Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.8

Toyota C-HR – 5 szczegółów, które trudno polubić

Kilka dni temu opowiedzieliśmy co spodobało nam się w Toyocie C-HR, teraz czas na 5 elementów, za które łapie minusy.

Toyota C-HR Toyota C-HR

Pomijamy stylizację nadwozia, bo to sprawa bardzo subiektywna. Pewne jest, że nikt nie przejdzie obok niej obojętnie. Albo ją pokochasz za odważne kształty, ostre, samurajskie cięcia w karoserii, fikuśną klamkę, czy wąską linię szyb, albo uznasz te elementy za przekombinowane i całe auto za przerysowane, dziwaczne.

U nas w redakcji większość osób jest na tak – przykład Hondy Civic, Nissana Juke, czy ostatnio Citroena C4 Cactusa  pokazują, że na takie odważne auta też jest zapotrzebowanie na rynku. Ale do bardzo pozytywnego obrazu C-HR-a musimy dodać łyżkę dziegciu – kilka rzeczy można by poprawić.   Oto one:

Toyota C-HR Toyota C-HR

Próg załadunkowy

Umieszczono go na wysokości aż 78 cm, a do tego podłogę bagażnika poprowadzono kilkanaście centymetrów niżej. Oznacza to, że bagaże trzeba dźwignąć wysoko podczas wkładania i potem znowu podnieść – podczas wyciągania. 

Toyota C-HR Toyota C-HR

Miejsce na tylnej kanapie

Nad głową jest go wystarczająco, ale na kolana – tylko na styk. O ile w krótkiej podróży nie powinno to nikomu przeszkadzać, o tyle podczas wycieczki w drugi koniec Polski – już tak żeby przyjąć wygodną pozycję trzeba by wcisnąć kolana w plecy kierowcy. Jednak jak na tę klasę pojazdów – wynik nie jest najgorszy.

Toyota C-HR Toyota C-HR

Widoczność z tylnej kanapy

Czarna podsufitka, czarne boczki drzwi i mocno zwężające się szyby boczne sprawiają, że na tylnej kanapie siedzi się trochę jak w ciemnicy i mało z niej widać. O ile dorosły jeszcze jest w stanie się rozejrzeć, o tyle siedzący w foteliku 2-3 latek musi mocno wyciągać głowę by móc zagrać w grę „zgadnij co widzę”.

Toyota C-HR Toyota C-HR

Widoczność do tyłu

Tu znowu stylizacja ponad funkcjonalnością – tylna szyba jest wąziutka, słupki C baaaardzo szerokie. Efekt – widoczność do tyłu i na boki poniżej przeciętnej. Na szczęście z pomocą przychodzi kamera cofania (w standardzie od wersji Premium), ale ta niestety przy niepogodzie bardzo szybko się brudzi i przestaje być przydatna. Pozostaje czujność kierowcy i czujniki parkowania (w standardzie w  wersji Prestige, w wersji Dynamic w pakiecie Tech za 6900 zł, w tańszych wersjach – Active i Premium niedostępne)

Toyota C-HR Toyota C-HR

Trudności przy myciu

Wszelkie wcięcia i przetłoczenia wyglądają świetnie, o ile auto jest czyste. A jeśli przywykłeś do korzystania z myjni automatycznej – nie będzie nigdy. Kształt nadwozia sprawia, że do kilku miejsc szczotki nie dotrą i trzeba będzie zabrać się za czyszczenie ręcznie. Choć z drugiej strony, przecież dopieszczanie swojego cacuszka to sama przyjemność…

 

A Wy jak oceniacie najnowszą Toyotę? Macie jakieś uwagi do tego auta?

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 81 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    A co z największym minusem tego auta, czyli wielkim monitorem czytaj telewizorem obok deski rozdzielczej ? To jest dopiero arcydzieło toyoty, tak potwornie zasłania widoczność do przodu, że trudno z tym jeździć. Nie da się tego telewizora schować, pochylić, nic!!! Jak toyota mogła tak zeszpecić i ograniczyć widok kierowcy ? To jest bardzo niebezpieczne!!!
    ~motorek, 2017-02-04 14:54:28
  • avatar
    zgłoś
    Jeśli pojawia się opinia że "Miejsce na tylnej kanapie - Nad głową jest go wystarczająco", to może by tak podać podać wzrost mierzącego.
    ~zz, 2017-02-03 17:38:37
  • avatar
    zgłoś
    Samochód bardzo, bardzo, bardzo cool. Wygląda jak "nie Toyota", bo bardziej można by się chyba spodziewać takiej stylizacji u innych producentów. Wnętrze przyjemnie, wrażenie jakości znowu "jak nie Toyota", faktycznie z tyłu siedzi się trochę jak w bunkrze. Samochód wielkości kompakta, no może trochę wyższy, tylko ta cena zabija! Za to na ulicy oglądają się wszyscy, czy im podoba czy nie.
    ~Marshall, 2017-02-03 07:33:14
  • avatar
    zgłoś
    polecam vw polo 3d 1,4 z 2000 roku- żadnych przetłoczeń, dobra widoczność, miejsca w sam raz, wszelkie inne niedogodności rekompensuje ulubiony dla redakcji AMiS znaczek na masce
    ~woabr, 2017-02-01 22:36:51
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij