Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Te samochody nie przeszły testów zderzeniowych Global NCAP

Wśród badanych samochodów znalazły się nawet takie bez poduszki powietrznej, ale na szczęście z tymi modelami nie mamy do czynienia w Polsce.

Konrad Maruszczak 2016-05-17
Najgorsze auta w testach zderzeniowych

Specjaliści z Global NCAP (światowy odpowiednik europejskich Euro NCAP) przebadali pięć modeli samochodów produkowanych w Indiach i sprawdzili, jak konstrukcje zachowują się przy zderzeniu czołowym przy prędkości 64 km/h. Niestety wyniki nie napawają optymizmem.

Najlepszy samochód, jaki zwyciężył w teście otrzymał... jedną gwiazdkę. Chodzi o Renault Kwid. Warto dodać, że małe auto francuskiej marki było testowane w trzech wersjach, w tym z poduszką powietrzną. Niestety, nawet ta odmiana otrzymała jedną gwiazdkę w ocenie ochrony pasażerów. W kategorii ochrony dzieci było nieco lepiej - 2 gwiazdki. Dobra wiadomość jest taka, że indyjski oddział Renault zapowiedział wprowadzenie szeregu ulepszeń konstrukcji.

W testach brały także samochody takie jak: Maruti Suzuki Celerio, Maruti Suzuki Eeco, Mahindra Scorpio oraz Hyundai Eon. Niestety w przypadku tych modeli sytuacja wygląda dramatycznie. W kategorii ochrony pasażerów te auta uzyskały ocenę zero gwiazdek. W Hyundai'u Eon ochronę dzieci oceniono podobnie jak w przypadku Renault - na dwie gwiazdki, a Suzuki Maruti Eco i Suzuki Maruti Celerio otrzymały jedną gwiazdkę.

Na szczęście żadne z tych aut nie jest oferowane w naszym kraju. Nazwa Suzuki Celerio może wydawać się znajoma, ale konstrukcyjnie są to dwa różne modele. Małe Suzuki sprzedawane sprzedawane w Polsce otrzymało trzy gwiazdki w testach Euro NCAP.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij