Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Torowy SLS na wideo

2011-03-23
Mercedes, SLS, AMG, GT3 Mercedes SLS AMG GT3

 

SLS AMG GT3 to samochód wyścigowy adresowany do klientów rywalizujących w wyścigach dla pojazdów GT na krótkich i długich dystansach. AMG, sportowa marka Mercedes-Benz, dzięki pojazdowi SLS AMG GT3 wkracza w nowy sektor branży samochodowej: projektowania, produkcji i sprzedaży aut sportowych skierowanych do szerokiego grona klientów.

Podczas modelowania sylwetki modelu GT3 położono nacisk na własności aerodynamiczne samochodu - co można poznać nie tylko po nowym dolnym spojlerze zderzaka przedniego z dyfuzorem, masce z centralnie umieszczonym wlotem powietrza i po szerszych błotnikach przednich i tylnych, ale także po bocznych kanałach wentylacyjnych wnęk kół, bocznych spoilerach dolnych z kanałami chłodzącymi hamulce tylnej osi, gładkim podwoziu z tylnym dyfuzorem i wysuwanym spojlerem. Wszystkie te cechy zapewniają niski współczynnik oporu aerodynamicznego i maksymalną siłę dociskającą, gwarantując jednocześnie skuteczne chłodzenie podzespołów narażonych na wysokie temperatury. Słupki B mieszczą w sobie standardowy wlew systemu szybkiego uzupełniania paliwa.

Przeniesienie mocy w wariancie GT3 zapewnia sekwencyjna sześciostopniowa skrzynia biegów z manetkami zmiany biegów w kierownicy i wielotarczową zintegrowaną blokadą mechanizmu różnicowego. Podobnie jak w standardowym SLS AMG, przekładnia została umieszczona w pobliżu tylnej osi; jest ona połączona z silnikiem za pomocą rury reakcyjnej, wewnątrz której węglowy wał napędowy obraca się z prędkością silnika.

Koła tylne i przednie zawieszone są przy pomocy podwójnych wahaczy poprzecznych z kutego aluminium. Regulacja resorów i amortyzatorów, wysokości zawieszenia, stabilizatorów oraz rozstawu i pochylenia kół pozwala na zmianę ustawień podzespołów pojazdu pod kątem toru wyścigowego. Zębatkowy układ kierowniczy o niemal bezpośrednim przełożeniu oraz system wspomagania zależny od prędkości pozwala na wyjątkowo sprawne kierowanie autem. Za obręczami kół AMG ze stopu metali lekkich o centralnej blokadzie mieszczą się kompozytowo-stalowe hamulce sportowe z ABS.

Nowy SLS AMG GT3 ma sprostać międzynarodowym wymogom rajdowym FIA GT3 i może on brać udział we wszystkich wyścigach formuły GT3 - w tym oczywiście w popularnym 24-godzinnym wyścigu w Spa-Francorchamps (Belgia) lub na Nürburgring. Zobacz jak opowiada o nim asystent menedżera tego projektu - William Vetter.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 68 019 PLN
Dostępne nadwozia: furgon-3, kombi van-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Mercedes-AMG przygotował wariant GT3 modelu SLS. Ta sportowa wersja „Gullwinga" została zaprojektowana zgodnie ze specyfikacjami GT3 FIA i może śmiało ruszyć do walki na torach wyścigowych.
    auto motor i sport, 2010-04-06 11:08:14
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij