Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Targi Motoryzacyjne Genewa 2015: Nowy Volkswagen Touran

Volkswagen Touran to najpopularniejszy Van w Niemczech. Jego najnowsza odsłona ma za zadanie podtrzymać sukces poprzednich generacji. Już za kilka dni w Genewie będziemy mogli ocenić czy ma szansę na utrzymanie tego tytułu.

2015-02-25

W Volkswagenie pewnie bardzo by chcieli żeby miano najpopularniejszego Vana, w odniesieniu do Tourana, mogło być używane nie tylko na terenie Niemiec, ale znacznie szerzej.  Pierwszym i chyba najlepszym sposobem na osiągnięcie tego celu jest poprawienie stylistyki auta. Tutaj styliści Volkswagena dobrze się spisali. Touran, choć bardzo podobny do swojego poprzednika, ma teraz ostrzejsze i bardziej nowoczesne linie, co upodabnia go do „świeżutkiego” Passata oraz aktualnej generacji Golfa.  Całość wygląda lekko, gdzieniegdzie wręcz sportowo.

Touran po raz pierwszy został zbudowany na platformie modułowej MQB, z zastosowania której płynie wiele pozytywów. Jednym z nich jest lepsza przestronność wewnątrz auta, co jest bezpośrednim rezultatem większego rozstawu osi. Do jej zasług trzeba dodać także tak pożądany spadek masy auta, i to pomimo tego, że Touran jest teraz dłuższy, a wyposażenie dużo bogatsze. Ile schudł? O masę jednej pasażerki wagi średniej - 64 kilogramy.

Poprawiona aerodynamika była już tylko „kropką nad i” w osiągnięciu aż 19% poprawy dla oszczędności. Nie byle jaki jest w tym udział silników, systemu Start-Stop oraz systemu odzyskiwania energii. Jeśli już jesteśmy przy motorach montowanych pod maską, należy wspomnieć, że potencjalni klienci do wyboru będą mieli 6 jednostek: 3 benzynowe i 3 turbodiesle. Te ostatnie będą osiągać moc 110 KM, 150 KM i 190 KM. Silniki benzynowe będą mieć identyczną moc, z wyjątkiem najmocniejszej wersji oferującej 180 KM.

   

Volkswagen przyzwyczaja nas, że z każdą generacją swojego modelu wyznacza poprzeczkę w dziedzinie wyposażenia dla danego segmentu samochodów. Nie inaczej jest na polu kompaktowych vanów. Touran będzie korzystał ze wszystkich technologicznych dobrodziejstw jakimi aktualnie dysponuje Volkswagen. Choć zdecydowana większość z nich montowana będzie opcjonalnie, za dopłatą, to ich ilość robi wrażenie: aktywny tempomat, system awaryjnego hamowania w mieście, system wykrywający inne auta w „martwym polu”, asystent jazdy w korku, system ułatwiający manewrowanie autem z przyczepą, LED-owe reflektory, elektrycznie otwierany i zamykany bagażnik również po wykonaniu odpowiedniego ruchu stopą.

Z ciekawostek należy wspomnieć o absolutnej nowości w Touranie, czyli elektronicznym wzmacniaczu głosu, który dzięki mikrofonowi i głośnikom pozwala na usłyszenie tego, co mówi kierowca również na tylnych siedzeniach.

Jeśli natomiast potencjalny kupiec nowego, niemieckiego vana będzie chciał go zindywidualizować, ku jego uciesze w cenniku znajduje się pakiet R-line, który doda Touranowi odrobinę sportowego charakteru. 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 84 490 PLN
Dostępne nadwozia: van-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    <p>Volkswagen Touran znalazł już 1,9 miliona nabywców. Przed jego najnowszą generacja nie byle jakie zadanie. Niemcy poprawili w swoim kompaktowym vanie chyba każdy element. Efekty zobaczymy już wkrótce na Targach Motoryzacyjnych w Genewie.&nbsp;</p><br /><br /><a href="/wydarzenia/Targi-Motoryzacyjne-Genewa-2015-Targi-Genewa-2015-Volkswagen-Touran,19043,1">Zobacz artykuł</a>
    auto motor i sport, 2015-02-25 13:02:42
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij