Żeby 1000 narwanych koni przenieść odpowiednio na asfalt potrzebny był szereg modyfikacji. Całe nadwozie obniżono aż o 50 mm, przednią oś wydłużono o 80 mm, a auto posadzono na ultralekkich, 19-calowych kołach z oponami typu slick od Michelina.

Popracowano też nad aerodynamiką. Przedni zderzak został niemalże całkowicie przekonstruowany, szczególną uwagę zwrócono na przednie wloty powietrza. Efektem tego jest zwiększono o 10% docisk przedniej osi. Przy prędkości 240 km/h siła dociskowa wynosi 660 kg. Ogromny tylny spoiler to też nowość. Z drogowej wersji przejął system DRS (Drag Reduction System), a za naciśnięciem przycisku na kierownicy może zmieniać pochylenie od 32° do 0°.

McLaren P1 GTR zagości na 85. targach motoryzacyjnych w Genewie. Jego produkcja będzie limitowana.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij