Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Top 10 najdroższych aut z aukcji RM Sotheby's

"Najtańszy" pojazd został sprzedany na aukcji RM Sotheby's za kwotę 560 tys. euro. W pierwszej 10 znalazło się 5 samochodów z Włoch, 4 auta z Niemiec i jedno z Francji. Wartość tych pojazdów w sumie wyniosła 17 651 200 euro, czyli ok. 77,6 mln złotych!

Bartosz Broński 2016-05-21
top 10 samochodów sprzedanych na aukcji RM Sothesby

W lutym tego roku na aukcji Artcurial Motorcars Retromobile padł rekord - najdroższym samochodem sprzedanym kiedykolwiek na aukcji jest Ferrari 335 Sport Scaglietti Spyder, które klient wylicytował za ponad 32 mln euro. Najwyższa oferta nadeszła od tajemniczego klienta ze Stanów, który zadeklarował kwotę 28 mln euro. Po doliczeniu 4 mln euro kosztów, które naliczył dom aukcyjny rekordowa kwota wyniosła 32 075 200 euro.

Aukcje motoryzacyjne to imprezy, które przyciągają uwagę najbogatszych kolekcjonerów samochodów. Niektórzy z nich chcą pozostawać anonimowi i dlatego często uczestniczą w licytacji telefonicznie lub przez pośredników.

Samochody sprzedawane na aukcjach nie są jednak najdroższymi. Najwyższe ceny osiągają egzemplarze Ferrari, ale często transakcje odbywają się drogami nieoficjalnymi. Szacunkowe obliczenia sugerują, że podczas takiej sprzedaży jeden z klientów zapłacił za Ferrari 250 GTO aż 46,3 mln euro! Egzemplarze Ferrari 250 GTO bardzo rzadko można spotkać na aukcjach lub w oficjalnych transakcjach. Włoska marka w latach 60. ubiegłego wieku wyprodukowała tylko 36 sztuk 250 GTO.

Rekordowy samochód z aukcji to auto, które brało udział m.in w 12-godzinnym wyścigu na torze Sebring, a w 1958 r. sir Stirling Moss wygrał nim Grand Prix Kuby. Pojazdy, które ostatnio zostały sprzedane na aukcji RM Sotheby's to egzemplarz równie warte uwagi, zobacz, który z nich okazał się tym najdroższym.

1968 Ferrari Dino 206 GT

10. 1968 Ferrari Dino 206 GT - 560 000 euro

W latach 1968-1969 włoska marka zbudowała 153 egzemplarze Ferrari Dino 206 GT, każdy z nich przystosowano do ruchu prawostronnego. Karoseria oraz silnik zostały wykonane z aluminium. Centralnie umieszczoną jednostką w tym modelu jest dwulitrowy motor V6. Nazwa "206" pochodzi od pojemności silnika i ilości cylindrów. Samochód ma numer podwozia 00294 i pierwszym z jego właścicieli był Alfio Tezza. 

1973 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Touring

9. 1973 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Touring - 610 400 euro

Porsche RS pod skorupą nadwozia ma silnik 2.7, chłodzony powietrzem z wtryskiem Boscha i 5-biegową skrzynią mechaniczną. Samochód po raz pierwszy zaprezentowano na paryskim salonie samochodowym w 1972 roku i od razu wszystkie 500 egzemplarzy zostały sprzedane. Pojazd z aukcji na liczniku miał 30 tys. km przebiegu i został odrestaurowany przez specjalistów z Porsche.

1939 Bugatti Type 57 Cabriolet by Gangloff rmsothebys

8. 1939 Bugatti Type 57 Cabriolet by Gangloff - 660 800 euro

Egzemplarz Bugatti Type 57 o numerze nadwozia 57731 jest jednym z 11 samochodów wyprodukowanych jesienią 1938 roku. Francuska marka zajęta montowaniem takich aut jak Galibier zleciła wytworzenie nadwozia firmie zajmującej się karoseriami - Gangloff Colmar. Na początku 1939 roku samochód zadebiutował na targach w Genewie. I ten sprzedany Type 57 Gangloff to auto, które wystawiano na szwajcarskim salonie.

1995 Lamborghini Diablo SE30 Jota

7. 1995 Lamborghini Diablo SE30 Jota - 672 000 euro

Diablo SE30 Jota to model, który powstał z okazji 30. marki założonej przez Włocha Ferruccio Lamborghiniego. W sumie seria SE30 liczyła 150 egzemplarz, ale tylko 28 zostało przygotowanych w specyfikacji Jota. Egzemplarz sprzedany na aukcji RM Sotheby's miał tylko dwóch właścicieli i przebieg 6700 km. Pakiet Jota dostarczał 70 KM mocy więcej. Z 28 samochodów w specyfikacji Jota, tylko 15 zostało przerobionych przez fabrykę Lamborghini, pozostałe modyfikowali dealerzy.

1988 Porsche 959 'Komfort' Stage II

6. 1988 Porsche 959 'Komfort' Stage II - 896 000 euro

Tylko 10000 km przebiegu, silnik boxer 2849 cm3 z dwiema turbosprężarkami i 6-biegową skrzynią mechaniczną. Porsche 959 to auto przygotowana w ramach homologacji Grupy B. Tylko 3 egzemplarze drogowe otrzymały czarny kolor. Pakiet Stage 2 dostarczył mniejsze i szybsze turbosprężarki, wydajniejszy intercooler oraz przeprogramowany sterownik silnika. Wersje z pakietem Stage 2 są najbardziej poszukiwanym egzemplarzami Porsche 959.

1952 Ferrari 212 Inter Cabriolet by Vignale

5. 1952 Ferrari 212 Inter Cabriolet by Vignale - 1 176 000 euro

Pod maską jedyny słuszny motor, czyli widlasta "dwunastka" o poj. 2,5 l. Ferrari 212 powstawało w dwóch wersjach z krótkim i dłuższym rozstawem osi nazwanej Inter. Egzemplarz sprzedany na aukcji to jeden z czterech kabrioletów z nadwoziem wykonanym przez firmę Vignale, która w sumie zbudowała tylko 36 nadwozi, zaś samych wariantów Inter powstało ok. 78.

1955 Mercedes-Benz 300 SL Gullwing

4. 1955 Mercedes-Benz 300 SL Gullwing - 1 232 000 euro

Mercedesa 300 SL Gullwing nikomu nie trzeba przedstawiać, to ikona motoryzacji od producenta ze Stuttgartu. Pod maską 3-litrowy, sześciocylindrowy motor i 4-biegowa przekładnia mechaniczna. Ten egzemplarz od początku był w rękach jednej z najważniejszych, włoskich rodzin - hrabiego Agusty.

1966 Ferrari 275 GTS by Pininfarina

3. 1966 Ferrari 275 GTS by Pininfarina - 1 792 000 euro

I czas na podium. Najniższe miejsce w naszym zestawieniu zajmuje kabriolet Ferrari z 1966 roku z nadwoziem zaprojektowanym przez Pininfarinę. Pod maską silnik V12 o poj. 32856 cm3 z trzema gaźnikami Webera. Jednostkę sprzężono z 5-biegową skrzynią mechaniczną. W konstrukcji samochodu wykorzystanie niezależne przednie zawieszenie i hydrauliczny, tarczowy układ hamulcowy. Auto sprzedane na aukcji pochodzi z prywatnej kolekcji. Powstało tylko 200 egzemplarzy Ferrari 275 GTS by Pininfarina.

Porsche 911 GT1 Evolution

2. 1997 Porsche 911 GT1 Evolution 2 772 000 euro

Oto bestia z toru, potwór i zarazem biały kruk. Porsche 911 GT1 Evolution to samochód z czasów, gdy w wyścigach rywalizowały takie modele, jak Mercedes CLK GTR, czy McLarane GTR. Według homologacji FIA, która obowiązywała w tamtych latach każdy producent chcąc rywalizować w wyścigach musiał wypuścić na rynek odpowiednią ilość samochodów drogowych. I tak powstało 25 egzemplarzy unikatowego Porsche 911 GT1 Straßenversion. Egzemplarz sprzedany na aukcji w latach 2014-2015 został odrestaurowany przez Lanzante Motorsport w Wielkiej Brytanii i co więcej, samochód dostosowano do poruszania się po drogach publicznych. I w praktyce jest to wyścigowy prototyp z homologacją drogową, auto bardziej unikatowe niż 911 GT1 Straßenversion.

1951 Ferrari 340 America Barchetta by Touring

1. 1951 Ferrari 340 America Barchetta by Touring - 7 280 000 euro

I czas na najdroższe auto z aukcji RM Sotheb'y. Wyścigowy bolid z początku lat 50. ubiegłego wieku ma silnik 4.1 Tipo 350 V12 z trzema gaźnikami Webera i kącie rozwarcia cylindrów równym 60 stopni. W roku 1951 i 1952 ten egzemplarz brał udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, jest to podwozie nr 3 z 23 zbudowanych sztuk 340 Amercia. To także auto z nadwoziem nr 2 przygotowanym przez firmę Touring (powstało tylko 8 sztuk).

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij