Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Targi Samochodowe Genewa 2015: Volkswagen Passat Alltrack

Teraz offroad Passatowi nie straszny. W Genewie swoją premierę będzie miała podniesiona wersja Alltrack.

2015-02-20

Stylistycznie nowy Passat Alltrack to kontynuacja mody na "terenowe" kombi. Aluminiowe nakładki, plastikowe poszerzone nadkola i zwiększony o 27,5 mm prześwit to typowe cechy Alltracka. Wygląd auta nie wywołuje efektu "wow", ale całość prezentuje się zwarcie i elegancko, czyli tak jak przyzwyczaił nas do tego VW.

W standardzie do każdej wersji Passata Alltrack oferowany będzie napęd 4MOTION, oparty na piątej odsłonie sprzęgła Haldex. W palecie silnikowej zagości 5 pozycji. Dwa z nich to benzynowe TSI o mocach 150 i 220 KM, a bardziej popularne diesle TDI występują w trzech wariantach mocy: 150, 190 i 240 KM. Oprócz najsłabszego silnika benzynowego, wszystkie jednostki mają pojemność 2 litrów.

W Passacie kierowca ma do wyboru 4 tryby jazdy: Eco, Normal, Sport i Individual, a w odmianie Alltrack dołącza tryb Offroad. Tutaj aktywne zawieszenie DCC zmienia swoją charakterystykę i dopasowuje ją do jazdy terenowej. System ABS, w przypadku mocnego hamowania na luźnej nawierzchni, dostosowuje swoją pracę, skracając drogę hamowania. Asystent wjazdu na wzniesienie i zjazdu z niego, uaktywniają się, ułatwiając zjazdy ze stromego zbocza. W trybie Offroad pedał gazu reaguje z większym wyczuciem, a skrzynia zmienia charakterystykę pracy, zmieniając biegi na wyższych obrotach. Widać, że Volkswagen solidnie przyłożył się podczas "podrasowywania" Passata do jazdy w terenie.

   

Alltrack to prawdziwy wół roboczy. Na wzniesieniu o pochyleniu do 12% Passat potrafi pociągnąć ciężar nawet 2200 kg. Taki wynik był możliwy dzięki systemowi EDS oraz elektronicznej blokadzie dyferencjału XDS+.

Ciekawostką w "terenowym" Passacie jest system Trailer Assist. Do opcjonalnego haka holowniczego, kierowca otrzymuje asystenta parkowania z przyczepą. Działa on w ten sposób, że kiedy kierowca włącza wsteczny bieg i aktywuje system, na ekranie pojawia się wizualizacja auta z przyczepą oraz kąt, pod którym należy ustawić auto, by wjechać w wybrane miejsce. Na podstawie obrazu z kamer ustawionych dookoła samochodu, komputer oblicza stopień odchylenia przyczepy i dostosowuje go optymalnie tak, żeby ustawić auto w wybranym miejscu.

Kierowca za pomocą dżojstika do ustawiania lusterek, może wyznaczyć kierunek, w jakim będzie się poruszał samochód z przyczepą. Auto samo obróci kierownicę według schematu, a także samo obsłuży pedały hamulca i gazu.

VW Passat Alltrack w Europie pojawi się pod koniec września. Premiera już w Genewie.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 114 390 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-4, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij