Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Toyota GT 86 – w pełnej krasie, oficjalnie (wideo)

2011-11-28
Toyota GT 86 Toyota GT 86

Japończycy pokazali produkcyjną wersję konceptu FT-86 , który od dawna prezentują na wszelkiej maści międzynarodowych targach. Na żywo będzie można zobaczyć ją za dwa dni na Tokyo Motor Show, ale zapewne niewielu z nas będzie to dane, więc pozostają nam zdjęcia i wideo z internetu. A jest na co popatrzeć.

Nawiązując do swoich kultowych modeli sprzed lat - Corolli GT, czy AE86 Toyota nadała swojemu coupe nazwę GT 86. Tak auto nazywać się będzie w Europie, w Japonii będzie po prostu 86. Wspólny projekt Toyoty i Subaru w finalnej wersji ma 424 cm długości, 177 cm szerokości i 128 cm wysokości. Od przedniej do tylnej osi dzieli ją 257 cm. Toyota zapewnia, że to najbardziej kompaktowe, czteromiejscowe auto dostępne obecnie na rynku.

Ten niewielki Japończyk o sportowych aspiracjach napędzany będzie bokserem o pojemności dwóch litrów, wspieranym przez układ bezpośredniego wtrysku paliwa D-4S. Ma mieć 200 KM mocy i 205 Nm momentu obrotowego, dostępnego dopiero przy 6600 obr/min. Będzie więc lubił głębokie deptanie gazu. Auto standardowo dostępne będzie z sześciobiegową przekładnią mechaniczną, na liście wyposażenia dodatkowego znajdzie się sześciobiegowy automat z manetkami za kierownicą. Napędzane będą oczywiście koła tylnej osi, która dodatkowo zagwarantuje kierowcy mnóstwo zabawy dzięki mechanizmowi różnicowemu o zwiększonym tarciu wewnętrznym.

Sportowość auta będzie mocno odczuwalna również w kabinie. Kierowca ma siedzieć jak najniżej i jak najdalej by osiągnąć najlepsze wyczucie auta. Rozsiądzie się w kubełkowych fotelach, a w dłonie chwyci najmniejszą kierownicę, jaka kiedykolwiek zagościła w Toyocie - o średnicy zaledwie 365 mm. Kiedy się rozsiądzie? Być może już w przyszłym roku, gdy pierwsze egzemplarze trafią do europejskich salonów.

 

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 35 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    To na razie domysły, ale fakt faktem cena by była niezła.
    ~Samuraj, 2012-01-20 14:36:14
  • avatar
    zgłoś
    Od 130 tys. zł. Czyli między Hyundajem Genesis Coupe 2.0 i Audi TT 2.0 TFSI.
    rzęsor, 2012-01-20 10:58:48
  • avatar
    zgłoś
    Nieoficjalnie mówi się o cenie około 30 tysięcy euro. Ciekawe ile będzie w Polsce.
    ~Samuraj, 2011-12-03 01:58:49
  • avatar
    zgłoś
    Najlepsze jest to, że będzie jednym z tańszych coupe na rynku.'84styleFury' napisał(-a): dobre to bylo bez kitu mowisz zalujesz hyhy... moj nowy wrog to GT 86 dla mie to MR 2 jak by to tak odpalili na poczatku to by pasilo a nie jakies hasla z powrotamicformy fajnych starych dobrych furrr Celica to by sie zdala wlasnie cos waga ciut mniejsza od Awensisa i to by moglo byc nazwane Celica a nie maly pocisk z mocnym silnikiem o wadze pirokowej GT 86 ma silnik z przodu i nudne wnętrze, gdzie jej tam do kultowej MR2 z centralnie umieszczonym silnikiem.'esper' napisał(-a):a gdyby wyglądała tak?Ewidentnie brakuje dużego spojlera.
    rzęsor, 2011-12-02 16:11:34
  • avatar
    zgłoś
    Ja bym obniżył tą wersję, którą wrzuciłem i dla mnie nie byłoby podskoku, aczkolwiek z tego co widać będzie pewnie jeszcze dużo propozycji przeróbek dla całej trójki (za Sciona wzięła się już np. firma Greddy).
    ~Samuraj, 2011-12-02 11:39:05
  • avatar
    zgłoś
    tak to tak
    ~POSTER, 2011-12-02 08:13:00
  • avatar
    zgłoś
    a gdyby wyglądała tak?
    esper, 2011-12-02 07:21:09
  • avatar
    zgłoś
    powrotamicformyNie mogę rozszyfrować tego hieroglifa.
    ~Samuraj, 2011-12-02 01:46:00
  • avatar
    zgłoś
    Jeśli ktokolwiek ma braki to tylko fury, ale raczej braki w klepkach.
    Kołdziak, 2011-12-01 23:07:13
  • avatar
    zgłoś
    '84styleFury' napisał(-a):pocisk z mocnym silnikiem o wadze pirokowej Albo ja mam jakieś braki słownictwa, albo znowu...
    airmatic, 2011-12-01 22:58:39
  • avatar
    zgłoś
    'rzęsor' napisał(-a):Szkoda, że nie nazywa się Celica :/ dobre to bylo bez kitu mowisz zalujesz hyhy... moj nowy wrog to GT 86 dla mie to MR 2 jak by to tak odpalili na poczatku to by pasilo a nie jakies hasla z powrotamicformy fajnych starych dobrych furrr Celica to by sie zdala wlasnie cos waga ciut mniejsza od Awensisa i to by moglo byc nazwane Celica a nie maly pocisk z mocnym silnikiem o wadze pirokowej
    84styleFury, 2011-12-01 22:39:41
  • avatar
    zgłoś
    Szkoda, że nie nazywa się Celica :/
    rzęsor, 2011-12-01 19:04:40
  • avatar
    zgłoś
    Na początku jak Maluch, ale potem się rozkręca. Niech żyją wiertarki.
    ~Samuraj, 2011-12-01 01:58:40
  • avatar
    zgłoś
    Z Twoich postów wynika, że jeździłeś już wszystkim na tym świecie (w co ciężko mi uwierzyć). Panowie, a co powiecie na taką GT 86?Uploaded with
    ~Samuraj, 2011-11-29 15:47:24
  • avatar
    zgłoś
    nie bierz wszystkich do jednego wora heheh samuraj 370 nie ta liga dla tej zabawki juz dobrze przetzepalem ten i drugi model z porozumieniem strony TiS niech podadza jeszcze konkretne wyniki do 100km/h,Vmax i jakis czas znanego toru no i cena cena musi byc w miare adekwatna do z****...wygladu i pomyslu na Coupe ja sie wychowalem na modelach typu Celica i wierz Mi stare sprzety z nie dowierzaniem paliwo przepalaja ahhahaha
    84styleFury, 2011-11-29 11:46:08
  • avatar
    zgłoś
    Dajmy jej szansę chociaż. Z pierwszych jazd wynika, że moc jest dobra, wyważenie również, nieźle się prowadzi, więc już tak nie narzekajmy.
    ~Samuraj, 2011-11-28 21:07:31
  • avatar
    zgłoś
    No cóż, w ostatnich latach zamiast japońskich kultowych coupejek na czoło wysforowały się niemieckie fury - i to one rządzą. Ale cóż. Nissan sam sobie winien (po co alians z Renault?), Toyota sama sobie winna (po co zarzucała skądinąd świetny projekt Celiki? po co wymyślała nazwę... Auris? A teraz to GT86 - bez przeszłości i z gwarancją trudnej zaprawy?)
    airmatic, 2011-11-28 20:49:25
  • avatar
    zgłoś
    Nissan ma cały czas w ofercie 370 - tkę.
    ~Samuraj, 2011-11-28 20:35:13
  • avatar
    zgłoś
    ale bieda hehe ta gt moze sobie 5 poprzybijac z anglikami i ekipa od lotusa ...na centrum Europy to ja go nie widze haha silnik bedzie fajnie latal w tej budzie ale dziekuje,tam jakies wrzuty byly ze i Celica mieszala to c o zrobila stara ekipa to ten w polowie nie zrobi ....niechce nawet myslec jak by Nissan sie wbil w ta kategorie dla mnie Toyota nic nie pokazala tutaj
    84styleFury, 2011-11-28 19:56:12
  • avatar
    zgłoś
    Ja to widzę tak, że czegoś w tym samochodzie brakuje, zwłaszcza z tyłu. Wnętrze ostro ciosane i może trochę odrzucać, ale z drugiej strony auta sportowe takie właśnie powinny być, więc nie uznaję tego za wadę. Wrażenie ogólne - jest dobrze, ale nie bardzo dobrze.
    ~Samuraj, 2011-11-28 14:47:04
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij