Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Toyota Vitz – Japonia ma nowego Yarisa

2010-12-23
Toyota, Vitz, Yaris Toyota Vitz

Nadwozie nowego Yarisa straciło obłości poprzednika i zyskało kilka charakterystycznych, ostrzejszych linii, dopasowanych do aktualnej linii stylistycznej marki i widocznych chociażby w Priusie czy Avensisie. Auto jest o 10 centymetrów dłuższe i mierzy teraz 3,89 metra. Producent twierdzi, że dzięki temu sporo zyskają pasażerowie, którzy będą mogli cieszyć się większą kabiną.

W Japonii model dostępny będzie z trzema silnikami benzynowymi - o pojemności 1.0 (68 KM), 1.3 (95 KM) i 1.5 (110 KM). Nie znamy jeszcze szczegółów dotyczących tych jednostek, mówi się, że wersja 1.3 będzie wyposażona w zmienne fazy rozrządu i system stop-start, dzięki któremu średnie zużycie paliwa ma wynieść tylko 3,8 litra. W Japonii Vitz seryjnie wyposażony będzie w bezstopniową przekładnię CVT, manualna skrzynia pięciobiegowa będzie dostępna jako opcja.

Na specyfikację i szczegółowe informacje dotyczące wersji europejskiej musimy niestety jeszcze poczekać.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 47 400 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    378 cm to ma Yaris II, a nowy już 388,5 cm.No tak, przyznaję, że nie gonię specjalnie za nowościami Toyoty.
    eri, 2010-12-25 10:01:47
  • avatar
    zgłoś
    'eri' napisał(-a):DS 3 ma 394 cm długości, FIA wymaga minimum 390, cywilny Yaris ma 378 cm, więc musieliby go rozciągnąć 12 cm. Myślę, że możnaby to osiągnąć zrzucając mu na dach coś płaskiego i ciężkiego W artykule ze strony WRC mamy tylko zbiór pobożnych życzeń Toyoty, a nie żadne konkrety.378 cm to ma Yaris II, a nowy już 388,5 cm.Te 1,5 cm to załatwią grubą listwą na zderzaku.
    ~Gość, 2010-12-24 21:44:54
  • avatar
    zgłoś
    Fakt faktem Toyota by chciała powrócić do WRC, więc myślę, że będą coś kombinować w tym kierunku. Myślę, że szybciej Auris dostanie zielone światło niż Yaris, o ile w ogóle Toyka się zdecyduje. Poczekamy zobaczymy.
    ~Samuraj002, 2010-12-24 14:01:54
  • avatar
    zgłoś
    Skoro DS3 i Fiesta spełniają to Yaris też.DS 3 ma 394 cm długości, FIA wymaga minimum 390, cywilny Yaris ma 378 cm, więc musieliby go rozciągnąć 12 cm. Myślę, że możnaby to osiągnąć zrzucając mu na dach coś płaskiego i ciężkiego W artykule ze strony WRC mamy tylko zbiór pobożnych życzeń Toyoty, a nie żadne konkrety.
    eri, 2010-12-24 08:55:29
  • avatar
    zgłoś
    Z artykułu w sumie wynika, że Yaris jest za krótki, ale przywołując przykład 207 mogą jej zaaplikować ekstra wielkie zderzaki, żeby zmieściła się w normie. Wszystko możliwe, ale Yaris jako Wurc? Co za czasy idą. Niedługo w WRC spotkamy Smarta z mega zderzakiem.
    ~Samuraj002, 2010-12-24 02:54:28
  • avatar
    zgłoś
    'Samuraj002' napisał(-a):Jakieś źródło?'eri' napisał(-a):Yaris jest za mały na rajdówkę WRC, bo rozmiarami nie spełnia przepisów FIA.Skoro DS3 i Fiesta spełniają to Yaris też.
    ~Gość, 2010-12-24 02:15:22
  • avatar
    zgłoś
    Wielkim plusem wnętrza Toyotay są normalne zegary umieszczone w jedynie słuszym miejscu - a zazwyczaj było dokładnie na odwrót. Czyli jak? Cyferki ciekłokrystalicznego wyświetlacza wpakowane do "studni" na środku kokpitu. Ale reszta... design może i podpiera się funkconalnością i filozofią toyotowskiej ascezy, ale grupa docelowa tego modelu - kobiety - przyzwyczajają się do bardziej gadżeciarskich pomysłów vide Citroen C3. A na razie purytański kształt kokpitu i dość przeciętne plastiki nie przeskakują nawet Seata Ibizy, a co dopiero Fiata Punto Evo, który niezłą jakość materiałów ożenił z oszpeconym nadwoziem
    airmatic, 2010-12-23 22:57:12
  • avatar
    zgłoś
    Toyota uciekła od rajdów do F1, w swoich najlepszych czasach, ale trochę chłopaki kantowali i dostali po uszach Subiektywnie powiem, że Corolla WRC to było wymażone auto do rajdów, a i wcześniej Celica garbata nie była. Auris jako rajdówka i samochód na codzień jest do d..y. Yaris jest za mały na rajdówkę WRC, bo rozmiarami nie spełnia przepisów FIA. Japończycy ze swoimi korporacyjnymi pomysłami nie dają rady, bo Kaizen dawno umarł. Wniosek jest taki, że Toyota się skończyła... na Kill'em All
    eri, 2010-12-23 21:39:27
  • avatar
    zgłoś
    ... i długie podróże podwodne. Nie wierzę, że Yaris i WRC ... .
    ~Samuraj002, 2010-12-23 18:39:01
  • avatar
    zgłoś
    Vitz'em mają być także odbywane loty w kosmos
    Matuu, 2010-12-23 18:36:32
  • avatar
    zgłoś
    Jakieś źródło?
    ~Samuraj002, 2010-12-23 18:33:35
  • avatar
    zgłoś
    Za to będzie wersja WRC, bo Toyota wraca do rajdów.
    ~Gość, 2010-12-23 18:13:47
  • avatar
    zgłoś
    Spoko, podziękował.
    ~Samuraj002, 2010-12-23 16:19:12
  • avatar
    zgłoś
    na auta dla nauk jazdy
    esper, 2010-12-23 16:13:25
  • avatar
    zgłoś
    Jaki przetarg, bo chyba nie jestem w temacie?
    ~Samuraj002, 2010-12-23 15:49:04
  • avatar
    zgłoś
    'Matuu' napisał(-a):Z cyklu znajdź 3 różnice ? A tak serio nie robi to na mnie wrażenia. Płakał bym jakby mi kazali siedzieć codziennie w takim wnętrzu I tak w 2011 chyba jest przetarg to może nie będzie Toyek już
    Karol_Fazer, 2010-12-23 15:44:14
  • avatar
    zgłoś
    Z cyklu znajdź 3 różnice ? A tak serio nie robi to na mnie wrażenia. Płakał bym jakby mi kazali siedzieć codziennie w takim wnętrzu
    Matuu, 2010-12-23 15:41:51
  • avatar
    zgłoś
    Może i poprawili jakość, ale muszę się zgodzić z Matuu, wnętrze sprawia wrażenie wykonania z tandetnej jakości plastików. Z zewnątrz natomiast najlepsze wrażenie zrobiła na mnie odmiana RS.
    ~Samuraj002, 2010-12-23 15:36:57
  • avatar
    zgłoś
    a w bogatszej wersji?
    esper, 2010-12-23 15:31:20
  • avatar
    zgłoś
    Wnętrze jakoś nie przemawia do mnie. Strasznie pusto i jak dla mnie to robi tandetne wrażenie.
    Matuu, 2010-12-23 15:24:43
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij