Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Teraz dla pięciorga – Passat CC

Volkswagen zapowiedział, że wkrótce do sprzedaży trafi pięciomiejscowa odmiana Volkswagena Passata CC.

2008-05-10
VW Passat CC Tylna kanapa VW Passata CC

Czterodrzwiowe coupe Volkswagena do tej pory dysponowało jedynie czterema miejscami dla swoich pasażerów. Dla osób zasiadających w drugim rzędzie przewidziano dwa siedzenia oddzielone od siebie rozsuwanym schowkiem.

Widocznie coś jest na rzeczy, skoro niemiecki producent zdecydował się zaoferować piąte miejsce siedzące. Może wynika to z głosów klientów, którzy zainteresowani Passatem CC, po sprawdzeniu liczby miejsc, decydowali się po prostu na inne auto?

Volkswagen swój ruch tłumaczy tym, że dodatkowe siedzenie (z zagłówkiem i pasem bezpieczeństwa) dają Passatowi CC "znacznie wyższą funkcjonalność" niż do tej pory. Piąte miejsce oferowane ma być za kwotę 100 euro do każdej odmiany silnikowej tego czterodrzwiowego coupe.

 

W obrębie silnika, jedynym elementem który uległ awarii był wentylator chłodnicy (wymieniony na gwarancji). Zawieszenie zniosło dzielnie trudy dystansu pięćdziesięciu tysięcy kilometrów - tzn. do dźwięków, które wydobywały się z niego na początku testu (autoryzowany serwis nie potrafił usunąć ich źródła) nie dołączyły żadne nowe.

Daewoo Lanos był oferowany w trzech wersjach silnikowych (1.4, 1.5 oraz 1.6) i dwóch wersjach nadwozia (sedan i hatchback). Jednostka napędowa 1.6 dysponowała mocą 106 KM, a magiczną setkę potrafiła osiągnąć w 10,5 sekundy. Lanos w najbogatszej wersji wyposażenia, Silnik 1.6 dysponował mocą 106 KM. Po rozłożeniu siedzeń pojemność bagażnika (250 l) wzrastała do 886 l. Wersja hatchback prezentowała się dużo lepiej niż sedan opatrzony symbolem SX, pochwalić się mógł wspomaganiem kierownicy, centralnym zamkiem, elektrycznie otwieranymi przednimi szybami, elektrycznie regulowanym lusterkiem od strony pasażera i regulacją kolumny kierownicy. Tak ważne elementy z zakresu bezpieczeństwa, jak poduszki powietrzne pasażera i kierowcy, czy ABS były dostępne jedynie za dopłatą.

Tekst: Tomasz Bielanów
Zdjęcia: archiwum

Ocena
plus Precyzyjny układ kierowniczy, dobre właściwości jezdne, dynamiczne silniki, dosyć przestronne wnętrze
minus Bardzo słabe hamulce nieodporne na fading, zła jakość materiałów wykończeniowych, duży hałas we wnętrzu w czasie jazdy

Oferowane silniki
•1.4 16V - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1349 cm3, moc maksymalna 55 kW (75 KM) przy 5400 obr/min, maksymalny moment obrotowy 115 Nm przy 3400 obr/min, średnie zużycie paliwa 7,9 l/100 km
•1.5 16V - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1498 cm3, moc maksymalna 63 kW (86 KM) przy 5800 obr/min, maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy 3400 obr/min, średnie zużycie paliwa 8,6 l/100 km
•1.6 16V - czterocylindrowy, rzędowy, pojemność skokowa 1598 cm3, moc maksymalna 78 kW (106 KM) przy 6000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 3400 obr/min, średnie zużycie paliwa 8,3 l/100 km

Historia modelu
1997: debiut Daewoo Lanosa.
1999: trzecie miejsce wśród najlepiej sprzedających się aut w Polsce.
2001: upadłość Daewoo-FSO.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 114 390 PLN
Dostępne nadwozia: coupe-4, kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Koreański „smok motoryzacyjny" pod koniec lat 90. postanowił zamienić nieco wysłużoną i zasłużoną Daewoo Nexię na zupełnie nowy model.
    auto motor i sport, 2008-05-10 14:20:59
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij