Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.4

Top 10: Stare kontra nowe

BMW 1M, BMW 235i, Datsun kontra Nissan, Mustang i wiele, wiele więcej. Takie auta znajdziecie w naszym zestawieniu "stare kontra nowe".

2015-07-23
BMW 1M vs BMW M3 E30

BMW 1M vs BMW M3 E30

Rozpoczynamy od kultowego modelu. Sportowe E30 było pierwszą M-trójką w historii. Auto zaprezentowano w 1985 roku z silnikiem S14, czyli 2.3-litrową rzędową czwórką. Przez lata stało się kultowym modelem. Dzisiejsze M3 w niczym nie przypomina już tego sprzed 30 lat, dlatego lepszym kandydatem do porównania zdaje się być nieprodukowane już BMW 1M (nie mylić z M1). BMW 1M było produkowane zaledwie przez rok (2011-2012). To sprawia, że auto za kilka lat może stać się gratką dla motoryzacyjnych kolekcjonerów. Oczywiście podobieństw nie ma się co doszukiwać miedzy tymi dwoma autami, może jedynie ideologicznych...

BMW M635CSi vs BMW M6 tflcar.com

BMW M635CSi vs BMW M6

Pierwsze BMW Serii 6 pojawiło się w 1975 roku. Wersja, którą my chcemy pokazać to rzadkie M635CSi, które zawitało w październiku 1983 roku. Napędzał go sześciocylindrowy silnik S38 3.5 l o mocy 286 KM. Taki sam motor znalazł się w pierwszym BMW M5. Jego następca pojawił się dopiero po 13 latach z silnikiem 5.0 V10, a najnowsza generacja ujrzała światło dzienne w 2011 roku. Samochód w niczym nie przypomina swojego protoplasty. Inna jest karoseria, cała konstrukcja, silnik i wnętrze. Podobnie jak w przypadku poprzedniego modelu, możemy się dopatrywać ideologicznych i genealogicznych podobieństw.

Top 10 japanesenostalgiccar.com

Datsun 240Z i Nissan 370Z

Datsun pojawił się w 1969 roku w Stanach. Prezentacja odbyła się w jednym z nowojorskich hoteli, bez zbędnego szumu. Mimo to auto zdobyło ogromną popularność na tamtejszym rynku i po latach stało się legendą. Mieliśmy przyjemność przetestować to auto w Polsce. Jego nowoczesny odpowiednik, Nissan 370Z jest już z nami od 6 lat. Auto znacznie urosło i niestety przytyło. Pojawił się za to większy silnik. To 3.7 V6 znany z Infiniti. Czy można go uznać za godnego następce 240Z? Oceńcie sami.

Ford Mustang 50th Anniversary

Ford Mustang

Tego auta nie trzeba nikomu przedstawiać. Mustang jest uznawany za pierwsze auto (wg. Amerykanów) sportowe za przyzwoite pieniądze. Auto zapoczątkowało segment "muscle car", w ślad którego podążali później Chevrolet i Dodge. Dziś mamy już szóstą generację, która po raz pierwszy pojawiła się w salonach Forda w Europie. W tym roku Mustang świętuje swoje 50. urodziny. To wyjątkowa okazja, o której będziemy jeszcze wspominać na naszej stronie. W porównaniu do poprzednich aut widać, że amerykanie kurczowo trzymają się tradycji. Auto, po półwieczu nadal bardzo mocno przypomina swojego protoplastę. Dzięki temu auta nie pomylimy z żadnym innym.

Lamborghini Countach i Reventon blog.autoinjected.com

Lamborghini Countach i Reventon

Lamborghini Countach to król plakatów samochodowych, zdobiących pokoje chłopców zakręconych na punkcie motoryzacji. Lamborghini od zawsze tworzyło pojazdy, które niczym nie przypominały pozostałych aut poruszających się po drogach. Były głośne, narwane, niebotycznie szybkie i równie drogie. To ostatnie dziś się nie zmieniło, ale po przejęciu marki przez Audi, niektórzy zarzucają włoskiej marce utratę charakteru. My się z tym nie zgadzamy i jesteśmy zdania, że dzisiejsze Lamborghini spotkane na ulicach powodują, że poważni faceci zaczynają zachowywać się jak podekscytowani 10-latkowie. Reventona już nie kupimy, wcześniej też był problem, bowiem powstało tylko 20 sztuk.

Top 10

Mazda MX-5 i... Mazda MX-5

Japończycy przez cztery generacje "życia" małego roadstera nie zmienili wiele. To broń Boże nie świadczy o nich źle. Pokazując w 1989 roku pierwszą "MX-5", którą jeździliśmy, stworzyli tak dobre auto, że nie trzeba było wiele poprawiać. Znamy ten model na wylot. Poprzednią generację testowaliśmy przez 50 000 km w teście długodystansowym. Najnowsza, czwarta generacja jest już w polskich salonach. Na szczęście, dzięki wspaniałym inżynierom idea małego, lekkiego i zwrotnego roadstera pozostała niezmieniona. Chwała im za to!

Mercedes 300SEL i S63 AMG

Mercedes 300SEL/S63 AMG W221

Mercedes 300SEL to pierwszy samochód stworzony przez nadwornego tunera Mercedesa - AMG, choć jeszcze w 1971 roku, kiedy powstał ten model AMG było tylko małym warsztatem, tworzącym szybkie "Merce". 300SEL było w swoim czasie jednym z najszybszych sedanów świata. 6.3-litrowe V8 produkowało 420 KM i zostało nazwane "czerwoną świnią" (Red Pig). Humorystyczna nazwa wzięła się z dużego silnika, sporego zużycia paliwa, masywnych opon i oczywiście koloru lakieru. W poprzedniej generacji Klasy S Mercedes przygotował jubileuszową edycję tego modelu. W 2011 roku na torze Spa, gdzie 300SEL wygrał wyścig 24h Mercedes pokazał "S-kę" symbolicznie przywołującą na myśl legendarne AMG.

Top 10 imgur.com

Nissan Skyline R32 vs R35 GT-R

Pierwszy Nissan Skyline GT-R pojawił się w generacji R32. Oficjalne dane techniczne mówiły o mocy rzędu 280 KM, ale rzeczywista moc sięgała nawet 320 KM. Ciekawe, że już pod koniec lat 80. Nissan miał "parcie" na spuszczanie lania Porsche w czasach przejazdu na torze Nürburgring. Udało się to zrobić. Rekord toru należący do Porsche 944 (8:45 min) został pobity przez kierowcę testowego Nissana Hiroyoshi Katoh o całe 20 sekund. A że historia lubi się powtarzać, to we wrześniu 2013 roku nowy GT-R pokonał pętlę toru Nürburgring w czasie 7:08.679 min zyskując miano najszybszego coupe świata i bijąc na głowę dwukrotnie droższe Porsche 911 Turbo.

Mercedes 300 SL i SLS AMG

Mercedes 300 SL i Mercedes SLS AMG

SLS AMG to chyba jedna z najbardziej charakterystycznych wskrzeszonych legend motoryzacyjnych ostatnich lat. Chodzi oczywiście o niesamowite drzwi otwierane do góry, czyli "skrzydła mewy" (ang. Gullwing). Taki przydomek otrzymał też legendarny Mercedes 300 SL. Zastosowanie tam do góry otwieranych drzwi było konieczne, bowiem żeby usztywnić nadwozie, trzeba było zamontować wysokie progi, co wykluczało montaż tradycyjnych drzwi. W przypadku SLS-a drzwi otwierane do góry były po prostu symbolicznym gestem w stronę "dziadka".

VW Scirocco nowy i stary iedeiblog.com

Volkswagen Scirocco

Sportowo wyglądający samochód dla ludu po raz pierwszy zaprezentowano w 1974 roku w Genewie. Sportowa alternatywa dla Golfa miała bogate, jak na tamte czasy wyposażenie: ogrzewanie tylnej szyby, siedzenia z pochylanym oparciem, w bogatszych wersjach też podwójne reflektory halogenowe, obrotomierz, skórzana kierownica czy wielowarstwowa przednia szyba. Po 7 latach i 500 tys. wyprodukowanych egzemplarzach przyszła pora na drugą generację. Ta nie była już tak rozchwytywana, ale prawie 300 tys. sprzedanych egzemplarzy słabym wynikiem nie jest. Potem przyszła pora na obłędnie drogie Corrado i era sportowych VW umarła. Scirocco powróciło w 2006 roku w trzeciej generacji. Auto kontynuuje ideę poprzednika - Golf w nieco sportowym ubraniu, ale w przystępnej cenie. W zeszłym roku auto przeszło facelifting, który polegał głównie na zmianie świateł na LED-owe i na wzmocnieniu silników. Delikatne zmiany zaszły też we wnętrzu.

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij