Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Tesla Model X: Drugiego takiego nie ma

Tesla Model X to elektryczny SUV, który został pokazany po raz pierwszy jako koncept w 2012 roku. W końcu producent aut elektrycznych pokazał to auto oficjalnie. Zobacz, Teslę Model X.

Konrad Maruszczak 2015-09-30

Na pierwszy rzut oka samochód przypomina BMW 5 GT. Jednak na tym podobieństwa do bawarskiego auta się kończą. Tesla Model X to pierwszy na świecie, w pełni elektryczny SUV. Śmiemy stwierdzić, że to także pierwsze auto tego segmentu z drzwiami otwieranymi to góry, jak w Mercedesie SLS. Drzwi mają sensory, które wykrywają obiekty wokół i zatrzymają się w razie potrzeby.

Tesla podaje, że współczynnik Cx wynosi zaledwie 0,24. To najlepszy wynik w tej klasie. Udało się to osiągnąć dzięki bardzo opływowej karoserii oraz tylnemu spoilerowi, który ustawia się w trzech zaprogramowanych pozycjach, w zależności od prędkości.

Baterie umieszczono nisko w podłodze, co obniża środek ciężkości, poprawia prowadzenie i wzmacnia konstrukcję auta przy bocznym zderzeniu.

Tesla Model X będzie oferowana w dwóch wersjach. 90D oznacza, że auto ma napęd na cztery koła i dysponuje mocą 259 KM. To pozwala osiągnąć pierwszą "setkę" w 4,8 s. Zasięg wynosi ok. 415 km. Jednak najciekawsza jest wersja P90D, która czyni z elektrycznego SUV-a rakietę. Ten wariant posiada dwa silniki - jeden wspomniany wcześniej oraz drugi o mocy 503 KM! Standardowo przyspiesza 0-100 km/h w czasie 3,8 s, ale można to zmienić w trybie Ludicrous Speed do 3,2 s! To osiągi takie same jak w McLarenie F1.

SUV Tesli będzie oferowany jako 6- lub 7-miejscowy pojazd (2+3+2 lub 2+2+2). Jeśli zamówi się auto teraz, dealer dostarczy go w połowie przyszłego roku. Oficjalne ceny na razie nie są znane, ale mówi się o 132 000 dolarów na początek. Najszybsza Tesla "Ludicrous Speed Package" ma kosztować 10 000$ więcej.

 

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij