Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.5

Top 11 aut z najwyższym momentem obrotowym

Wszyscy fascynujemy się mocą samochodów, ale tak naprawdę to najważniejszy dla nich jest moment obrotowy. Wyszukaliśmy seryjne modele, których silniki mają największy potencjał w tej dziedzinie. Nie ma wśród nich diesli, rządzą silniki turbo i hybrydy.

Koenigsegg Regera 1 Koenigsegg Regera - silnik 5.0 biturbo V8 plus 3 silniki elektryczne. Maksymalny moment obrotowy (systemu) ponad 2000 Nm. Moc systemowa 1500 KM. Napęd na oś tylną.

Skąd pochodzi król momentu obrotowego? Odpowiedź jest zaskakująca - ze Szwecji. To Koenigsegg, producent ekskluzywnych i mocnych supersamochodów sportowych króluje. Jego Regera jest zwycięzcą ze swymi 2000 niutonometrów. Bugatti Chiron musi przyznać się do porażki.

Regera jest autem hybrydowym. Silnik 5.0 V8 twinturbo rozwija 1250 Nm momentu. Reszta potencjału siedzi w trzech silnikach elektrycznych, które działają jak trzy pigułki Viagry naraz. Jeden z nich zespolono z silnikiem benzynowym, dwa pozostałe zamontowano przy tylnej osi. Razem wytwarzają 900 Nm momentu. Bugatti Chiron został nieco z tyłu. Jego silnik W16, podsycane przez cztery turbosprężarki, wypluwa z siebie 1600 Nm przy 2000 obr./min. Za nim kolejny Koenigsegg - Agera RS. Jego silnik 5.0 biturbo V8 wylewa z siebie 1280 Nm momentu obrotowego. Parę kroków za nimi Bentley Mulsanne. Jego 1100 Nm przy 1750 obr./min uczyniły go najbogatszym w moment obrotowy luksusowym sedanem na świecie. Stawkę zamyka Mercedes. Jego V12 daje z siebie równo 1000 Nm.

 

Dopiero poniżej tej granicy pojawiają się diesle i silniki wolnossące. Prawdziwym monstrum jest tu Dodge Viper SRT z gigantycznym V10 o pojemności 8,4 l, który daje z siebie 814 Nm. Tu również lokują się silniki Diesla, które trafiły pod maski Bentleya Bentayga i Audi SQ7. To jednostki V8 4.0 z dwiema klasycznymi turbosprężarkami i jedną sprężarką napędzaną silnikiem elektrycznym.

Duży momentu obrotowego nie jest oczywiście gwarancją najlepszego przyspieszania. Potrzebna jest też moc i odpowiednie przełożenie. Zdrowa dawka momentu pomaga w zakresie elastyczności. Z dużym momentem łatwiej błyskawicznie przyspieszyć na wysokim biegu i przy mniejszej prędkości.

Błyskawicznie nadjeżdża jednak nowe w postaci samochodów elektrycznych. Tesla Model S znalazła się poza najlepszą dziesiątką, bo ma 967 Nm momentu. Dostępne są jednak już od 1 obr./min. Efekt – wóz jest wystrzeliwany do 100 km/h w 2,7 sekundy! Dlatego postanowiliśmy umieścić ją w naszym zestawieniu.

zobacz galerię

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij